Také Evropané se od VW dočkají odškodnění, říká eurokomisařka Jourová

Zatímco američtí vlastníci dieselových volkswagenů se zabudovaným podvodným software mají nárok na odškodnění ve výši až deset tisíc dolarů, Evropané nedostávají nic.

Eurokomikařka pro spravedlnost Věra Jourová bude nadále prosazovat, aby také majitelé evropských verzí Volkswagenů s motory TDI EA 189 ve variantě pro emisní normu Euro 5 dostali od největší evropské automobilky bonus či odškodnění.

Zatímco v USA totiž mají dotčení vlastníci nárok na částku až deset tisíc dolarů (zhruba 260 000 Kč), v Evropě v rámci svolávacích akcí oficiálně nedostávají nic.

Eurokomisařka tento svůj názor prosazuje již několik měsíců, ale zatím bez úspěchu. Nyní v rozhovoru pro německý list sdělila, že využije všech prostředků, aby zákazníkům odškodnění zajistila.

Zajímavosti | Dieselgate | Palivo | Krimi | Byznys | Volkswagen

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Doufá, že pokrok nastane ještě před začátkem února, kdy se má setkat s generálním ředitelem koncernu Volkswagen Matthiasem Müllerem. "Očekávám, že automobilka mezitím v této otázce učiní pokrok," sdělila.

Skandál Volkswagenu se projevil v loni v září, kdy koncern musel na základě zjištění amerických úřadů přiznat, že do 11 milionů vozů prodaných po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky emisních testů. V Evropě jde o 8,5 milionu aut. Také Škoda musí svolat do servisů k úpravě řídící jednotky přes milion automobilů.

Škoda | Dieselgate | Volkswagen

Aféra Dieselgate zavedla ve vývoji Škody třísměnný provoz, říká Hrdlička

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků