BMW testuje další generaci M5, Z4 dostane nový M-paket, Mercedes resuscituje třídu R, Audi připravuje novou A8 ad.
Nové Audi A8: limuzína v temné noci
Současná generace Audi A8 je na trhu od roku 2003 a od té doby se dočkala pouze menšího faceliftu, který jí pomohl udržet se na výsluní po boku Mercedesu třídy S, BMW 7 nebo Lexusu LS. V této podobě bude muset vůz vydržet už jen chvíli, protože nová generace, která je zachycena na špionážních fotografiích, dorazí na trh již v příštím roce.
Nová generace s označením D4 bude postavena na modulární platformě, kterou používá i model A4 - bude však pochopitelně prodloužena a ponese několik „exkluzivnějších“ materiálů jakými jsou hliník nebo magnézium.
Pod kapotou se objeví zážehové i vznětové jednotky, základem bude šestiválec 2,8 l, náročnější sáhnou po osmiválci 4,2 l FSI a s velkou pravděpodobností se v nabídce ukáže i třílitr TFSI. Vyznavači nafty budou mít na výběr ze stávajících agregátů TDI, vrcholem pak bude monstrózní dvanáctiválec V12 TDI s objemem šest litrů.
Základní verze budou disponovat pohonem pouze předních kol, u jiných bude Quattro standardem. Systém bude schopen plynule distribuovat výkon mezi přední i zadní nápravu nebo dokonce individuálně mezi jednotlivá kola, to vše pro zlepšení trakce a stability za zhoršených trakčních podmínek.
Foto © Automedia
Audi A8 nové generace, těšte se již v příštím roce
BMW Z4 M-paket: útěcha za „eMko“
BMW pomalu ztrácí své sportovní příznivce - divize M, která někdy představovala nemalé emoce, sází v poslední době raději na přemotorovaná SUV, těžké sedany a kupé (X5 M a X6 M jsou příkladem) než na efektivní kompaktní modely. Velmi nepříjemnou zprávou byla informace, že model Z4 se nedočká právě ostré M verze. A to je hodně velká škoda.
V současnosti však u BMW testují alespoň menší útěchu v podobě M-paketu, a to samozřejmě přímo na Nordschleife. Paket bude zahrnovat jiné nárazníky, nová kola, sedačky a doplňky (s písmenem M) a samozřejmě také jiné díly podvozku s tvrdší charakteristikou nastavení.
Ačkoli je na fotografiích zachycena vrcholní verze sDrive 35i, paket by měl být k dispozici ke všem motorizacím. Jisté ale je, že pořádně ostrého atmosférického šestiválce či osmiválce se příznivci nedočkají.
Foto © Automedia
BMW Z4 s M-paketem při testech na Nordschleife
BMW M5: nová generace již krouží na Nordschleife
Výsledek přísnějších emisních norem, konkrétně zmenšování objemu motorů a přeplňování, není u BMW žádnou novinkou. Jenomže nic takého se prozatím nedotklo dvou modelů v podobě M5 a M6. To se však brzy změní. Filozofie vysokootáčkových atmosférických agregátů pomalu končí a ke slovu se v nové generaci M5, která se již delší dobu testuje, dostane přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 litru – ano, přesně ten, který slouží k pohonu tolik diskutovaných X5 M a X6 M.
Nová generace „eMpětky“ se ukáže světu počátkem roku 2011. Pokud vše zůstane tak jak se předpokládá, bude motor na zadní kola posílat dávku 555 koní. O lepší dynamice oproti současné generaci pochybovat nelze, jenomže charakter desetiválce točícího 8250 otáček byl prostě zázračný.
Co se týká převodovek, na výběr by měly být dvě - dobře známá sedmistupňová sekvence a také dvouspojkové ústrojí se stejným počtem stupňů. Nová M5 by měla disponovat optimálním rozložením hmotnosti mezi nápravy, a to díky použití hliníku především v přední části a také karbonových doplňků.
Foto © Automedia
Atmosférický destiválec si pod kapotou nové M5 již neužijete
Mercedes R facelift: boj o zázrak pokračuje
Snad každá automobilka zažila s některým ze svých modelů nějaký ten neúspěch. U Mercedesu za lze za takový model považovat například třídu R, která s chabými prodeji bojuje prakticky od svého uvedení na trh. Vůz se vyrábí v americké továrně ve státě Alabama. Nejlépe se prodával v roku 2006, od té doby jeho prodeje fatálně klesají a na konci roku 2008 činila suma celkem vyrobených aut tohoto typu žalostných 7 733 kusů.
Špionážní fotografové ale dokázali, že automobilka to prozatím nemá v plánu s „eRkem“ zabalit. Testovací vůz zachycen v Německu nese výrazné maskování na přední i zadní části, a to neznamená nic jiného, než že se velké MPV dočká většího faceliftu.
Přední maska se má po novém podobat té z třídy B, to aby nebudila tolik rozporuplných reakcí. Samotný neúspěch tohoto modelu zřejmě ale tkví někde jinde - rozměry, hmotnost, veliká žíznivost a nepříliš líbivé tvary ho mnohokrát dostaly na seznam deseti vozů, které svět nepotřebuje. Každý má ale na to svůj názor, osobně znám i mnohem nesmyslnější vozy, o některých SUV ani nemluvě...
Foto © Automedia
Budoucnost modelu je nejistá, ale Mercedes prozatím bojuje
Porsche Boxster R: nyní již bez střechy
Vypadá to tak, že na konci své kariéry se dočká Porsche Boxster speciální edice, o které se zvažovalo, že dostane jméno Speedster - nyní zřejmě zůstane jen u doplňkového označení R. Špionážní fotografové nám zachytili snímky vozu z testování (nyní již se střechou dolů), a tak je čas si říci nějaké známé informace.
Vrcholná verze Boxsteru bude laděná sportovněji a agresivněji, na zádi se objeví spoiler. Upravená bude plátěná střecha i přední okno, které bude víc zešikmené a celý vůz by tak měl disponovat nižším koeficientem odporu vzduchu. Mírně přitvrzen a upraven by měl být také podvozek. Pod kapotou se objeví známý atmosférický šestiválec 3,4, který zřejmě dostane nějakého toho koníka navíc.
Zajímavostí je, že pokud Porsche vypustí vůz do světa ještě koncem tohoto roku, může oslavovat 55. výročí modelu Speedster. Uvidíme, zda se tak skutečně stane.
Foto © Automedia
Porsche Boxster R při testech