Tajné: Nový VW Passat již brzy na scéně

Volkswagen pracuje na Passatu 2011 i inovovaném Tiguanu, Mercedes připravuje nové „eSko”, Nissan komfortnější verzi GT-R ad.

Nový VW Passat: testy pokračují

Snímky nového VW Passat, na které se můžete podívat pod článkem, jsou prozatím to nejlepší, co nám do redakce ohledně další generace dorazilo. Co se týká maskování, není to pastva pro oči, ale aspoň můžeme vidět, že testy jsou v plném proudu - a to jak sedanu, tak verze kombi.

Podle dostupných informací by měl nový Passat přinést více prostoru pro posádku i zavazadla. Z technických prvků můžeme zmínit kamery pro pohodlné parkování včetně příplatkového automatického systému, LED světla pro denní svícení či výrobní technologii výrazně snižující pohotovostní hmotnost vozu.

Pod kapotou si najdou místo známé zážehové i vznětové motory, k dispozici bude převodovka DSG či pohon všech čtyř kol 4Motion. K představení vozu by mělo dojít ještě tento rok.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Testy VW Passat jsou v plném proudu

Volkswagen Tiguan: facelift pro Evropu se ukáže v Paříži

Čína dostala „svůj“ omlazený Tiguan teprve před nedávnem, ale pro Evropu to zřejmě nakonec až tolik neznamená. Automobilka pokračuje v testech prototypů, aby na podzimním autosalonu v Paříži odhalila modernizovanou tvář vozu. A nejen tu. Jak můžete vidět ze snímků, nějaké změny se odehrají také opačné straně karoserie.

Dá se očekávat, že tvary karoserie půjdou po vzoru bratrů se znakem VW představených v poslední době. Základním zážehovým motorem bude čtrnáctistovka TSI s výkonem 122 koní, diesely pak budou zastupovat čtyřválce 1,6 TDI a 2,0 TDI. Na výběr bude mezi šestistupňovými manuálními převodovkami a 6 či 7-st. DSG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
VW Tiguan při testech na horských silnicích

VW Caddy facelift: po vzoru Golfu a Pola

U Volkswagenu v těchto časech skutečně nelení a připravují jeden model za druhým. Špionážním fotografům se podařilo na jihu Evropy zachytit při testech užitkový Caddy, který dostane facelift. Maskování je sice výrazné, no i přesto lze pozorovat značnou inspiraci přídě u Golfu či Pola. Automobilka prý nyní testuje chlazení motorů, právě v spojení s novou maskou.

VW má v plánu přidat do nabídky s příchodem faceliftu další motorizace a nového designu se prý dočká také interiér. Vše se ukáže již zanedlouho, protože premiéra se očekává již toto léto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
VW Caddy dostane facelift

Mercedes Benz S 2012: vlajková loď opět na horizontu

Špionážním fotografům se podařilo přistihnout další generaci Mercedesu třídy S v počátkách testování - na fotografiích totiž můžete vidět mulu v podobě generace současné. Ačkoli je vůz pořádně maskován, vypadá o trochu širší a delší.

Pod kapotou se objeví nová série šestiválcových a osmiválcových jednotek „MoVe“ s přímým vstřikem paliva a přeplňováním, které mají disponovat výrazně menší spotřebou i emisemi. Třída S bude také k dispozici také jako „plug-in“ hybrid. Ten bude schopen zvládnout stovku za méně než šest sekund, přičemž kombinovaná spotřeba paliva má dosahovat neuvěřitelných 3,3 litru na 100 km. No, uvidíme, jaká bude realita. Na trhu se nové „eSko“ objeví v roce 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový Mercedes třídy S dorazí v roce 2012

Nissan GT-R SpecM: komfortněji laděná bestie

Nissanu se podařilo postavit v podobě modelu GT-R velmi zajímavý sporťák, který se těší přízni téměř po celém světě. Po uvedení ještě ostřejší verze SpecV se objektivům špionážních fotografů nevyhnula verze SpecM, která bude naopak laděná komfortněji a luxusněji.

Ačkoli to ze snímků není zřejmé, GT-R SpecM dostane jinak řešený a lépe vybavený interiér s kvalitnějšími materiály. Standardem bude také komfortnější podvozek s jiným nastavením, určeným především pro cestovní režim. Je ale otázka, kdo si pořídí GT-R zrovna na dlouhé tratě…

SpecM dostane jiné sedačky, kvalitní audio a jiný design nárazníků - to dokazuje i maskování na voze ze snímků. Pod kapotou zůstane vše beze změn, na všechna čtyři kola poputuje výkon přeplňovaného šestiválce v podobě 480 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nissan GT-R SpecM při testech

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků