Takto mají vypadat autonomní Peugeoty. Koncept bude v Ženevě

Peugeot v Ženevě představí koncept Instinct. Francouzi tak demonstrují budoucí designový jazyk a autonomní řízení. Zatím zveřejnili fotogalerii.

Model Instinct je shooting brake se čtyřmi sedadly, velikostí odpovídající hatchbacku 308. Peugeot chtěl vytvořit auto, které, slovy designéra Matthiase Hossana, "nevypadá jako UFO" a přibližuje technologie autonomního řízení široké veřejnosti.

Peugeot se chce od ostatních odlišit. "Vymyslet design auta se samočinným řízením je vzrušující výzva. Jde o to spojit protiklady, tedy aktivní řízení a autonomní režim, s jediným cílem: zachovat požitek z jízdy a vyvolat emoce. Peugeot Instinct Concept je první koncept autonomního vozu, který nijak neubírá na potěšení z jízdy," říká Gilles Vidal, šéfdesigner Peugeotu.

Zamračené světlomety, které postupně přecházejí do svislých pásů denních LED, či velká lakovaná maska - to jsou designové prvky, kterými by se měly inspirovat budoucí peugeoty, respektive jejich designéři.

O pohon se stará plug-in hybridní ústrojí s výkonem 300 koňských sil. K dipozici jsou čtyři režimy jízdy, dva klasické (Drive Boost nebo Drive Relax) a dva samočinné - Autonomous Sharp a Autonomous Soft.

Autonomní řízení Peugeot demonstruje poprvé právě na letošním ženevském autosalonu. "Vyšší level autonomního řízení chceme přivést skrz širokou paletu modelů kolem roku 2020," řekl minulý rok pro Autocar šéf značky Laurent Blanchent s tím, že  systém dokážou implementovat do dnešní platformy. V rámci nového DS 7 Crossback první verzi systému testují pod názvem DS Pilot.

Tajné | DS | Paparazzi

Fotky bez maskování a další informace o DS 7: Nabídne autonomní řízení

Instinct však představuje ještě vyšší formu autonomního řízení, kterou chtějí Francouzi použít kolem roku 2025. PSA tak přímo cílí například na Volkswagen, který plánuje na podobné období své vozy řady I.D. se stejným zaměřením.

Se spojením elektrického pohonu a sportovních křivek si ve skupině PSA "hrají" již delší dobu. Vzpomeňme si na koncepty Citroën Survolt či DS E-Tense, kterým se Peugeot Instinct celkem podobá.

Můžeme jen odhadovat, jestli to něco znamená pro sériovou produkci, každopádně nové plug-in hybridní a elektrické modely Francouzi představí v roce 2019. Jako první budou ve značce DS.

Elektromobily | Peugeot | Ženeva 2017

Peugeot připravil elektrickou dodávku Partner také v osobní verzi

U Peugeotu se soustředili také na dnes stěžejní propojení mobilního telefonu s autem. Ke spolupráci si vzali společnost Samsung, se kterou vyvinuli platformu Samsung Artik Cloud.

Instinct tak prý funguje v celkové symbióze s množstvím připojených zařízení a vytváří zcela nový přístup k mobilitě. Vůz využívá data, která se s ním uživatel rozhodne sdílet, a která pocházejí z chytrých telefonů, hodinek nebo systémů inteligentních budov.

Každodenní aktivity mají díky tomu probíhat plynule, bez přerušení. Auto se zapojuje do různých aktivit od ovládání funkcí v domě svého majitele, přes cestování, trávení volného času, až po práci.

Peugeot Instinct poprvé naživo uvidíme na autosalonu v Ženevě, kde prim v rámci skupiny PSA bude hrát SUV DS 7 Crossback. Mainstreamové značky se lvem, respektive dvojitým šípem ve znaku, se zřejmě spokojí se studiemi.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 102 964 km
Cena: 159 000 Kč
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 39 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 135 442 km
Cena: 145 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků