Tata evropskému publiku představila Zest a Bolt, ale i studii Nexon

Automobilka Tata Motors vystavuje v Ženevě dvě horké novinky. Ani na živo nepůsobí vůbec špatně…

Majitel společnosti Jaguar Land Rover připravuje tažení na světové trhy a představuje zbraně. Stane se jimi zejména nová generace malých vozů Tata Zest a Bolt, jež nabídne nově koncipované karoserie s kvalitněji provedeným interiérem i novými motory. Slavila svoji premiéru teprve před několika týdny na indickém autosalonu v Novém Dillí a prvními trhy, na nichž si řadu Zest/Bolt Evropané pořídí, budou ty španělské a italské.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základem nové řady kompaktů Tata je čtyřdveřový sedan Tata Zest

Vozy Tata Zest i Bolt stojí na modifikované podlahové plošině Tata X1 (Tata Vista), pohotovostní hmotnost se má v obou případech pohybovat okolo 1 100 kg a do sériové výroby mají naběhnout v druhé polovině letošního roku. Základní verzí je Tata Zest, kompaktní sedan s tříprostorovou, čtyřdveřovou karoserií, který se v délce vejde do čtyřmetrové kategorie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, přičemž pětidveřový hatchback Bolt je z něj odvozen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pětidveřový hatchback Bolt je ze sedanu Zest odvozen

V interiéru se mohou zákazníci těšit na docela vyspěle působící přístrojový štít, multifunkční volant, samočinnou klimatizaci nebo na multimediální soustavu Harman opatřenou pětipalcovým dotykovým monitorem a sdružující kromě ovládání audiosystému také Bluetooth a další druhy propojení s externími zařízeními. Motory jsou připraveny dva.

Design | Video | Premiéry | Hatchbacky | Sedany | Ostatní značky

Tata míří výš, představuje modely Zest a Bolt s novými motory

Zcela nový zážehový tříválec generace Revotron dosahuje při objemu 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min., přičemž 80 % této hodnoty má být díky nízkotlakému přeplňování k dispozici už od 1 000 ot./min. Doplněn bude tlačítkem Sport na palubní desce, jenž má zostřit reakce motoru na pokyny plynového pedálu. Druhým agregátem je známý vznětový čtyřválec 1,3 l od Fiatu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncepční studie Tata Nexon

Také koncepční studie Tata Nexon slavila svoji světovou premiéru už v Novém Dillí a v nových souvislostech je třeba dodat, že za novými ženevskými studiemi renomovaných automobilek nijak nezaostává v originalitě ani dotaženosti detailů. Tata Nexon stojí na stejné platformě X1 jako Zest a Bolt a poháněna je jednotkou Revotron 1,2 l s výkonem zvýšeným na 110 koní (81 kW) doplněnou pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér Nexonu je zajímavý a přiměřeně futuristický

Pohonnou soustavu lze údajně opatřit „elektromotorem na zadní nápravě pro dosažení vlastností AWD“. Detaily k tomuto systému u Tata Motors nezveřejnili, ovšem bylo oznámeno, že Nexon dosahuje rychlosti 180 km/h a průměrné spotřeby 5,7 l/100 km.

Nezapomeňte si projít naši fotogalerii živých i studiových snímků.


 

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků