Také "česká" BMW i3 budou muset do servisu kvůli úniku paliva

Svolávací akce se logicky týká pouze verzí, u nichž je elektromotor doplněný také spalovacím motorem ze skútru BMW.

Již na konci února začne podle mluvčího tuzemského zastoupení automobilky BMW Davida Haidingera svolávací akce na model BMW i3. Týká se to exemplářů i3 REX, což je verze, která má u zadní nápravy uložený nejen elektromotor, ale také spalovací motor.

Tento dvouválec se zdvihovým objemem válců 647 cm3 a maximálním výkonem nepohání kola, slouží pouze jako generátor pro výrobu elektrické energie v případě, že se vyčerpá elektřina dobitá do baterií. Je pak možno pokračovat v hybridním režimu dalších 120-150 kilometrů.

Testy | Ojetiny | Kombi | BMW | BMW řada 3

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

K tomuto účelu se využívá palivo z devítilitrové nádrže. Nyní ovšem Národní agentura pro bezpečnost silničního provozu v USA (NHTSA) zjistila, že palivo a výpary můžou unikat, což by v krajním případě mohlo zapříčinit požár vozu. Výrobce na zjištění reagoval svolávací akcí, během níž mají technici ve značkových servisech problém vyřešit. 

"V případě ČR se jedná o cca 120 vozidel. Oprava bude bezplatná a zabere kolem hodiny," sdělil na dotaz Autorevue.cz David Haidinger z BMW.

Na fotogalerii vozu, která zachycuje i použitá technická řešení, se můžete podívat níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků