Také Evropané se od VW dočkají odškodnění, říká eurokomisařka Jourová

Zatímco američtí vlastníci dieselových volkswagenů se zabudovaným podvodným software mají nárok na odškodnění ve výši až deset tisíc dolarů, Evropané nedostávají nic.

Eurokomikařka pro spravedlnost Věra Jourová bude nadále prosazovat, aby také majitelé evropských verzí Volkswagenů s motory TDI EA 189 ve variantě pro emisní normu Euro 5 dostali od největší evropské automobilky bonus či odškodnění.

Zatímco v USA totiž mají dotčení vlastníci nárok na částku až deset tisíc dolarů (zhruba 260 000 Kč), v Evropě v rámci svolávacích akcí oficiálně nedostávají nic.

Eurokomisařka tento svůj názor prosazuje již několik měsíců, ale zatím bez úspěchu. Nyní v rozhovoru pro německý list sdělila, že využije všech prostředků, aby zákazníkům odškodnění zajistila.

Zajímavosti | Volkswagen | Byznys | Dieselgate | Palivo | Krimi

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Doufá, že pokrok nastane ještě před začátkem února, kdy se má setkat s generálním ředitelem koncernu Volkswagen Matthiasem Müllerem. "Očekávám, že automobilka mezitím v této otázce učiní pokrok," sdělila.

Skandál Volkswagenu se projevil v loni v září, kdy koncern musel na základě zjištění amerických úřadů přiznat, že do 11 milionů vozů prodaných po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky emisních testů. V Evropě jde o 8,5 milionu aut. Také Škoda musí svolat do servisů k úpravě řídící jednotky přes milion automobilů.

Škoda | Volkswagen | Dieselgate

Aféra Dieselgate zavedla ve vývoji Škody třísměnný provoz, říká Hrdlička

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků