Tajné: Porsche přijde s dalším SUV

Porsche připravuje další ránu pro image značky, Renault testuje nový Mégane, Číňani vyvíjejí MPV, VW jde do pick-upů ad.

Porsche Roxster: překvapení v podobě dalšího SUV

Porsche, jakožto výrobce sportovních vozů, pobouřil mnoho svých fandů již představením modelu Cayenne. Tím to ale nekončí. Dřívější zákulisní informace a nyní i první špionážní fotografie potvrdily, že automobilka chystá další SUV, které bude menší a jeho přímým konkurentem bude například BMW X3.

Nový model dostane zřejmě jméno Roxster. Některé díly na něm budou společné s Audi Q5, to vše jako výsledek spolupráce koncernu VW s Porsche a automobilky tím pochopitelně ušetří nemalé náklady ať už na vývoj nebo samotnou výrobu. S příchodem Roxsteru by se měl poprvé pod kapotou Porsche objevit také dieselový motor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Porsche Roxster - další odklon od sportovních vozů

Nový Renault Mégane se blíží

Stávající generace modelu Mégane již má svá nejlepší léta za sebou, a tak není divu, že Renault chystá zcela nového nástupce. Špionážní fotografové měli na vůz štěstí a ačkoli automobilka vsadila na pečlivé maskování, základní tvary vozu přehlédnout nelze.

Mégane třetí generace dorazí na trh v roce 2009 a to hned v několika provedeních. K dispozici bude jak tří, tak pětidveřový hatchback, sedan, kombi, coupé-cabrio a s velkou pravděpodobností i crossover. Úkolem vozu bude stěžit situaci novému Peugeotu 308, Fiatu Bravo nebo kupříkladu také připravovanému Volkswagenu Golf šesté generace.

Jak můžete i díky přiložené ilustraci sami vidět, nový Mégane jde svou vlastní cestou a s tím současným toho mnoho společného mít nebude. Vůz bude postaven na podvozkové platformě Nissanu Qashqai, která kromě vylepšených jízdních vlastností přinese více místa pro posádku, a to hlavně vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Druhá sada pořízených fotografií

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nový Mégane při testech

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Možná podoba vozu

Roewe MPV: čínské řešení prostoru

Čínská automobilka Roewe nelení a připravuje své první MPV. Automobilka ale nestaví vůz primárně pro svůj domácí trh, ale má v plánech ho také importovat do Evropy. Jde o pětimístný vůz, který bude mít (ačkoli to prozatím ze špionážních fotografií tak nevypadá) evropský design.

Ambice Roewe jsou vysoké a vůz bude mít alespoň papírově namířeno proti Mazdě 5, VW Touran nebo Opelu Zafira. Ostatní detaily zůstávají v tuto chvíli zahaleny, oficiální premiéra se uskuteční v roce 2010 na autosalonu v Ženevě. Motory budou disponovat výkony od 100 do 150 koní a v nabídce budou také diesely. Za příplatek se zákazníci zřejmě dočkají také třetí řady sedadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nové MPV z dílen Roewe při testech

Volkswagen Robust: nový pick-up z Německa

Špionážním fotografům se podařilo zachytit nový pick-up, který testuje německá automobilka Volkswagen. Doposud bylo možné přistihnout jen testovací muly, nyní se však jedná o jeden z prvních jezdících prototypů. Nový model bude vyráběn v německém Hannoveru a také v Argentině a podle dosavadních informací se bude jmenovat Robust.

K dispozici budou jak verze s pohonem zadních kol, tak klasické „čtyřkolky“. Podle všeho se bude Volkswagen snažit s vozem prosadit také na americkém trhu. Co se týká kabinových verzí, zde lze očekávat jak variantu s malou kabinou a větší úložnou plochou, tak tzv. „double cab“, kde najde místo čtyři až pět cestujících, ale na úkor ložného prostoru. Přímí konkurenti vozu budou japonské modely tří automobilek - Toyota Hilux, Nissan Navara a Mitsubishi Triton.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Jeden z prvních jezdících prototypů VW Robust

GMC Terrain: další SUV novinka z USA

S kódovým označením 177 GMC vyvíjí nové SUV, které bude sdílet podvozkovou platformu se Chevroletem Eqiunox. Oba modely dorazí na trh koncem příštího roku. Vůz bude pochopitelně disponovat pohonem všech kol, stabilizačním systémem v sérii a šestistupňovou automatickou převodovkou.

Jak již bývá zvykem, Američané raději benzín, a tak se o pohon Terrainu postará šestiválec o objemu 3,6 litru, který se oproti současnému, používanému v jiných modelech, dočká modifikace a většího výkonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
GMC Terrain, nové SUV při testech

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků