Také Volkswagen má v L.A. vodíkový koncept – Golf HyMotion

Zamrzelo vás, že VW nepředkládá technologii palivových článků i v dostupnějším podání než A7 Sportback h-tron quattro? Bez obav, mateřská značka koncernu přivezla do Los Angeles svůj vlastní vodíkový koncept.

Volkswagen Golf SportWagen HyMotion vypadá jako běžný Golf Variant, poháněn je však 100kW elektromotorem napájeným elektřinou z lithium-iontové baterie o hmotnosti 57 kg, uložené pod podlahou zavazadlového prostoru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen v L.A. předvedl, že platforma MQB umožňuje i zástavbu palivových článků

Výrobu hnací síly zajišťují tři stovky palivových článků, v nichž se chemická energie vodíku přeměňuje elektromechanickou reakcí na energii elektrickou. Vodík je uložen ve čtyřech karbonových nádržích, které dohromady zajišťují vozu dojezd 500 km. Samozřejmě za předpokladu, že nebudete pořád dokola zkoušet maximální zrychlení 0-100 km/h, které Golf HyMotion podle oficiálních údajů zvládá na rovných 10 sekund.

Volkswagen již pojízdná auta na vodík má, přestože v běžném prodeji nejsou. V Kalifornii automobilka testuje flotilu Passatů HyMotion.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků