Také "česká" BMW i3 budou muset do servisu kvůli úniku paliva

Svolávací akce se logicky týká pouze verzí, u nichž je elektromotor doplněný také spalovacím motorem ze skútru BMW.

Již na konci února začne podle mluvčího tuzemského zastoupení automobilky BMW Davida Haidingera svolávací akce na model BMW i3. Týká se to exemplářů i3 REX, což je verze, která má u zadní nápravy uložený nejen elektromotor, ale také spalovací motor.

Tento dvouválec se zdvihovým objemem válců 647 cm3 a maximálním výkonem nepohání kola, slouží pouze jako generátor pro výrobu elektrické energie v případě, že se vyčerpá elektřina dobitá do baterií. Je pak možno pokračovat v hybridním režimu dalších 120-150 kilometrů.

Testy | Ojetiny | BMW | Kombi | BMW řada 3

Test ojetiny BMW řady 3 Touring E91: Kupujte šestiválce, nebudou!

K tomuto účelu se využívá palivo z devítilitrové nádrže. Nyní ovšem Národní agentura pro bezpečnost silničního provozu v USA (NHTSA) zjistila, že palivo a výpary můžou unikat, což by v krajním případě mohlo zapříčinit požár vozu. Výrobce na zjištění reagoval svolávací akcí, během níž mají technici ve značkových servisech problém vyřešit. 

"V případě ČR se jedná o cca 120 vozidel. Oprava bude bezplatná a zabere kolem hodiny," sdělil na dotaz Autorevue.cz David Haidinger z BMW.

Na fotogalerii vozu, která zachycuje i použitá technická řešení, se můžete podívat níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 1.796
Rok výroby: 2002
Stav: 96 255 km
Cena: 57 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 505 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 240 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků