Seat pracuje na faceliftu modelu Leon, Mercedes dokončuje coupé CLK, Saab 9-4X je na spadnutí, Z4 od BMW přijde zanedlouho ad.
Saab 9-4X je na spadnutí
Toto je již třetí série fotografií připravovaného Saabu 9-4X, ty minulé si můžete prohlédnout zde. Jediné, co se změnilo, je maskování - testy pokročily a Saab toho odhazuje pořád více.
Pro ušetření nákladů bude vůz sdílet novou podvozkovou platformu s Cadillacem SRX. Systém pohonu všech kol má v rukou dobře známý Haldex. Kromě klasických benzínových motorů je v plánu rovněž šestiválcový diesel s výkonem okolo 184 kW/250 k a točivým momentem 550 Nm, na kterém pracuje GM spolu se společností VM Motori. Oba modely budou vyráběny v mexické fabrice Ramos Arizpe a na trhu se 9-4X objeví na podzim příštího roku.
Foto © Automedia
Saab 9-4X: nový crossover ze Švédska
Nový Mercedes CLK: přípravy vrcholí
Další důkaz toho, že Mercedes tvrdě pracuje na dokončování připravovaného coupé CLK. To bude větším a pro mnoho lidí také elegantnějším nástupcem postaveným na podvozkové platformě nového „céčka“.
Podrobnější pohled na přiložené fotografie odhalí, že přední světlomety budou mít velmi blízko k těm na připravované třídě E. Motory na druhou stranu budou vycházet z „céčka“, vrcholem normálního světa bude zážehový osmiválec ve verzi CLK 500, pro ostré chlapy připraví vůz opět divize AMG. U prodejců se nové CLK objeví již v létě příštího roku, cabrio dorazí jen o pár měsíců později (zřejmě až na podzim).
Foto © Automedia
Mercedes CLK dorazí již příští léto
Seat Leon: lev s faceliftem
Ačkoli hutná kamufláž napovídá, že se na fotografiích nachází nová generace Seatu Leon, není tomu tak. Jde totiž o facelift středního věku, který se objeví již příští rok na autosalonu ve Frankfurtu. Kompletně nový model pak dorazí v roce 2012.
A co bude nového? Uskutečněné změny se dotknou zadního nárazníku a svítilen, kompletně přepracovaná pak bude příď vozu. Co se týká motorů, zde zůstane vše při starém – benzínové jednotky budou disponovat výkony mezi 102 a 240 k (u verze Cupra), dieselové agregáty se pod kapotou objeví dva – 1,9 TDI s výkonem 105 k a 2,0 TDI s výkony 140 resp. 170 koní.
Foto © Automedia
Leon zachycen v přípravách
BMW Z4: hardtop na tréninku
Nové BMW Z4 se stává stále víc diskutovaným vozem. To je dáno nejen pokročilým stádiem jeho vývoje, ale také rozhodnutím automobilky nadělit sporťáku pevnou skládací střechu (kterou má nově zachycený vůz konečně složenou). To samozřejmě nese jak výhody v podobě lepší zvukové izolace a hezčího vzhledu, tak i nevýhody plynoucí z větší hmotnosti a složitosti celého mechanizmu.
Další viditelnou změnou oproti současné generaci bude změna délky i šířky vozu, samozřejmě k vyšším hodnotám. Z4 již zřejmě nebude tím kompaktním a mrštným sporťákem, ale očekávají se kilogramy navíc, na které jsme si zvykli již i u trojkové řady. O dynamiku se ovšem postarají nové agregáty, tedy alespoň pod kapotou tohoto modelu. Půjde o známý přeplňovaný zážehový třílitr biturbo z modelu 335i, dále pak osmiválec 4,0 l pro verzi Z4 M a ránu pod pás příznivcům automobilky zřejmě udělí umístění prvního dieselu pod kapotu tohoto roadsteru.
Tip: Mrkněte na špionážní video z testů BMW Z4 na Nordschleife.
Ani nová generace Z4 se nevyhne technologii Efficient Dynamics, která snižuje spotřebu paliva a emise. Na druhou stranu je zvláštní, když vůz pro zábavu bude na každé křižovatce vypínat motor pro úsporu pár deci benzínu. Co se týká výroby vozu, ta bude podle dosavadních informací probíhat s německé fabrice Regensburg a sériová produkce bude zahájena koncem příštího roku.
Foto © Automedia
Z4 konečně v plné parádě s otevřenou střechou
Foto © Automedia
BMW Z4: dejte sbohem plátěné střeše
Hyundai Tucson facelift: zachování tvarů
Špionážním fotografům se podařilo zachytit vůbec první fotografie nové generace Hyundaiu Tucson. Snímky pocházejí z vytrvalostních testů z oblasti jihozápadní Ameriky.
Zahájení výroby pro korejský trh je naplánováno na poslední kvartál příštího roku, v USA se s prodeji začne v půlce roku následujícího. Zdroje říkají, že očekávat lze pouze čtyřválcové motory (pochopitelně zážehové i vznětové).
Ačkoli spekulace říkají, že designéři pracují na novém, modernějším designu, Hyundai zřejmě zůstane u klasických, i když modernizovaných tvarů svého předchůdce.
Foto © Automedia
Hyudai Tucson při vytrvalostních testech