Tajné: těšte se na novou S60 z dílen Volva

Volvo připravuje novou generaci S60, Mercedes pošle do světa supersportovní SLS i jako cabrio, SUV v podání Dacie zachyceno ad.

Volvo S60 nové generace: máme první snímky

Co se týká kvality fotografií, nejde o nic světoborného, alei tak je dnešní úlovek poměrně cenný - na švédské dálnici se totiž podařilo zachytit novou generaci Volva S60. Vůz byl pořádně maskován, a tak pro lepší představu přikládáme i ilustraci možné podoby vozu - a uznejte, že na ní vypadá „es-šedesátka“ hodně zajímavě.

Karoserie a zejména střecha vozu bude připomínat tvary coupé. Co se týká techniky, zde nenechá automobilka nic na náhodu - kromě jiného se počítá se systémem varujícím před kolizí, který je schopen automatického brzdění a vybaven také včasnou detekcí chodců poblíž silnice. Pod kapotou se objeví také nový zážehový agregát 1,6 Turbo v kombinaci s dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Očekáváme, že pomaly se bude kamufláž z testovacích vozů vytrácet - u dealerů se první kusy S60 totiž objeví již v příštím roce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S60 zachyceno na dálnici

Klepněte pro větší obrázek Foto & Ilustrace © Automedia
Možná podoba vozu

Mercedes-Benz SLS Convertible: po Gullwingu i Cabrio

Po zveřejnění fotografií modelu SLS AMG Coupé se špionážním fotografům povedlo zachytit i otevřenou verzi vozu. Jen pro připomenutí - SLS je naplánováno na ženevský autosalon příští rok a jeho produkce má probíhat pouze dva roky. Cabrio se objeví zřejmě ještě o nějaký čas později.

Tip: Dostupné informace a snímky Mercedesu SLS AMG naleznete zde.

U Mercedesu vsadí na plátěné řešení střechy, co především ušetří na pohotovostní hmotnosti, no na druhou stranu lze očekávat horší tlumení aerodynamického hluku. O pohon se postará u AMG dále modifikovaný a až za přední nápravou uložený osmiválec 6,2 l s výkonem 571 koní (420 kW) a točivým momentem 650 Nm. Motor dostal nové sací potrubí z magnézia s osmi oddělenými trakty, dvě elektronicky řízené škrticí klapky, „otevřený“ výfuk či mazání se suchou klikovou skříní.

Na pohonnou jednotku bude navazovat zcela nová sedmistupňová, dvouspojková převodovka uložená u zadní nápravy (transaxle), která umožňuje trvalý přísun točivého momentu i během řazení. Řidič může volit ze čtyř přednastavených konfigurací, ta nejostřejší je označena jako „Racestart“ a řdiči usnadní maximálně efektivní akceleraci při startu z místa. Pohotovostní hmotnost Coupé byla stanovena na 1 620 kg a vůz při testech údajně dosahuje rychlosti 315 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,8 s. O dostatečné zpomalení se postarají uhlíkovo keramické brzdové kotouče, prosvítající mezi paprsky devatenáctipalcových litých ráfků. Mercedes-Benz SLS AMG bude dlouhý 4 650 mm, široký 1 950 mm a vysoký jen 1 250 mm, rozvor náprav přitom činí 2 700 mm. Podle dostupných informací dostane přední světlomety nového typu a tvaru, jenž se na voze Mercedes-Benz objeví vůbec poprvé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mercedes SLS Convertible - o exkluzivitu a rychlost nouze nebude

SUV v podaní Dacie: možná to bude Duster

Automobilka Dacia je svou politikou především levných vozů dobře známá. Po svých předchozích a celkem úspěšných modelech se na trh chystá prorazit se svým novým SUV, s velkou pravděpodobnosti pojmenovaným Duster. To se nově podařilo zachytit špionážním fotografům při testech.

Dacia staví na stejnojmenném konceptu Duster, který byl představen veřejnosti tento rok na ženevském autosalonu. Sériová podoba vozu bude ale mnohem konzervativnější a usedlejší, což nakonec dokázala i sada fotografií ukořistěná nadšenci z Dacia klubu, které mohou, ale také nemusejí zachycovat finální podobu.

Co se týká rozměrů, na délku bude nové SUV měřit 4,25 m, na výšku pak 1,49 metru. Pod kapotou se s jistotou objeví vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 105 k, o ostatních motorech se prozatím spekuluje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Není to jisté, ale možná se bude jmenovat Duster

Bentley Arnage: legenda bude žít dál

Superluxusní limuzína v podání britského Bentley, model Arnage, se dočká nové generace. Tenhle vůz byl a zřejmě i bude pravým vrcholem automobilky, u kterého se používají ty nejlepší materiály i technika.

Fotografie z testování nejsou zrovna převratné kvality, no něco z nich vyčíst lze. Podle všeho bude nový Arnage delší, co se projeví hlavně u nohou zadních cestujících. Z vnějších prvků se dočkají modernizace příď i záď vozu, včetně obou nárazníků.

Pod kapotou tohoto stroje se opět objeví přeplňovaný osmiválec o objemu 6,75 litru, který bude na zadní kola posílat kolem 550 koní výkonu. To bude mít za následek perfektní dynamiku, co se týká maximální rychlosti, zde se Arnage bude pyšnit hodnotou až 320 km/h. I u Bentley se počítá s menší revolucí, protože automobilka zřejmě nasadí do výroby také diesel a dokonce i hybrid.

Představení vozu by se mělo odehrát již tento měsíc na Pebble Beach v Kalifornii, datum spuštění výroby však známý není. Základní cena modelu se bude pohybovat kolem částky 250 tisíc Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Bentley Arnage čeká představení zřejmě již tento měsíc

Devon GTX: záhadný supersport v přípravách

Dnes přinášíme celkem zajímavý úlovek. Na 99 procent jste o tomto voze nikdy neslyšeli, nikdy nebyly zveřejněny ani jeho náčrty či koncept. Inženýři z Devon Motor Works se rozhodli k celému projektu přistoupit pěkně zostra a výsledkem má být supersport s označením GTX. A zde ho máme.

Tohle je vůbec poprvé, co byl testovací prototyp spatřen, a stalo se tak rovno na okruhu. Je vidět, že GTX dostane vzhůru se otevírající dveře, mnoho částí karoserie bude vyrobených z uhlíkových vláken - to zajistí především nízkou hmotnost vozu. O skvělou dynamiku zřejmě nouze nebude, zákulisní informace totiž mluví o agregátu s výkonem okolo 650 koní.

Testování zřejmě bylo pro Devon hodně důležité, protože se na něm účastnil sám Scott Devon, zakladatel firmy, a také Justin Bell, který je šampiónem britské série vozů Le Mans. Co ještě ale potřebuje hodně práce, je interiér vozu - ten totiž prozatím vypadá spíš provizorně. Do prodeje by se měl tento supersport dostat již v průběhu příštího roku, nejprve však jen v USA. Později se počítá s rozšířením exportu i do Evropy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Devon GTX při přípravách přímo na okruhu

Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 268 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 209 064 km
Cena: 205 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků