Tajné: VW Polo sedan již za pár měsíců

VW vypustí do světa Polo sedan, Mercedes finišuje s „Éčkem” Cabrio, Mégane CC dorazí v březnu, ilustrace Jaguaru XJ Coupé ad.

VW Polo sedan: možná již za půl roku

Po příchodu tří a pětidveřové verze klasického hatchbacku se na trh dostane také Polo sedan. Ten bude primárně určen pro asijské trhy a jižní Ameriku, ale automobilka doufá, že se prosadí i v Evropě. I místo prvního oficiálního představení tyhle informace jen potvrzuje - stane se tak na Auto Expo 2010 v indickém Novém Díllí a v Indii bude sedan také vyráběn.

Pod kapotou prodloužené verze Auta roku 2010 se objeví široká paleta zážehových i vznětových motorů, které budou výkon přenášet přes klasické manuální převodovky nebo dvouspojkové DSG. Pravděpodobnou podobu vozu můžete vidět na přiložených ilustracích, daleko od reality zřejmě nebudou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia
VW Polo sedan na ilustraci

Mercedes-Benz třídy E Cabrio: sázka na plátno

Máme zde špionážní fotografie z testování nového kabrioletu třídy E, který doplní verzi Coupé. Jak je patrné ze snímků, „éčko“ dostane plátěnou střechu, což znamená minimálně ušetřené kilogramy na hmotnosti.

Tip: Podívejte se, jak vypadá třída E Cabrio na fotografiích z patentového úřadu.

Cabriolet má být o nějakých 100 mm delší než dosavadní typ CLK. Nabídka pohonných jednotek má kopírovat škálu dosavadních motorů určených pro řadu E v provedení kupé, což znamená nabídku čtyř, šesti a osmiválců s výkony od 200 do 382 koní, přičemž vrcholem nabídky bude opět varianta E550.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Vypadá to tak, že Cabrio už před sebou mnoho testů nemá

Renault Mégane CC: změny hlavně na zádi

U Renaultu očividně nelení a ačkoli u nás se začíná vystrkovat růžky zima, v krajinách s teplejším podnebím nedostanou testovací exempláře nového Méganu CC vydechnout. Dle spekulací měl být nový model již představen, ale nakonec se tak stane zřejmě až počátkem příštího roku a k dealerům by pak měl zavítat v březnu 2010.

Co se týká vzhledu, novinka dostane úplně změněnou zadní část - to vše po vzoru hatchbacku, kde také nezůstal kámen na kameni. Podle maskování to také vypadá, že konstruktéři se do pevné střechy pokusili zakomponovat také sklo. Motorová nabídka bude dle všeho stejná jako u sourozenců, kromě nejslabších jednotek.

Jak zřejmě bude Mégane CC vypadat, můžete vidět na přiložených ilustracích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Renault Mégane CC to s kamulfáží nemá lehké

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia

Jaguar XJ Coupé nebo Mitsubishi cX: jak budou vypadat?

Trochu netradičně vám přinášíme pohled na ilustrace hned dvou automobilů. Prvním z nich Jaguar XJ Coupé, který bude odkazovat na minulost v podobě dvoudveřového modelu XJC - ten se vyráběl v období 1975-1978. Zajímavostí je, že novinka bude mít prosklenou kompletně celou střechu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia

Druhým pánem na holení je nový crossover od Mitsubishi, který prozatím nese označení cX a vychází z konceptu představeného na frankfurtském autosalonu v roce 2007. Pod kapotou se objeví čtyřválcové zážehové i vznětové motory, vrchol bude představovat přeplňovaný benzínový agregát o objemu 2,0 litru. Nový crossover bude globálním projektem, nejprve se dostane do prodeje v USA, a to na podzim příštího roku. V Evropě se zahájením prodejů počítá o trochu později, počátkem roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia

BMW 5 Touring: po sedanu také kombi

Nové BMW řady 5 bylo představeno jen před pár dny. Nyní zde máme špionážní fotografie jeho další připravované verze, a to samozřejmě kombi, v Mnichově již standardně nazývané Touring.

Vůz bude dostupný se všemi verzemi motorů připravených pro sedan, včetně kombinací s pohonem všech čtyř kol xDrive. Opět se počítá také s ostrým provedením M5, nyní však s přeplňovaným osmiválcem. To bude velkou konkurencí pro Audi RS6 Avant, které vyznává podobné „turbo“ filosofie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
„Pětka” v kombíku finišuje testování

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků