Také Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept – Golf HyMotion

Zamrzelo vás, že VW nepředkládá technologii palivových článků i v dostupnějším podání než A7 Sportback h-tron quattro? Bez obav, mateřská značka koncernu přivezla do Los Angeles svůj vlastní vodíkový koncept.

Volkswagen Golf SportWagen HyMotion vypadá jako běžný Golf Variant, poháněn je však 100kW elektromotorem napájeným elektřinou z lithium-iontové baterie o hmotnosti 57 kg, uložené pod podlahou zavazadlového prostoru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen v L.A. předvedl, že platforma MQB umožňuje i zástavbu palivových článků

Výrobu hnací síly zajišťují tři stovky palivových článků, v nichž se chemická energie vodíku přeměňuje elektromechanickou reakcí na energii elektrickou. Vodík je uložen ve čtyřech karbonových nádržích, které dohromady zajišťují vozu dojezd 500 km. Samozřejmě za předpokladu, že nebudete pořád dokola zkoušet maximální zrychlení 0-100 km/h, které Golf HyMotion podle oficiálních údajů zvládá na rovných 10 sekund.

Volkswagen již pojízdná auta na vodík má, přestože v běžném prodeji nejsou. V Kalifornii automobilka testuje flotilu Passatů HyMotion.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků