Tajné: Saab pilně připravuje model 9-4X

Saab pracuje na novém modelu 9-4X, BMW dokončuje 5er Touring, Fiat faceliftuje Grande Punto, Mercedesu testuje nové SLK ad.

Saab 9-4X je na spadnutí

Toto je již čtvrtá série fotografií připravovaného Saabu 9-4X, ty minulé si můžete prohlédnout zde. Jediné, co se změnilo, je maskování - testy pokročily a Saab toho odhazuje pořád více.

Pro ušetření nákladů bude vůz sdílet novou podvozkovou platformu s Cadillacem SRX. Systém pohonu všech kol má v rukou dobře známý Haldex. Kromě klasických benzínových motorů je v plánu rovněž šestiválcový diesel s výkonem okolo 184 kW/250 k a točivým momentem 550 Nm, na kterém pracuje GM spolu se společností VM Motori. Oba modely budou vyráběny v mexické fabrice Ramos Arizpe a na trhu by se 9-4X měl objevit již na podzim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nejnovější série snímků

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Saab 9-4X: nový crossover ze Švédska z testů v září 2008

BMW 5 Touring: nová generace již tento rok

Právě se díváte na nedávno pořízené fotografie BMW řady 5 nové generace, které právě podstupuje cyklus testů, aby se mohlo veřejnosti představit již tento rok. Oproti současné generaci bude mít ta nová uhlazenější tvary, a to jak na přídi, tak na zádi vozu.

Stále přísnější evropské předpisy pro ochranu chodců se v blízké době podepíšou pod designem předních částí mnoha modelů automobilek, no BMW si u „pětky“ ponechá dvojitou ledvinku a co víc, přední převis se ještě zkrátí.

Co mnoho zájemců jistě potěší, inženýři vsadili na prodloužení rozvoru o celých 10 cm a dojde o i zvětšení rozchodu kol na obou nápravách. Celkově na délku naroste 5er o 2 cm, jeho výška se mírně zmenší a šířka naopak mírně zvětší. Minimálním rozměrem při objednávce u základnějších verzí budou 17“ kola, za příplatek pak zákazníci dostanou 18 nebo 19“ disky.

Pod kapotou se s velkými změnami nepočítá, základem pro pohon bude zřejmě dvoulitrový vznětový čtyřválec s dvojicí turbodmychadel a výkonem 204 koní. U vrcholní „civilní“ verze se počítá s osmiválcem 4,8 litru, M5 pak dostane silnější a přeplňovanou verzi skvělého pětilitrového desetiválce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nová „pětka” v provedeí Touring při testech

Třetí generace Mercedesu SLK dorazí za tři roky

Tři roky před oficiálním představením vám přinášíme první špionážní fotografie třetí generace Mercedesu SLK. Fotografie jsou pořízené nedaleko soukromého okruhu vlastněného výrobcem pneumatik v jižní Evropě a „špioni“ museli čekat na tyto snímky přes týden.

Ačkoli je prototyp pořádně maskován, podle tvarů přídě lze oproti současné generaci předpokládat ostřejší a svislejší křivky a pokračovatele nosu inspirovaného v F1 se zřejmě nedočkáme. Pevná sklápěcí střecha zůstane zachována.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mercedes SLK tři roky před oficiální premiérou

Faceliftovaný Fiat Grande Punto zachycen

Italský Fiat se rozhodnul omladit svůj model Grande Punto a ještě před příchodem nové generace v roce 2012 mu dopřeje jemný facelift. Fotografie zachyceného vozu pocházejí ze Skandinávie a je jasné, že nejoblíbenější vůz v Itálii dostane pozměněný přední nárazník a masku.

Další změny se dotknou interiéru, který by se měl dočkat lepších materiálů a nových barevných kombinací. S novinkami pod kapotou se nepočítá, ceny jednotlivých verzí zůstanou beze změn.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Faceliftovaný testovací vůz Fiatu Grande Punto

Hyundai Tucson nové generace: zachování tvarů

Špionážním fotografům se opět podařilo zachytit novou generaci Hyundaiu Tucson. První snímky pocházejí z vytrvalostních testů z oblasti jihozápadní Ameriky, ty novější pak z Evropy.

Zahájení výroby pro korejský trh je naplánováno na poslední kvartál tohoto roku, v Evropě a USA se s prodeji začne v půlce roku příštího. Zdroje říkají, že očekávat lze pouze čtyřválcové motory (pochopitelně zážehové i vznětové).

Ačkoli spekulace říkají, že designéři pracují na novém, modernějším designu, Hyundai zřejmě zůstane u klasických, i když modernizovaných tvarů svého předchůdce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nové snímky z testování
 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Hyudai Tucson při vytrvalostních testech

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků