Také Porsche Cayenne GTS postihl downsizing. Osmiválec je minulostí

Porsche představí na autosalonu v Los Angeles modernizovaný Cayenne GTS. Stejně jako se tomu stalo u klasického Cayennu, také zde je hlavní novinkou motor. Z nabídky vypadl povedený atmosférický osmiválec a na jeho místo se nastěhoval dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,6 litru.

Testy | SUV | Sportovní auta | Porsche

Test Porsche Cayenne GTS - kdo šetří...

Když odhlédneme od absence dvou válců, pak Cayenne GTS vydělal na této změně po všech stránkách. Nový motor je naladěn na 324 kW (440 k), což je o 20 koní více, než tomu bylo u původního osmiválce. Zároveň se zvýšil točivý moment. Aktuálních 600 Nm představuje nárůst o 85 Nm. A nebyl by to správný downsizing, kdyby se při tom nesnížila spotřeba. Ta klesla o 0,9 l/100 km.

Zajímavosti | SUV | Video | Fascinace | Off-roady | Premiéry | Design | Porsche

Porsche Cayenne GTS: pro ty, kteří opovrhují turbomotory (+ video)

Nový Cayenne GTS zvládne stovku za 5,2 s, respektive za 5,1 s v kombinaci s paketem Sport Chrono. To je o půl sekundy (respektive o 0,6 s) lepší čas než u osmiválcové verze. Maximální rychlost činí 262 km/h a standardem zůstává sportovní výfuk i snížený podvozek.

Do prodeje se šestiválcový Cayenne GTS podívá v únoru příštího roku. Německá cena startuje částkou 98 152 euro.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků