SUV - elektromobil je snad nejdokonalejším spojením všech negativ napříč automobilovým spektrem.Má to malý dojezd a dlouho se to nabíjí, protože je to elektromobil. Oproti klasickému srovnatelnému automobilu je to těžší (horší jízdní vlastnosti, kratší dojezd), má to výš těžiště (horší jízdní vlastnosti), větší čelní plochu (kratší dojezd), je tam méně místa, horší přístup do kufru, protože je výš nakládací hrana, má to vyšší servisní náklady (rychlejší opotřebení komponent podvozku vlivem vyšší hmotnosti) a jako bonus to je navíc dražší. Zkrátka, racionální kup století :-D
1. Má to malý dojezd ? -Většina lidí najede denně méně než 100 km (nepočítejte firmy a auta na podnikání) Tesla model S 85 Performance má teoretický dojezd 500 km, praktický 400 km2. Dlouho se to nabíjí. - Podle typu nabíječe se dokáže nabít za 45 minut. Což po 400 km jízdy není tak strašná hodnota, dáte si přestávku na oběd. 3. Je to těžší. - Tesla S 85 Peformance váží cca 2 100 kg, což není proti klasickému SUV spalovačí nikterak výrazně více.4. Má to výš těžiště - toto tdy vůbec neplatí, protože zde jsou akumulátory umístěny v podlaze.5. Větší čelní plocha, kratší dojezd. - Kolik ujede km jsem již psal. 6. Je tam méně místa- naopak je tam místa více, "S" ko má dokonce dva kufy-vpředu i vzadu.7. Horší přístup do kufru - tady je srovnatelný s jinými vozidly.8. Vyšší servisní náklady - naopak jsou nižší. neměníte oleje, filtry, brzdy tedy destičky i kotouče díky rekuperčnímu brzdění vydrží cca 3x více, než u spalovače.9. Rychlejší opotřebení podvozku díky větší hmotnosti - Ten podvozek je na vyšší hmotnost dimenzovaný, navíc Tesla váží jen nepatrně víc, než jiné auto podobné kategorie.10. Je to dražší- Podle toho, s čím a jak to srovnáváte. Sovnáte-li to např. s Mercedesem řady 320 za 1,8 milionu a Teslu za 2,5 milionu,tak Tesla je levnější. U Tesly je např. celoživotně tankování v takzv. Superchargerech zdama, U Mercedesa si palivo musíte zaplatit. Tedy jestliže např. za 8 let najedete 250 000 km, u Tesly v těchto stanicích dáte za palivo 0 Kč, u Mercedesa např. 750 000 Kč. Vím, že jste se vyjadřoval k Tesle X, zatímco já k Tesle S, ale ty hodnoty u obou vozidel budou podobné. Teslu S znám totiž z praxe, Teslu X neznám, proto jsem to uváděl takhle.
Nemyslím si, že by byl pro výrobce problém vyvinout komponenty podvozku s konkurenceschopnou délkou servisních intervalů. (Vždyť konvenční výrobci také vyrábějí těžká auta s velkými agregáty). Jízdní vlastnosti vozu bych si asi netrofl z obrázku odhadnout, vím ale, že model S byl v tomto ohledu konkureceschopný a jsem zvědav jak v testech dopadne X. Mimochodem stovka pod čtyři sekundy je velmi hezké číslo, i výše zmíněný RR sport ve verzi Special vehicle operatins ji dává za 4,8 při ceně přes tři a půl milionu. Spíše se obávám, že kvůli snaze co nejníže posadit akumulátory bude to auto absolutně tragické v terénu - podobně jako BMW X5. Na autě se mi však nelíbí nahoru otevírající dveře, které spolehlivě zamezí jakémukoliv smysluplnému využití střechy, což znamená žádné kolo, kajak nebo lyže. To je u SUV snad ještě horší než vyší nákladová hrana (která je, soudě dle fotek a provnání s RangeRoverm Sport adekvátní +- v rámci třídy). A pak samozřejmě všechny mínusy elektromobilů, zejména fakt, že pokud s ním pojedu na dovolenou do Rumunských hor, tak si elektřinu prostě nenačerpám. A fakt, že můžu parkovat hned před vchodem do pražské Ikey hned vedle vozíčkářů tohle opravdu nespraví. Ale buďme upřímní, naprostá většina SUV se beztak z města projede nejdál na letiště.Tahle zaváděcí edice je sice dost drahá, nicméně dle prohlášení Tesly má entry model vyjít na něco málo přes jedno mega a až vrcholná verze na podobnou cenu jako tato early adopters verze. Když vezmeme v úvahu nejen cenu servisu ale i provozní náklady, pak tohle auto není špatný kompromis na každodení ježdění 20 km do práce.
Jo s těma dveřma plný souhlas. Bezúčelný rádoby designový prvek přinášející jen výrobní i provozní problémy. Na střechu nejde nic dát, když se křídla otevřou tak dovnitř naprší a v zimě napadá sníh
Člověk edituje a edituje a ani si nevšimne, že ten výše zmíněný RangeRover je najednou níže zmíněný. ;-)
Vyšší servisní náklady??? Olej? Nic, filtry? Nic, brzdy? Rekuperuješ....
Pneumatiky? Ložiska? Čepy(ramena)? Táhla stabilizátorů? Silentbloky? Tlumiče? Uložení pružin? Brzdy (už vidím to rekuperování v situacích, kdy je nutné brzdit)? Geometrie?Nebo tyhle komponenty v elektromobilu nejsou a plují vzduchem? Neopotřebovávají se v SUV tyto komponenty vlivem vyšší hmotnosti více, než u klasického auta? A chtěl bych vidět konečnou bilanci servisních nákladů, až se budou muset vyměnit baterky :-)
Vesměs souhlas až na to vyšší těžiště. Samozřejmě vyšší je, ale oproti SUV se spalovákem by elektro mohlo mít vlastnosti výrazně lepší díky aku dole v podlaze
Tak jak se mi S-ko líbí a bral bych ho okamžitě (mít na něj...), tak SUV mi moc smyslu nedává... Horší provozní vlastnosti za víc peněz...
Tak horší provozní vlastnosti za víc peněz (hlavně při pořízení) je problém všech elektromobilů, i když ty to asi myslíš v kontextu SUV. Asi bych to nekoupil i kdybych chtěl utratit ty tři mega za auto. Kromě klasických neduhů elektroaut by mi asi dost vadily ty křídlové dveře vzadu
Smarjaaa, kto by dal za tuto obludu 3 mega, ked za podobnu cenu clovek moze mat novu RS6...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.