Tajné: Renault piluje formu Méganu RS

Renult prohání po okruzích nový Mégane RS, Nissan chystá model 370Z, Audi testuje duo „eReSek” ad.

Nissan 370Z: nové Zetko zachyceno

Již před časem dostupné informace o připravovaném Nissanu 370Z jsme vám přinesli v samostatném článku. Byla jen otázka času, kdy se objeví první špionážní snímky, a ten čas právě nastal. Fotografům se podařilo zachytit novou generaci Zetka při testech v plné parádě a bylo odhaleno víc, než jsme čekali.

Nissan posouval termíny příchodu nové generace kvůli přípravám jiných, převážně hybridních modelů. Jak již správně tušíte, označení 370Z ukrývá větší a výkonnější šestiválec o objemu 3,7 litru, který se v současnosti používá o vozů Infiniti. Jeho výkon bude dosahovat hodnoty 330 koní, co je o 17 více, než dává motor v současné generaci.

Další výhodou novinky bude jeho nižší hmotnost, menší rozměry (rozvor se zkrátí o 100 mm) a na základě toho se dají očekávat ještě lepší jízdní vlastnosti. Nissan slibuje i zlepšení kvality zpracování v interiéru a jeho lepší ergonomii. Na pravděpodobnou podobu vozu se můžete podívat na ilustrační fotografii.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan 370Z při testech

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
A jak asi bude vypadat

Mégane Coupé RS: francouzský hothatch ve formě

Renault překvapil na autosalonu v Paříži veřejnost představením modelu Mégane Coupé. Každý příznivec značky ale dobře ví, že základní verze nejsou všechno - divize Renault Sport z klíčových modelů představí jeho ostrou verzi a světě div se, na silnice pravidelně vyšle prvotřídní hothatche.

Špionážní fotografové zachytili Mégane Coupé RS přímo při testech na Nordschleife, kde má sportovní oddělení Renaultu bohaté zkušenosti z předešlých vozů. Že jde o vrcholný model, prozrazuje středová koncovka výfuku (v sérii budou zřejmě dvě) a velké brzdy Brembo.

Co se týká motorizace, nic není prozatím potvrzeno - očekává se ovšem opět přeplňovaný dvoulitrový zážehový čtyřválec s výkonem kolem 230 koní, později bude jistě i nafta. Ale ruku na srdce, současnému Méganu RS nepřistane vůbec - s benzínem pod kapotou je přitom tento vůz jedním z nejlepších v kategorii ostrých hatchbacků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mégane Coupé RS při tréninku

Audi RS5: ostré coupé na Nordschleife

Již podruhé se podařilo zachytit nejostřejší verzi modelu A5, která nese již tradiční označení RS5. Nyní se tak stalo na legendární Nordschleife, kde probíhají testy podvozku a celý vůz se patřičně dolaďuje.

S výzorem slabší S5 může testovaný model trochu zmást, sériová podoba vozu přinese agresivnější vzhled a oválné koncovky výfuku na zádi. Hádanka o tom, co bude pod kapotou, je již rozluštěna - tam si najde místo opět (a naštěstí) skvělý osmiválec 4,2 litru, který bude posílen až na cca 450 koní. To jistě fanoušky čtyř kruhů potěší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi RS5 podstupuje finální testy

Audi TT RS: nejsilnější TT opět na scéně

Inženýři a testovací jezdci u Audi nelení a pilně pracují na nejsilnější verzi „tétéčka“ všech dob. Cíle jsou vysoké - konkurovat výbornému Caymanu od Porsche. Starší sady fotografií pochází z Nordschleife a silničních testů, nová pak opět z legendární Smyčky.

Automobilka obdaří ostrý model dvojicí velkorážních výfuků a velkých vrtaných brzd. To nejzajímavější ale leží pod kapotou. Audi se po dlouhé době vrátí k pětiválcovému přeplňovanému motoru, který bude mít objem 2,5 litru a bude dopován hned dvěma turby.

Jeho výkon se bude pohybovat na úrovni 257 kW (350 k) a na všechna čtyři kola bude přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Za příplatek bude k dispozici dvouspojková převodovka DSG.

Ostrá verze TT RS bude od těch základních patřičně odlišena. Dostane nový agresivní nárazník s velkými nasávacími otvory, zadní difuzor, širší prahy i blatníky, vnější zrcátka s hliníkovými kryty a brzdové třmeny s logem RS.

Očekávaná doba představení je konec tohoto roku, s velkou pravděpodobností se tak TT RS objeví na autosalonu v Paříži. Za zmínku taky stojí, že  ani sériová TT nezůstane stranou a dočká se vylepšení. Nejvýkonnější verzi bude pohánět šestiválec o objemu 3,6 litru s výkonem 206 kW (280 k), který v TT nahradí současný vrchol v nabídce -  motor 3,2 V6 FSI (250 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Poslední sada snímků opět z Nordschleife

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
„eReSko” při silničních testech

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi TT RS na Nordschleife

Mitsubishi Outlander facelift: změny na přídi

V poslední době se to špionážními fotografiemi jen tak hemží. Dalším úlovkem se stalo Mitsubishi Outlander, které se v blízké době dočká faceliftu - ten ho má za cíl udržet na dobrých číslech prodejnosti až do příchodu nové generace.

Mnoho jsme se toho sice nedozvěděli, co je ale známo, změny se odehrají na přední části, zadek vypadá na testovacích vozech nedotčen. Neoficiální informace říkají také o rozšíření, resp. modernizaci jednotek pod kapotou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Foto © Automedia
Mitsubishi Outlander při testech

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků