21
Fotogalerie

Tajné: rodinu Renaultů Mégane rozšíří sedan

Renault vypustí do světa Mégane sedan, Mercedes CL nově jako S coupé, Alfa 149 již v létě, Audi dokončuje R8 Spider ad.

Tipy na úvod: Neprováhejte ani „amatérské” špionážní snímky z průběhu tohoto týdne, úroda byla opravdu mimořádně bohatá. Na docela povedených fotografiích jsme si mohli prohlédnout nové SUV Dacie, zřejmě model Duster nebo novou Alfu Milano. Na méně povedených či méně průlomových pak nový Grand Bentley, třeba Škodu Superb Combi, nafocenou jedním z našich čtenářů a nový Citroën C3, zaznamenaný nadšeným čtenářem až z daleké Francie.
 

Peugeot 308 RC-Z: Audi TT v podání francouzském

Ve Francii chystají ostřeji laděné kupátko - Peugeot 308 RC-Z. Fotografie pocházejí z jižní Evropy, a jak můžete sami vidět, tvary vozu hodně připomínají model TT z dílen německého Audi.

Koncept vozu byl představen již na frankfurtském autosalonu v roce 2007, ale v sériové podobě ho automobilka ukáže světu až nyní, o dva roky později. Co se týká motorové nabídky, zde Peugeot vsadí na osvědčené a používané agregáty. Vrcholem by podle všeho ale měla být jednotka o výkonu až 250 koní a nebudou chybět ani diesely.

Peugeot 308 RCZ 001.jpg Peugeot 308 RCZ 002.jpg Peugeot 308 RCZ 003.jpg
Peugeot 308 RCZ 004.jpg Peugeot 308 RCZ 005.jpg Foto © Automedia
U Peugeotu pracují na sportovně laděném coupé

Alfa Romeo 149 alias Milano snad již v létě

Jako nástupce modelu 147 vypustí Alfa Romeo pravděpodobně již v létě tohoto roku kompletně novou generaci a ta dostane buď číselné označení 149, nebo jméno Milano. Špionážním fotografům se nyní podařilo zachytit testovací vůz v okolí legendárního Nűrburgringu - jeho maskování však zůstalo stále poměrně výrazné. Zástupce nižší střední třídy bude mít za cíl chytnout za srdce zákazníky především mladšího věku, kteří hledají sportovnější svezení a nechtějí přílišnou usedlost.

Na délku bude nová Alfa měřit 4,3 m a bude postavena na základech (jak jinak než) Fiatu Bravo. K dispozici bude pouze pětidveřová karoserie, s 3D provedením se prozatím nepočítá. Pod kapotou se objeví turbodmychadlem přeplňované benzínové i dieselové agregáty, vrchol nabídky bude tvořit atmosférický šestiválec ve verzi GTA. Výkony motorů se mají pohybovat od 120 do 265 koní a všechny budou kombinovány se šestistupňovými manuály. K některým agregátům bude za příplatek k dispozici také šestistupňový automat. Cena vozu by měla podle odhadů začínat někde okolo částky 20 tisíc Eur (540 tisíc Kč).

Zřejmě finální podobu vozu jsme mohli tento týden vidět na snímcích nepříliš loajálního zaměstnance přímo z továrny Alfy.

Alfa 149 001.jpg Alfa 149 002.jpg Alfa 149 003.jpg
Alfa 149 004.jpg Alfa 149 005.jpg Foto © Automedia
Nástupce Alfy Romeo 147 chce opět oslovit především mladé zákazníky

Nový Renault Mégane sedan: rozšíření francouzské rodiny

Nejnovějším úlovkem automobilových lovců se stal sedan na bázi nové generace modelu Mégane z rodu francouzského Renaultu. Ten je velmi důležitý pro automobilku jakou takovou, protože se počítá s prodeji hlavně v jižní a východní Evropě a dokonce i ve státech Jižní Ameriky.

K současnému hatchbacku přibude tento měsíc také kombi verze a později se přidá také sedan. Není žádným tajemstvím, že u Renaultu plánují později do světa vyslat také verzi CC, Coupé a možná dokonce i crossover.

Pod kapotou se počítá se stejnými motorizacemi, jaké budou k dispozici pro kombi - zážehové šestnáctistovky o výkonech 100 a 110 koní, silnější pak bude přeplňovaná jedna-čtyřka s výkonem 130 koní. Nejslabším dieselem zůstane agregát 1,5 dCi ve výkonových verzích 86, 106 a 110 koní, dvoulitr pak bude na přední kola posílat 140 nebo 163 koní.

Renault Megane sedan 001.jpg Renault Megane sedan 002.jpg Renault Megane sedan 003.jpg Foto © Automedia
Nový Renault Mégane sedan bude důležitým vozem také pro Jižní Ameriku

Mercedes CL facelift: nově jako S Coupé

U Mercedesu pracují na faceliftu pro model CL, který se ale pravděpodobně již stejně jmenovat nebude. Novým názvem bude zřejmě S-Klasse Coupé, podobným stylem automobilka uvedla na trh také Coupé třídy E (místo předchozího CLK).

Novinkou budou LED světla na přídi i zádi vozu, nový design se dotkne i přední masky. Verze AMG bude prý agresivnější než ta současná. Tato sportovní divize rovněž slibuje větší výkon a nižší spotřebu pro verzi 63 AMG. Proslýchá se, že automobilka pečlivě pracuje také na odlehčení vozu, toho má docílit využíváním kompozitních materiálů. Zda se jim to povede, ukáže až čas.

Mercedes CL Facelift 001.jpg Mercedes CL Facelift 002.jpg Mercedes CL Facelift 003.jpg
Mercedes CL Facelift 004.jpg Mercedes CL Facelift 005.jpg Foto © Automedia
Mercedes CL nově jako S-Klasse Coupé

Audi R8 Spider: rychlost s větrem ve vlasech

Špionážní fotografové si udělali výlet na legendární Nordschleife a neunilko jim právě testované Audi R8 v otevřeném provedení, které dostane jméno Spider. Ze snímků je zřejmé, že R8 bude obdařeno klasickou plátěnou střechou a pravděpodobně ochuzeno o postranné hliníkové panely, již tak charakteristické pro klasickou R8.

Tip: Podívejte se na špionážní video z probíhajících testů.

Mezi další změny oproti R8 coupé třeba zahrnout přídavné vstupy vzduchu umístěné za zadními sedadly a pochopitelně i ochranné oblouky, které plní svou roli v případě převrácení vozu. Dle dosavadních informací Audi hodně pracovalo na vyztužení vozu, což by mělo zabránit nežádoucímu kroucení karoserie - uvidíme ale, o kolik bude Spider ve výsledku těžší.

Zajímá vás, co bude pod kapotou? Pak vězte, že základ bude tvořit dobře známý osmiválec o objemu 4,2 litru a výkonu 420 koní. Silnější verze dostane desetiválec 5,2 l z modelů S6 a S8, pro variantu RS je připraven dvakrát přeplňovaný 5,0 l z modelu RS6, vyladěn na výkon 580 koní.

Ostrá verze dostane navíc upravené šasi, odpružení, řízení a samozřejmě i keramické brzdy, které podstatně lépe odolávají vysokému zatížení. Asi jste již na to přišli sami, ale právě zachycený vůz se jeví jako testovací „eReSo“. To můžou jednoduše prozrazovat jiné koncovky výfuků, pozměněný difuzor a také odlišná přední maska. Své doložili i samotní fotografové, kteří zvuk motoru opět jednoznačně označili za desetiválcový.

Audi R8 Spider 001.jpg Audi R8 Spider 002.jpg Audi R8 Spider 003.jpg Foto © Automedia
Audi R8 Spider při testech na Nordschleife

Doporučujeme

Články odjinud