Tata Aria: luxus na indický způsob

Tata představuje svůj prestižní model nazvaný Aria. Má všechno, co dnes Indové dokážou do trochy plechu na kolech vměstnat.

Ratan Tata o sobě dal vědět nejen superlevnými vozíky Nano, neboť konstrukcí a výrobou automobilů pro domácí trh se zabývá již několik dekád. Nyní ale představil a na místní trh uvedl zatím nejdražší model v dějinách značky Tata, model Aria.

Mělo by jít pochopitelně o pojízdnou prezentaci toho nejlepšího z umu indických konstruktérů. Tata Aria je pětidveřovým crossoverem s trvalým pohonem všech čtyř kol, v jehož výbavě najdeme kromě jiných také vestavěnou navigaci, ESP, TCS, šestici airbagů nebo celokožené čalounění. Dále se zde setkáme třeba s automatickými stěrači, couvací kamerou, dvouzónovou klimatizací či multifunkčním volantem.

Podle výrobce nová sedmimístná Aria mísí přednosti sedanu a SUV. Pod kapotou se skrývá čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním common-rail, jenž je naladěn na výkon 139 koní (102 kW) a točivý moment 320 Nm a navazuje na něj pětistupňová převodovka s manuálním řazením. Svojí délkou 4 780 mm se Aria podobá třeba vozu Kia Sorento a využívá konstrukce se samostatným páteřovým rámem, jenž má vozu zaručit robustnost potřebnou pro provoz na vesměs nekvalitních indických silnicích.

Na evropských trzích by se Aria měla objevit na jaře příštího roku, ale zůstane zprvu zřejmě vyhrazena, stejně jako ostatní současné modely Tata, obyvatelům Španělska, Itálie a Polska. Carl-Peter Foerster z vedení koncernu Tata Motors ale zkoumá možnosti uplatnění se i na dalších evropských odbytištích již od letošního ledna, kdy nastoupil do své funkce. Podle posledních informací by se například v Anglii mohly začít prodávat již za dva roky. Stěžejními modely zde ale budou stroje Nano Europa a elektromobil Vista, jež jsou zatím stále ve vývoji. Prestižní Arie se tak zbytek Evropy zřejmě jen tak nedočká.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Aria
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků