Tata evropskému publiku představila Zest a Bolt, ale i studii Nexon

Automobilka Tata Motors vystavuje v Ženevě dvě horké novinky. Ani na živo nepůsobí vůbec špatně…

Majitel společnosti Jaguar Land Rover připravuje tažení na světové trhy a představuje zbraně. Stane se jimi zejména nová generace malých vozů Tata Zest a Bolt, jež nabídne nově koncipované karoserie s kvalitněji provedeným interiérem i novými motory. Slavila svoji premiéru teprve před několika týdny na indickém autosalonu v Novém Dillí a prvními trhy, na nichž si řadu Zest/Bolt Evropané pořídí, budou ty španělské a italské.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základem nové řady kompaktů Tata je čtyřdveřový sedan Tata Zest

Vozy Tata Zest i Bolt stojí na modifikované podlahové plošině Tata X1 (Tata Vista), pohotovostní hmotnost se má v obou případech pohybovat okolo 1 100 kg a do sériové výroby mají naběhnout v druhé polovině letošního roku. Základní verzí je Tata Zest, kompaktní sedan s tříprostorovou, čtyřdveřovou karoserií, který se v délce vejde do čtyřmetrové kategorie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, přičemž pětidveřový hatchback Bolt je z něj odvozen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pětidveřový hatchback Bolt je ze sedanu Zest odvozen

V interiéru se mohou zákazníci těšit na docela vyspěle působící přístrojový štít, multifunkční volant, samočinnou klimatizaci nebo na multimediální soustavu Harman opatřenou pětipalcovým dotykovým monitorem a sdružující kromě ovládání audiosystému také Bluetooth a další druhy propojení s externími zařízeními. Motory jsou připraveny dva.

Video | Design | Hatchbacky | Premiéry | Sedany | Ostatní značky

Tata míří výš, představuje modely Zest a Bolt s novými motory

Zcela nový zážehový tříválec generace Revotron dosahuje při objemu 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min., přičemž 80 % této hodnoty má být díky nízkotlakému přeplňování k dispozici už od 1 000 ot./min. Doplněn bude tlačítkem Sport na palubní desce, jenž má zostřit reakce motoru na pokyny plynového pedálu. Druhým agregátem je známý vznětový čtyřválec 1,3 l od Fiatu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncepční studie Tata Nexon

Také koncepční studie Tata Nexon slavila svoji světovou premiéru už v Novém Dillí a v nových souvislostech je třeba dodat, že za novými ženevskými studiemi renomovaných automobilek nijak nezaostává v originalitě ani dotaženosti detailů. Tata Nexon stojí na stejné platformě X1 jako Zest a Bolt a poháněna je jednotkou Revotron 1,2 l s výkonem zvýšeným na 110 koní (81 kW) doplněnou pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér Nexonu je zajímavý a přiměřeně futuristický

Pohonnou soustavu lze údajně opatřit „elektromotorem na zadní nápravě pro dosažení vlastností AWD“. Detaily k tomuto systému u Tata Motors nezveřejnili, ovšem bylo oznámeno, že Nexon dosahuje rychlosti 180 km/h a průměrné spotřeby 5,7 l/100 km.

Nezapomeňte si projít naši fotogalerii živých i studiových snímků.


 

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků