Také ABT připomíná 40. výročí modelu Golf. Takto vypadala první úprava

Volkswagen Golf letos slaví jubilejní 40. výročí. K připomenutí této příležitosti se objevilo několik oficiálních zpráv a jedna taková pochází od dvorního úpravce koncernových automobilů. Také společnost ABT upozorňuje na příchod první generace Golfu, a to stylovou připomínkou první úpravy z roku 1982.

Autosalony | Hatchbacky | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf Edition: koncept pro čínskou oslavu 40. výročí

Než se dostal první Volkswagen Golf do rukou lidí od ABT, chvíli to trvalo. Stalo se tak až těsně před nástupem generace druhé. Základem pro první úpravu byl Golf GTI. Ten nabral na šířku téměř osmnáct centimetrů navíc a dostal výkon zvýšený z původních 110 koní na konečných 163 koní. Hlavním důvodem tohoto nárůstu byla instalace turbodmychadla KKK. Stejné turbo tenkrát používalo Audi Quattro.

Zajímavosti | Retro | Audi

Audi Quattro: legenda slaví třicet let

Původní motor obdržel také nové písty a jinou klikovou hřídel. Zapracovalo se na podvozku a na brzdách. Výsledný vůz zvládl stovku za 6,8 sekund, což není příliš daleko k tomu, co předvádí současný Golf GTI sedmé generace.

Čtyřicáté výročí modelu Golf už připomněl Volkswagen například na Techno Classica nebo na autosalonu v Pekingu, kde byla k vidění speciální edice současné generace.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků