Také u PSA budou propouštět

Centrální podniková rada skupiny Peugeot Citroën Automobiles svolává na 2. prosince 2008 mimořádné zasedání, které se bude konat za účelem přezkoumání plánu na snížení počtu pracovních míst na základě dobrovolných odchodů. Plán se týká snížení počtu zaměstnanců na všech pracovištích a ve všech vedoucích orgánech skupiny. Půjde celkem o 2 700 zaměstnanců společnosti, mezi které budou patřit zejména odborní dělníci, úředníci, technici, kontroloři a vedoucí pracovníci. Plán předložený centrální podnikové radě bude zahrnovat především opatření k urychlení odchodů, ke kterým by mělo dojít v nadcházejících měsících nebo letech: řádné odchody do penze, vytváření podniků, odborné projekty v rámci rekvalifikací.

Tento plán se zavádí v souvislosti s finanční a průmyslovou krizí, která se týká celého hospodářství a která způsobila na hlavních evropských trzích prudké snížení objemů prodejů, zejména ve 3. a 4. čtvrtletí roku 2008 (přibližně o 17 % ve 4. čtvrtletí). Recese má přitom pokračovat i v roce 2009 (prognóza snížení nejméně o 10 %). Skupina by měla takto snížit počet zaměstnanců, aniž by bylo nutné uchýlit se ke kolektivní smlouvě o propouštění nebo k odeslání zaměstnanců do předčasného důchodu.

Pokud jde o továrnu v Rennes, vývoj poptávky spotřebitelů vede k výraznému snížení trhu se sedany ve středním a vyšším segmentu, ve prospěch vozů z nižších segmentů. Tato situace se projevuje nedostatečným využitím výrobní kapacity továrny v Rennes, která se specializuje na výrobu vozů těchto segmentů. Pokles zde představuje více než 20 %. V důsledku toho je nutné přesunout přibližně 900 odborných dělníků z této továrny na pracoviště vyrábějící vozy nižších segmentů. Jde o továrny v Sochaux, Mulhouse, Aulnay a Poissy nebo na jiná pracoviště skupiny.

Navíc by se kvůli snížení objemů továrny v Rennes a nutnosti omezit organizační náklady mohla 850 odborných dělníků, úředníků, techniků, kontrolorů i vedoucích pracovníků týkat opatření vedoucí k dobrovolnému odchodu. Stejná opatření by se nabídla i dělníkům, kteří by se nemohli přesunout na jiná pracoviště.

Budoucnost továrny v Rennes není nikterak zpochybněna. Vyrábí novou C5, která byla uvedena na trh v roce 2008. Na konec roku 2010 je navíc plánováno spuštění výroby nového vozu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků