Tata chystá elektromobil s cenou do 400 000 Kč

24 komentářů

Rattus rattus
27. června • 21:47

Ekolo je ekofašoun:-D

Kenny
26. června • 2:28

všecko na té hračce beru, ale 400T Kč to p-o-h-ř-b-í :-P

Petr
26. června • 11:53

kdepak, je například dost firem, které se chtějí chovat "zeleně", nebo se tak alespoň prezentují a dokážu si představit, že část jejich firemní flotily (pro městské účely) by třeba obstarávaly tyto "hračky" - namátkou Google, Apple. U nás ČEZ experimentuje s elektromobily...prostě odbyt by určitě nějaký byl...jistě to nečeká na Kennyho z Horní Dolní, co žije z podpory.
A byť by třeba pro automobilku byl prodej pár tisíc (nebo desítek tisíc) kusů ztrátový, tak si ověří nová technická řešení a přínosné to pro ni je.

EKOLO
25. června • 21:04

Až budete vědět na vlastní kůži o čem elektromobil je, budete mít úplně jiné názory. Není potřeba metráků baterek, ani dojezdy, které běžně nepotřebujete. Srovnáváte nesrovnatelné.
Jestli chcete vědět víc, přijeďte na sraz elektromobilů . www.elektromobily-os.cz

ctenar
25. června • 22:39

Obávám se že se mám jiný názor např. co se týká dojezdu a rychlosti tankování "paliva". A bohužel něco mi říká že organizace zvaná "stát" nevyužije možnost a nenasadí nějakou tu "spotřební daň" z elektrické energie. Nehledě k drobnosti, že ona zmiňovaná super účinnost elektromotorů není až tak super - záleží na úhlu pohledu - z jedné je to cca 90% z jiného cca 30%...Bohužel se musím "přiznat" - nevěřím ničemu co má "baterii.."

EKOLO
25. června • 22:49

Jezdím na elektřinu přes 30 let. Elektřinu si vyrábím sami . Dojezd mám přes 500 km a nabít dovedu za půl hodiny.
Dovedu se přizpůsobit možnostem a jsem spokojený. Svoboda znamená poznání nutnosti .

Petr
26. června • 11:47

Vy jste majitelem toho Peugeotu 106, co ujel těch 500 km s lehkou nohou a po rovince? No i tak obdiv, na rozdíl od těch blbečků, co vás tady zesměšňují si toho docela vážím. Neříkám, že elektromobily nemají budoucnost, možná ano, možná velkou, ale ještě si nějakou dobu počkají, ale průkopníků je potřeba. Takže držím palce ale u sebe vidím budoucnost zatím v elektrokole, nebo elektroskůtru, kde na rozdíl od elektromobilu jsou i docela rozumné pořizovací náklady.

EKOLO
26. června • 12:27

Mne může zesměšňovat jen ten, kdo něco umí a ví. Ostatní si pouze myslí, že do toho vidí.
Jezdím s lehkou nohou, ale jel jsem z Pelhřimova do Potštejna a zpět, nikoli pouze po rovince .
Na srazu budou i skútry a elektrokola.Máme i auta za dostupné ceny, třeba si vyberete.
Přijeďte!
Elektromobily mají velkou minulost a jezdily již před téměř dvěstě lety. Co je geniálního v dnešní době na motoru, který má stovky součástek a účinnost 20%?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lethal924
26. června • 17:33

Ja se musim priznat ze podobne jako Ctenar nemam duveru k "vecem na baterku" - z vlastni zkusenosti, ale to je na delsi povidani. Elektromobily ale nijak nezatracuji a verim ze je v nich budoucnost. Ovsem nikoli tak, jak jsou prezentovany dnes, a v pravidelnych intervalech jiz sto let. Pokud vypusime z uvahy hmotnost a rekuperaci, tak ucinnost 90% opravdu nelze zminovat, snad jen jako marketingovy trik. Ve skutecnosti se to podle stavby muze pohybovat kolem tech 30-40%. Zajimava vec je zatim snad jedine ta rekuperace. Dnesni spalovaci motory dosahuji ucinnosti pres 30%, takze dnesni elektromobil zase takova vyhra neni. Pokud nabijite pul hodiny jiz po 30 let, zajimal by mne Vas ucet za nove baterky. Na elektromobilech neni co vymyslet, jsou jednoduche a maji sve limity stejne jako spalovaci motory - dokud se nevyvine novy druh ukladani el. energie. Jako zajimavy napad do budoucna vidim vodikove palivove clanky.

ctenar
26. června • 22:11

Mohu pouze podepsat. Elektromobil s baterimi je tichý, pružné zrychlení vynikající...ale způsob "skladování" energie je prostě tragédie (již od vzniku...). Škoda, nicméně jsem si jist, že technicky vzdělaní lidé tento problém vyřeší (viz. již zmíněné palivové články). Obecně si myslím, že lidstvo používá víceméně ta nejlevnější dostupná řešení a tím jsou v současnosti stále, mimo jiné, pro použití v automobilech - spalovací motory. Tam, kde je to možné a účelné se elektromotory pro své vlastnosti již přece používají dávno. Na této "věci" mi spíše vadí drobnosti typu: "... Dojezd 150 kilometrů na jedno nabití odpovídá požadavkům většiny Evropanů, kteří dojíždějí denně do práce." nebo .."Dojezd automobilu je 160 km, což je vzdálenost, která postačuje na denní ježdění většiny zákazníků. Nissan z vlastního výzkumu zjistil, že 80 % světové populace denně ujede méně než 100 km" to bohužel zavání "nesvobodou" typu "Úředník, z boží milosti zastupující ..." určuje, že automobil nepotřebujete..A to dle mě není správná cesta (viz. tragedie případu klasická vs. úsporná žárovka). A to mě např. dovedlo k nápadu koupit a provozovat věc, které se někdy také přezdívá "zvýšený hatchback" (než je zakážou...):-/zdroje citací: "konkureční" auto web + stránky "dcery" nejmenovaného automobilového koncernu

EKOLO
26. června • 21:14

Je to o tom jaké baterky kdo a jak používá. Zpočátku jsem jezdil na olovo, pak NiCd, nyní LiFePo4.Ohledně účinnosti motorů. Teoreticky má spalovací motor na stolici, bez příslušenství v optimálním stavu a režimu oněch zmiňovaných 30 %, vznětový motor dokonce i více. V praxi to je ale zcela jiné a časem naprosto diametrálně.
Elektromotory mají na teoreticky účinnost až 97%, v praxi pouze o něco méně a navíc ta rekuperace? Provozem se jejich vlastnosti nemění, životnost je daní životností ložisek,které pracují v optimálních podmínkách. Lze je opakovaně mnohonásobně přetěžovat, spalovací motor pouze jednou a naposledy. Vím o čem píši. Akumulátory LiFePO mají účinnost lehce pod 100% a nabíječ dle konstrukce také 90 a více%.
Prostě spočteme-li to, lze autem o celkové hmotnosti i s nákladem a řidičem 1400 kg ujet v běžném provozu na trati Pelhřimov -Potštejn a zpět vzdálenost 500 km na 50 kWh energie. Je to ověřeno seriozní agenturou DOBRÝ DEN. Doma si nabíjím fotovoltaikou, kterou mám v provozu třetí rok a za rok vyrobím cca 5000 kWh, což mi stačí na 50 tisíc km ročně. Elektromobily jsou konstrukčně jednoduché, ale vím, co dá práci vyvinout optimalizovaný koncept a to nejsem u konce. (www.elektromobil.wz.cz)Stojí to čas a peníze a jako invalidní důchodce těch peněz moc nemám. Pokud by chtěl někdo pomoci, jen uvítám.
Spalovací motory, dle mého názoru již dnes nemají místo na slunci. Jsou komplikované a drahé, o špatné účinnosti , srovnatelné s FV panely jsem se již zmínil.
Vodík: Palivové články mají také malou účinnost a navíc potřebují velice čistý vodík, který je extrémně drahý a věřím, že se tato technologie neprosadí. Do budoucna vidím řádový pokrok ve výkonnosti baterií pro vozidla.
Proudu zdar, v dopravě zvláště.

ctenar
26. června • 22:46

Aha už tuším, kde je problém s účinností. Můj úhel pohledu je následující - disponuji "samohybem" který má prázdnou nádrž - tu načerpám:
a) uhlovodíkovým palivem - využiji cca 30% energie...
b) elektrickou energií - která se ovšem v markantní většině vyrábí s 40% účinností - naskládám ji do baterie - a pak přeměním v mechanickou práci - uvažuji 90% účinnost - a výsledkem je co? cca 36% což už tak super není..
Ale jedná se pouze o můj názor, který je ovlivněn fascinací typu:
Rolls-Royce Merlin, Junkers Jumo 213 a abych zůstal při zemi tak třeba Aston Martin V12 Vantage;-)
P.S. přiznávám že "můj" favorit (tj. spalovací motor) je s elektromotorem velmi úzce spjat (minimálně v okamžiku startu) ;-)

EKOLO
26. června • 23:39

Ach jo.
Moje elektřina se opravdu narodí na vlastní střeše ze slunce. Ta Vaše se narodí v tankovací pistoli?
Vždyť to je pořád dokola. Já jen ukazuji že to jde i jinak a docela dobře a obnovitelně, bez hluku, vibrací, emisí a jednoduše. Zkusil si někdo z Vás co obnáší řídit el. auto?
Dovedete si představit jak se již dnes obtížně získává ropa? Co se s í musí vše naprovádět, než se dostane do toho tankovacího stojanu? A bude to stále obtížnější a dražšší. Zničí se Alberta a další , zatím nedotčená místa povrchu Země. Jednou , a nebude to dlouho trvat prostě ropa nebude a nezbyde nám nic jiného, než na tu elektřinu přejít. Nemusíme to však nechat dojít až do toho konce.... je to Vaše volba, já jsem připraven. Howgh - náčelník

ctenar
27. června • 18:31

Pro mě jsou momentálně elektromobily na baterie skutečně nepoužitelné, ale to neznamená, že pro někoho představují výborné řešení. Nemám k dispozici "vlastní" zdroj el. energie, nemám tolik času abych ho věnoval nabíjení (i když statistici budou tvrdit něco jiného ;-)) atd.....Krátkou zkušenost s elektromobilem mám - ticho př jízdě luxusní, pružné zrychlení nádhera, ..jen ten tragický dojezd a doba dobíjení. Myslím, že cena za benzín/naftu cca 20kč/l velice přesně ilustruje "náročnost" její získávání.

Fantomas
27. června • 15:37

Když to hodně zobecním, tak vy jste v podstatě spotřebu pohonných hmot přesunul jinam a vyměnil jste ji za zařízení, které vám vyrábí elektřinu. To zařízení nebylo ani jednoduché, ani levné a k jeho výrobě byla potřeba spousta ropy a spousta energie. A vy teď říkáte, že to jde i bez ropy. Ale má to samozřejmě velká pozitiva, která se mi líbí - hlavně přesun emisí (exhalace, hluk, vibrace,...) jinam, kde lidem tolik neškodí a kde se s nimi dá mnohem účinněji něco dělat.

EKOLO
27. června • 15:56

nedá mi to opět zareagovat. Já chci, a nejsem sám, aby ropa zústala právě na koženku do elektromobilů a obaly baterek. Tam ji lze opětně recyklovat. Nechceme, aby se s malou účinností používala tam, kde ji dovedeme mnohem lépe nahradit. Říkám, že se lze bez ropy v dopravě obejít a to dokazuji v praxi.
Zařízení na výrobu elektřiny na střeše není složité, dnes ani drahé ani ekologicky závadné. Dnešní technologie jsou zase trochu dál. My ukazujeme jak to jde.
Kouřit a konzumovat alkohol také něco stojí a zde já mám rezervy, protože to nepotřebuji.
Přijeďte se mezi nás, příznivce elektrické vozby, příští sobotu podívat.

Fantomas
27. června • 7:47

Nechci vám brát iluze, ale až jednou dojde ropa, tak nebudou ani ty vaše elektromobily, solární panely a další věci, které dnes používáte k tomu, abyste si vyrobil elektřinu a pak na ni jezdil. Všechny tyhle věci jsou totiž částečně, nebo úplně vyrobené a pak i udržované za pomoci ropy. Takže vy sice jezdíte na proud a "skoro zadarmo" a ukazujete, "že to jde a obnovitelně", ovšem ve skutečnosti se bez ropy také neobejdete.

Zelí
26. června • 11:07

Já věděl, že kapitán Nemo nezahynul a stále žije. Chápu, musíš se skrývat, aby ti tvé vynálezy neukradli. Nejbezpečnější místo pro takového génia je v blázinci.

Mercedes
25. června • 23:09

Jdete někam s vašima baterkama. Já volím Mercedes G65 AMG. Než jezdit v žehličce, radši budu platit za pořádné auto

Fantomas
25. června • 21:11

Pokud máte vlastní zkušenosti a poznatky, podělte se s námi, napište nám víc, buďte konkrétnější ve svých názorech. Takhle jste nám neřekl vůbec nic a to je přece k ničemu.

EKOLO
25. června • 21:33

Dal jsem Vám odkaz na web sdružení, které ukazuje jak to jde. Pozval jsem Vás na sraz.
Kdo chce vědět víc, dá se k nám. Pokud ale máte nějaký konkrétní dotaz, na který jste nenašel odpověď, máme forum.
přidám ještě jeden web. www.elektromobil.wz.cz

Fantomas
25. června • 20:04

A kde to má schované ty metráky baterií, aby to i jelo?

Rattus rattus
25. června • 20:49

záleží kam to má dojet

Rattus rattus
25. června • 19:30

No to je úplně zadarmo. To bude trhák:-D

Doporučujeme

Články odjinud