Tajné: rodina Lagun se rozrůstá

Renault připravuje Lagunu sedan, Nissan novou tvář pro Pathfinder, Mercedes ostré E63 AMG, Range Rover se dočká faceliftu ad.

Renault Laguna sedan: další pán na holení

Doposud se nabídka verzí Renaultu Laguna skládala pouze z liftbacku a kombi. To se však brzy změní. Špionážním fotografům se totiž podařilo zachytit Lagunu v provedení sedan při testech ve Švýcarsku.

Je zřejmé, že pojetí zádě bude v případě sedanu jiné, již z fotografií je vidět jiný tvar a umístění svítilen. Po technické stránce bude sedan shodný s liftbackem a kombi. Rozdílem bude podstatně větší zadní převis karoserie a tím i délka celého vozu. Rozšířením nabídku Laguny o sedan je zřejmé, že automobilka sleduje filosofii Fordu - přímý konkurent, moedl Mondeo, je rovněž dostupný ve třech karosářských provedeních.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Laguna sedan - zadní partie budou odlišné od liftbacku

Nissan Pathfinder: obřík dostane facelift

I navzdory obrovským rozměrům, nepříliš ekonomickému provozu a nastávající „době zelené“ se tento off-road od Nissanu vcelku dobře prodává. V Japonsku se navíc rozhodli udělit Pathfinderu facelift středního věku, který se projeví na obou náraznících a s velkou pravděpodobností i na přední masce.

Ostatní vnější prvky i interiér zůstanou zachovány, stejně tomu bude u použitých motorů. Kompletně nový model se na trhu objeví v roce 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Obřík od Nissanu dostane jemný facelift

Range Rover: omlazení před obměnou

Dnešní sadu špionážních fotografií není potřeba příliš komentovat. Přistiženým objektem se stal Range Rover, který dostane poslední facelift před příchodem nové generace v roce 2013.

Zásahy se dotknou přední části, zejména světlometů a masky a beze změn nezůstanou ani zadní svítilny. K dealerům se omlazený model dostane až koncem roku 2010, a tak si na další informace jednoduše musíme počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Range Rover se dočká menších změn před příchodem nové generace

Mercedes E63 AMG: ostré „éčko“ na obzoru

O novém Mercedesu třídy E se již mluví hodně dlouho, nyní vám přinášíme špionážní fotografie jeho ostré verze s označením E63 AMG přímo z legendární Nordschleife. Jak již správně tušíte, pod kabátkem se ukrývá osmiválec o objemu 6,2 litru, který dostane výkonovou porci kolem 530 koní. A to je pěkná nadílka.

Automobilka představí tento model příští rok na frankfurtském autosalonu, přičemž zákazníci dostanou hned v standardu zajímavou porci výbavy. Výkon bude na zadní kola přenášen skrze sedmistupňovou automatickou převodovku, v sérii bude také systém vysoušení brzd a selektivní systém brždění kol v zatáčkách - oba se objeví i u standardních verzí.

Za slovo stojí i další výbava - řidič bude mít k dispozici systém opuštění jízdního pruhu, systém monitorující oči nebo detektor stavu vozovky. Plusem stabilizačního systému je i schopnost vyhodnocovat boční vítr nebo opotřebení pneumatik.

Jedna věc je ale jistá, Mercedes má v plánu s tímto modelem překonat mnichovské BMW M5. Minimálně výkonově se mu to na chvíli podaří, to ale není vše. Nechejme se proto překvapit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Ostré „éčko” od Mercedesu při testech

Shelby GT500: poprvé nahoře bez

Tým špionážních fotografů dostal dobrý tip na probíhající testy Shelby GT500 modelového roku 2010. Špionážní akce se povedla a výsledkem jsou fotografie vozu v konfiguraci „nahoře bez“, který byl vůbec poprvé takhle zachycen.

Již na první pohled lze rozpoznat klasickou přední masku, tak tradiční pro Shelby, a nechybí ani průduchy v přední kapotě. Další informace a podrobné specifikace bychom se měli dozvědět již zanedlouho a samozřejmě vás o nich budeme informovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Shelby GT500: spíš legenda než sporťák

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků