Také Porsche Cayenne GTS postihl downsizing. Osmiválec je minulostí

Porsche představí na autosalonu v Los Angeles modernizovaný Cayenne GTS. Stejně jako se tomu stalo u klasického Cayennu, také zde je hlavní novinkou motor. Z nabídky vypadl povedený atmosférický osmiválec a na jeho místo se nastěhoval dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,6 litru.

Testy | SUV | Sportovní auta | Porsche

Test Porsche Cayenne GTS - kdo šetří...

Když odhlédneme od absence dvou válců, pak Cayenne GTS vydělal na této změně po všech stránkách. Nový motor je naladěn na 324 kW (440 k), což je o 20 koní více, než tomu bylo u původního osmiválce. Zároveň se zvýšil točivý moment. Aktuálních 600 Nm představuje nárůst o 85 Nm. A nebyl by to správný downsizing, kdyby se při tom nesnížila spotřeba. Ta klesla o 0,9 l/100 km.

Zajímavosti | Video | SUV | Design | Fascinace | Premiéry | Off-roady | Porsche

Porsche Cayenne GTS: pro ty, kteří opovrhují turbomotory (+ video)

Nový Cayenne GTS zvládne stovku za 5,2 s, respektive za 5,1 s v kombinaci s paketem Sport Chrono. To je o půl sekundy (respektive o 0,6 s) lepší čas než u osmiválcové verze. Maximální rychlost činí 262 km/h a standardem zůstává sportovní výfuk i snížený podvozek.

Do prodeje se šestiválcový Cayenne GTS podívá v únoru příštího roku. Německá cena startuje částkou 98 152 euro.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků