Také Hyundai hodlá přijít s ultralevným vozem

Automobilky poslední dobu doslova šílí kolem levných aut, již nedávno jsme avizovali, že začíná „bitva malých ultralevných vozidel“. Lavinu spustila indická automobilka Tata svým modelem Nano, jehož základní cena se po propočtu pohybuje pod hranicí 42 tisíc Kč. Od doby, kdy Tata představila tento vůz, se začaly zprávy o podobných vozech šířit doslova jako mor.

Evropské, Japonské a Korejské automobilky se rozhodly dobýt rychle rozvíjející se automobilový trh v Číně a Indii. Svůj záměr produkovat cenově dostupný vůz nejnověji představila i jihokorejská automobilka Hyundai, která v současnosti v Indii poměrně úspěšně prodává model Santro (u nás Atos Prime).

Dle nejnovějších výzkumů automobilky, na indickém trhu prudce stoupá poptávka po ještě menších a levnějších vozech. Představitelé dále oznámili, že vůz, který se na trhu objeví nejdříve koncem roku 2011, určitě nebude levnější než zmíněná Tata Nano. Při předpokládané ceně kolem 3 500 dolarů (zhruba 54 000 Kč) však mohou však zákazníci očekávat vyšší kvalitu zpracování a lepší design.

Vzpomeňme jen, že svůj záměr vyrábět ultra-levný městský automobil zatím potvrdilo Mitsubishi, General Motors, Toyota, Renault a Nissan. Kdo bude další?

Hyundai ix35 1.995
Rok výroby: 2011
Stav: 78 559 km
Cena: 260 000 Kč
Hyundai i30 1.591
Rok výroby: 2012
Stav: 50 280 km
Cena: 189 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 84 761 km
Cena: 129 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků