Tajné: těšte se na novou S60 z dílen Volva

Volvo připravuje novou generaci S60, Mercedes pošle do světa supersportovní SLS i jako cabrio, SUV v podání Dacie zachyceno ad.

Volvo S60 nové generace: máme první snímky

Co se týká kvality fotografií, nejde o nic světoborného, alei tak je dnešní úlovek poměrně cenný - na švédské dálnici se totiž podařilo zachytit novou generaci Volva S60. Vůz byl pořádně maskován, a tak pro lepší představu přikládáme i ilustraci možné podoby vozu - a uznejte, že na ní vypadá „es-šedesátka“ hodně zajímavě.

Karoserie a zejména střecha vozu bude připomínat tvary coupé. Co se týká techniky, zde nenechá automobilka nic na náhodu - kromě jiného se počítá se systémem varujícím před kolizí, který je schopen automatického brzdění a vybaven také včasnou detekcí chodců poblíž silnice. Pod kapotou se objeví také nový zážehový agregát 1,6 Turbo v kombinaci s dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Očekáváme, že pomaly se bude kamufláž z testovacích vozů vytrácet - u dealerů se první kusy S60 totiž objeví již v příštím roce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volvo S60 zachyceno na dálnici

Klepněte pro větší obrázek Foto & Ilustrace © Automedia
Možná podoba vozu

Mercedes-Benz SLS Convertible: po Gullwingu i Cabrio

Po zveřejnění fotografií modelu SLS AMG Coupé se špionážním fotografům povedlo zachytit i otevřenou verzi vozu. Jen pro připomenutí - SLS je naplánováno na ženevský autosalon příští rok a jeho produkce má probíhat pouze dva roky. Cabrio se objeví zřejmě ještě o nějaký čas později.

Tip: Dostupné informace a snímky Mercedesu SLS AMG naleznete zde.

U Mercedesu vsadí na plátěné řešení střechy, co především ušetří na pohotovostní hmotnosti, no na druhou stranu lze očekávat horší tlumení aerodynamického hluku. O pohon se postará u AMG dále modifikovaný a až za přední nápravou uložený osmiválec 6,2 l s výkonem 571 koní (420 kW) a točivým momentem 650 Nm. Motor dostal nové sací potrubí z magnézia s osmi oddělenými trakty, dvě elektronicky řízené škrticí klapky, „otevřený“ výfuk či mazání se suchou klikovou skříní.

Na pohonnou jednotku bude navazovat zcela nová sedmistupňová, dvouspojková převodovka uložená u zadní nápravy (transaxle), která umožňuje trvalý přísun točivého momentu i během řazení. Řidič může volit ze čtyř přednastavených konfigurací, ta nejostřejší je označena jako „Racestart“ a řdiči usnadní maximálně efektivní akceleraci při startu z místa. Pohotovostní hmotnost Coupé byla stanovena na 1 620 kg a vůz při testech údajně dosahuje rychlosti 315 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,8 s. O dostatečné zpomalení se postarají uhlíkovo keramické brzdové kotouče, prosvítající mezi paprsky devatenáctipalcových litých ráfků. Mercedes-Benz SLS AMG bude dlouhý 4 650 mm, široký 1 950 mm a vysoký jen 1 250 mm, rozvor náprav přitom činí 2 700 mm. Podle dostupných informací dostane přední světlomety nového typu a tvaru, jenž se na voze Mercedes-Benz objeví vůbec poprvé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mercedes SLS Convertible - o exkluzivitu a rychlost nouze nebude

SUV v podaní Dacie: možná to bude Duster

Automobilka Dacia je svou politikou především levných vozů dobře známá. Po svých předchozích a celkem úspěšných modelech se na trh chystá prorazit se svým novým SUV, s velkou pravděpodobnosti pojmenovaným Duster. To se nově podařilo zachytit špionážním fotografům při testech.

Dacia staví na stejnojmenném konceptu Duster, který byl představen veřejnosti tento rok na ženevském autosalonu. Sériová podoba vozu bude ale mnohem konzervativnější a usedlejší, což nakonec dokázala i sada fotografií ukořistěná nadšenci z Dacia klubu, které mohou, ale také nemusejí zachycovat finální podobu.

Co se týká rozměrů, na délku bude nové SUV měřit 4,25 m, na výšku pak 1,49 metru. Pod kapotou se s jistotou objeví vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 105 k, o ostatních motorech se prozatím spekuluje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Není to jisté, ale možná se bude jmenovat Duster

Bentley Arnage: legenda bude žít dál

Superluxusní limuzína v podání britského Bentley, model Arnage, se dočká nové generace. Tenhle vůz byl a zřejmě i bude pravým vrcholem automobilky, u kterého se používají ty nejlepší materiály i technika.

Fotografie z testování nejsou zrovna převratné kvality, no něco z nich vyčíst lze. Podle všeho bude nový Arnage delší, co se projeví hlavně u nohou zadních cestujících. Z vnějších prvků se dočkají modernizace příď i záď vozu, včetně obou nárazníků.

Pod kapotou tohoto stroje se opět objeví přeplňovaný osmiválec o objemu 6,75 litru, který bude na zadní kola posílat kolem 550 koní výkonu. To bude mít za následek perfektní dynamiku, co se týká maximální rychlosti, zde se Arnage bude pyšnit hodnotou až 320 km/h. I u Bentley se počítá s menší revolucí, protože automobilka zřejmě nasadí do výroby také diesel a dokonce i hybrid.

Představení vozu by se mělo odehrát již tento měsíc na Pebble Beach v Kalifornii, datum spuštění výroby však známý není. Základní cena modelu se bude pohybovat kolem částky 250 tisíc Eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Bentley Arnage čeká představení zřejmě již tento měsíc

Devon GTX: záhadný supersport v přípravách

Dnes přinášíme celkem zajímavý úlovek. Na 99 procent jste o tomto voze nikdy neslyšeli, nikdy nebyly zveřejněny ani jeho náčrty či koncept. Inženýři z Devon Motor Works se rozhodli k celému projektu přistoupit pěkně zostra a výsledkem má být supersport s označením GTX. A zde ho máme.

Tohle je vůbec poprvé, co byl testovací prototyp spatřen, a stalo se tak rovno na okruhu. Je vidět, že GTX dostane vzhůru se otevírající dveře, mnoho částí karoserie bude vyrobených z uhlíkových vláken - to zajistí především nízkou hmotnost vozu. O skvělou dynamiku zřejmě nouze nebude, zákulisní informace totiž mluví o agregátu s výkonem okolo 650 koní.

Testování zřejmě bylo pro Devon hodně důležité, protože se na něm účastnil sám Scott Devon, zakladatel firmy, a také Justin Bell, který je šampiónem britské série vozů Le Mans. Co ještě ale potřebuje hodně práce, je interiér vozu - ten totiž prozatím vypadá spíš provizorně. Do prodeje by se měl tento supersport dostat již v průběhu příštího roku, nejprve však jen v USA. Později se počítá s rozšířením exportu i do Evropy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Devon GTX při přípravách přímo na okruhu

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 289 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 155 000 Kč
Volvo S60 1.984
Rok výroby: 2012
Stav: 181 310 km
Cena: 249 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 43 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků