Tajné: VW testuje nový Touareg i Touran

VW připravuje hned dva své modely, Jaguar XJ bude k dispozici ve dvou délkách, BMW vypustí do světa M7 ad.

Jaguar XJ: dvě velikosti, podle chuti

Po sérii snímků pořádně zahalených testovacích vozů Jaguaru XJ vám nyní konečně přinášíme něco, co o skutečných tvarech nové „kočky“ napoví podstatně více. Automobilka se zbavila metráků kamufláže a vypustila na zkoušky stroje pouze ve vlastní kůži.

Není již žádným překvapením, že Jaguar se u XJ inspiroval designem menšího XF. Důležitější zprávou ale je, že nový model dostane karoserii čtyřdveřového coupé, podobně jako je tomu u Mercedesu CLS. Vůz tak obdrží mnohem sportovnější vzhled, ale díky upravené celohliníkové platformě s označením X351 a širšímu rozchodu kol také sportovnější jízdní vlastnosti.

Přednedávnem, když se XJ prohánělo po Nűrburgringu s kamufláží jako hrom, si povšimli špionážní fotografové zajímavé věci - vůz bude na trhu k dispozici zřejmě ve dvou velikostech, jednou standardní a druhou prodlouženou. Tento fakt si mimochodem můžete všimnout na přiložené fotce, kde je rozdíl patrný na velikosti zadních dveří.

Datum příchodu vozu na trh měl být zpočátku až v roce 2011, no poslední informace hovoří o mnohem dřívějším termínu. Uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Jaguar XJ konečně „odlehčen”


Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Tady jsou pro porovnání k vidění dvě verze různé délky karoserie

Nový VW Touareg: delší, lehčí a lacinější

Máme zde celkem zajímavý úlovek z evropských cest. Jde o novou generaci Volkswagenu Touareg, která se má představit světu v druhé polovině příštího roku. Velmi zajímavou informací je, že oproti té stávající má být novinka o 300 kg lehčí. Hmotnost je právě jedna z disciplin, ve které to velké SUV nemají jednoduché a její snížení by zlepšilo jak ovladatelnost, tak spotřebu paliva.

Proslýchá se také, že nový Touareg bude delší a za příplatek obdrží i třetí řadu sedadel. Co se týká změn karosářských, zde nezůstane na svém místě prakticky nic. Nový design se projeví jak na celé přední části, tak na zadní a nevyhne se ani interiéru.

Šasi vozu zůstane sdílené s koncernovými Audi Q7 a Porsche Cayenne. Pod kapotou se s jistotou objeví šestiválec 3,6 l, osmiválec 4,2 litru a pravděpodobně dva turbodiesely. Později se počítá i s hybridní verzí, kterou bude pohánět kompresorem přeplňovaný zážehový třílit (z modelu S4) v kombinaci s elektromotorem. A poslední zpráva - nový Touareg má prý být lacinější než ten současný. Uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Volkswagen Touareg při probíhajících testech

Volkswagen Touran facelift: oblíbenec s novou tváří

Podruhé ve své kariéře se populární MPV od Volkswagenu, model Touran, dočká faceliftu. Stane se tak již v září tohoto roku ve Frankfurtu a do světa tak bude omlazený vůz vyslán jako modelový rok 2010.

U prvního faceliftu dostal Touran oblejší tvary přední masky, no nyní to vypadá tak, že změny budou celkem markantní. Pravděpodobně automobilka vsadí na trendy použité u nového Golfu a Pola a právě omlazené MPV se dostane vzhledem blíže ke své rodině.

Kromě přídě by se měly změny projevit také na zádi a s jistotou nezůstane vše po starém ani v interiéru. Co se týká modifikací pod kapotou, v současnosti víme jen o jediné - prapůvodní „jedna-devítka“ TDI bude nahrazena novým agregátem 1,6 TDI se vstřikováním Common-rail.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
VW Touran při zátěžových testech

BMW M7: rychlý luxus z Mnichova realitou?

Po tom, co se mnichovská automobilka rozhodla zastavit projekt CS, je s rychlými limuzínami opět při chuti. Vůz zachycený na fotografiích není nic jiného než „sedmička“ v její připravované nejrychlejší podobě, označené M7.

Ta bude mít namířeno proti konkurenci - hlavním rivalem ale má být novinka od Porsche, model Panamera. Odlišný bude agresivnější přední nárazník s většími vstupy vzduchu na přídi. M7 dostane také velmi lehkou hliníkovou kapotu pro snížení těžiště.

Pod kapotou vozu si najde místo přeplňovaný osmiválec z X6 M o výkonu přes 550 koní, což bude víc než rovných pětset „hřebců” nejvýkonnější verze Panamery. Informace o datu příchodu na trh prozatím nemáme a na bližší specifikace si musíme rovněž ještě chvíli počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Foto © Automedia
BMW M7 dostane přeplňovaný osmiválec o výkonu 550 koní

Mercedes třídy E kombi se opozdí

Mercedes třídy E v provedení sedan se již prohání nějaký ten pátek po silnicích, ale s kombi to tak růžově vůbec nevypadá. Zde můžete vidět snímky z testování, které značí mj. to, že oficiální představení vozu se zřejmě opozdí.

V lepším případě se totiž „éčko“ ukáže na březnovém ženevském autosalonu, v tom horším až na podzim 2010 v Paříži. Důvodem pro tyto odklady je mezi jinými i fakt, že Mercedes se chce plně soustředit na inovovaný model CLS.

V případě aktualizace informací ohledně data uvedení vás budeme samozřejmě informovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mercedes s „éčkem v kombíku” příliš nepospíchá

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků