Také na Ferrari tvrdě dopadá ekonomická recese

Ačkoli má značka Ferrari velké plány a staví další a další nová auta, zdá se, že globální recese dosáhla i na ni. Podle agentury Bloomberg v Maranellu přikročí k propouštění, neboť výrobní plány na rok 2011 mají být zhruba poloviční, než se čekalo. Prvním impulzem údajně bylo, že sesterská společnost Maserati výrazně zkrátila své objednávky na motory Ferrari, což se promítne do hospodaření obou firem.

U Ferrari plánují zrušit 120 administrativních pracovních míst a 150 pozic v dílnách, zároveň se má produkční linka zastavit, takže si 600 zaměstnanců udělá na týden prázdniny. Tyto zprávy je pochopitelně nenechávají klidnými, pročež na začátku týdne proběhla čtyřhodinová stávka. Ale čísla hovoří jasně, místo plánovaných 20 000 vozů se jich letos vyrobí pouze 11 100. Pro dokreslení situace odplňme, že vloni v Maranellu vyrobili 4 500 motorů pro Maserati, přičemž v roce 2008 jich bylo takřka dvakrát tolik...

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků