27
Fotogalerie

Tajné: nový Seat Leon se již prohání po Evropě

Seat vytáhl do ulic novou generaci Leonu, Mercedes dokončuje přípravy ML 2011, Chrysler 300C přistižen takřka nemaskován ad.

Mercedes ML 2011: nová generace ztrácí kamufláž

Poslední špionážní snímky nové generace Mercedesu ML jsme vám přinesli docela nedávno, vůz však byl v té době opatřen ještě masivním černým maskováním. Uběhlo pár měsíců a nové ML se zase více odhaluje světu - pro tentokrát z kamufĺáže zbylo jen pár černých cárů, a to venku i vevnitř.

Vůz si tak můžeme již nyní prohlédnout takřka v plné kráse, a to přesto, že začátek jeho prodejů je plánován až na druhé pololetí roku 2011. S oficiálním debutem lze ale počítat dříve, předpokládáme spíše americkou než evropskou premiéru, což by ukazovalo kamsi mezi autosalony v Los Angeles a v Detroitu na přelomu letošního a příštího roku.

Dostupné informace o novém „emelku” jsou stále totožné - vůz má disponovat kratšími převisy karoserie a má ubrat i něco ze své vysoké hmotnosti. Další změny lze spatřit na jiném tvaru zadních dveří, bočních zrcátkách, střešním nosiči a výše uloženém zadním okně. Pod kapotou se očekává motorová paleta podobná té současné, zážehové agregáty budou v rozmezí 3,5 l V6 až 5,5 l V8 (verze AMG) s výkony 272 až 510 koní, dieselové jednotky zastoupí šestiválce a osmiválce s objemy 3,0 a 4,0 l s výkony 190 až 306 koní. Hned od uvedení modelu na trh má být k dispozici také hybridní verze.

Mercedes-Benz ML 2011 mene maskovani Spy 01.jpg Mercedes-Benz ML 2011 mene maskovani Spy 02.jpg Mercedes-Benz ML 2011 mene maskovani Spy 03.jpg
Mercedes-Benz ML 2011 mene maskovani Spy 04.jpg Mercedes-Benz ML 2011 mene maskovani Spy 05.jpg Mercedes-Benz ML 2011 mene maskovani Spy 06.jpgFoto © Automedia
Nový Mercedes ML už se za svůj vzhled příliš nestydí. Poprvé nahlédnout můžeme i do interiéru.

Seat Leon 2011: nový lev již ostří své drápky

Seat zrovna neprožívá šťastné období. Zatímco subkompaktní Ibiza se prodává jako housky na krámě, kompakty Leon, Altea a Toledo moc na odbyt nejdou. Vlastně je to zvláštní, ostatní koncernové vozy nižší střední třídy špatné časy neprožívají, jejich technika přitom není lepší a design některých z nich si minimálně před Leonem nemůže příliš vyskakovat. Ale je to zkrátka tak.

Seat tak upírá svou pozornost k nové generaci Leonu, jejíž prototyp se našim špionážním fotografům podařilo poprvé přistihnout při testech. Je zatím otázkou, jak moc bude nový Leon opravdu nový, protože Golf VI s ničím převratným nepřišel a nemá daleko od většího faceliftu. Ale faktem je, že trocha svěžího jihoevropského designu by i v kombinaci s víceméně současnou koncernovou technikou fungovat mohla.

Toto ovšem z prvních fotografií nevyčteme a nezjistíme z nich ani mnoho jiného. Vůz je opravdu značně maskován a zjevný je snad jen tvar předních mlhovek a pár dalších detailů. Podle dostupných informací by design měl vycházet z letošního konceptu IBE, ale přistižený vůz to těžko potvrdí, nebo vyvrátí. Zajímavé ovšem je to, že je očividně třídvéřový, což dosud Leon nebyl, a bude se tak nově nabízet ve dvou karosářských variantách, tradiční „pětidvířko” z nabídky pochopitelně nezmizí.

Na další detaily si musíme počkat, snad Španělé své lvíče brzy zbaví alespoň části kamufláže. I přes zjevně rannou fází testování se spekuluje o premiéře alespoň produkci blízkého konceptu na jarním ženevském autosalonu. Uvidíme.

Seat Leon 2011 Spy 01.jpg Seat Leon 2011 Spy 02.jpg Seat Leon 2011 Spy 03.jpg
Seat Leon 2011 Spy 04.jpg Seat Leon 2011 Spy 05.jpgFoto © Automedia
Chce to trochu více fantazie, ale přistiženým vozem je skutečně prototyp nového Seatu Leon

Chrysler 300C 2011: nová generace přistižena, známe i podobu interiéru

Špionážním fotografům se na lovu zadařilo, když zachytili jen lehce maskovaný prototyp Chrysleru 300C. Ten je očividně testován v již plánované produkční podobě - kompletní je nejen exteriér, ale i interiér, který postrádá maskování zcela a o něco níže do něj budeme moci poprvé nahlédnout. Pojďme si ale nejnovější snímky projít pěkně popořádku.

Z nových fotografií je zjevné, že si Chrysler 300C udrží svůj charakter mohutného „gangsterského vozu”, ale jeho line se částečně změní. Minulostí budou tak trochu barokní tvary současné třístovky a karoserie získá ostřeji řezané linie dle současné módy. Přední maska bude o něco nižší, stejně jako celá příď. Tvar předních světlometů zůstává bohužel zahalen černým rouchem, podle dostupných informací by ale měl též ctít hranatější a agresivnější povahu nového 300C. Standardem by se měla stát i LED světla pro denní svícení, ale zrovna na tento prvek bychom si mohli vsadit i bez nejmenší informace, ten má dnes téměř každý nový nebo inovovaný vůz.

Boční linie vozu zůstávají takřka nezměněny, jakkoli pozornější čtenáři si mohou všimnout nových křivek na předních náraznícícho nebo chromovaných krytů zrcátek. Záď je nadále velmi mohutná, zjevné jsou nové koncové svítilny s LED, jiný bude i nárazník a vyústění výfukové soustavy.

Díky velice kvalitním fotografiím můžeme nahlédnout i do vnitřku vozu, který není prakticky vůbec maskován. Ze snímků je zjevné, že interiér bude o třídu dále oproti současnému provedení a překvapivě se bude značně odlišovat od aktuálního ztvárnění vnitřku svého amerického bratříčka, Dodge Charger. Kůží potažená palubní deska působí velmi luxusně už (snad ne jen...) z dálky, zajímavé jsou analogové hodiny a obrovský displej palubního systému. Také přístrojová desky je pozoruhodná - dva proti sobě nakloněné budíky s velkým chromovým rámováním a bílo-modrou grafikou jsou také něčím, co bychom od 300C nečekali.

Volant v dřevěném provedení a multifuknčním ovládáním už překvapí snad jen tloušťkou svého věnce, povšimnout si můžeme ještě hliníkového orámování výdechů klimatizace a ze stejného materiálu ztvárněných částí výplní dveří. Podle našich informací máme počítat s „mraky” LED i uvnitř.

Pod kapotou můžeme očekávat motory 3,6 V6, 5,7 V8 a 6,4 V8 pro vrcholnou verzi SRT8. Ta ovšem nebude v nábidce hned od začátku výroby, ale až v druhé polovině příštího roku jako model 2012 s plnými 500 koňmi pod kapotou. V Evropě se dočkáme i nějaké té slabé, ale úsporné dieselové motorizace.

Chrysler 300C by se měl představit světu koncem letošního roku (tipujeme autosalon v Los Angeles) se současným náběhem do výroby. První zákazníci by si nové „tříkilo” měli odvézt od dealerů začátkem roku 2011.

Chrysler 300C 2011 male maskovani Spy 01.jpg Chrysler 300C 2011 male maskovani Spy 02.jpg Chrysler 300C 2011 male maskovani Spy 03.jpg
Chrysler 300C 2011 male maskovani Spy 04.jpg Chrysler 300C 2011 male maskovani Spy 05.jpg Chrysler 300C 2011 male maskovani Spy 06.jpg
Chrysler 300C 2011 male maskovani Spy 07.jpgFoto © Automedia
Chrysler 300C pro rok 2011 už toho mnoho neskrývá

Subaru STI Coupe: FT-86 v nejostřejším provedení

O malém sportovním kupé Toyoty a Subaru s prozatím poněkud nelidským označením FT-86 slýcháme už dlouho. Obě věhlasné automobilky koncept svého společného projektu představily již skoro před rokem a v mezičase jsme mohli vidět nové snímky i video a také špionážní fotografie bizarně maskovaného vozu. Všechny materiály, ač přiznávaly výrazné technické přispění Subaru, prezentovaly vůz jakožto Toyotu.

Nyní tu máme trochu jinačí snímky, jenž mají ukazovat vývoj nejostřejšího provedení kupé v dílnách Subaru. Jak se vůz bude jmenovat si ani v tomto případě nemůžeme být jisti, protože si jej ale v jeho jinošských letech vzali na starosti lidé z divize STI, říká se mu prostě Subaru STI Coupe.

Fotky pocházejí ze Spojených států, kde Subaru svou budoucí sportovní hvězdu momentálně testuje. Maskování je stále hodně podivné a navíc velmi podobné jako u dříve spatřených prototypů, všimněte si však velkého nasávacího otvoru na přední kapotě. Ten jistě nepochází z tuzingového sortimentu zámořského Bauhausu, ale značí přítomnost velkého mezichladiče stlačeného vzduchu. Právě tento prvek je největším vodítkem k úvahám o testech špičkové verze.

Mnoho dalších informací o FT-86 bohužel nemáme. Stále se tak počítá s využitím platformy Legacy s částmi základů Imprezy, pohonem zadních kol a v případě tohoto provedení s motorem 2,5 H4 turbo o výkonu přesahujícím 300 koní.

Je stále záhadou, kdy bychom mohli spatřit produkční verzii vozu. Některé informace hovoří o příštím roce, jiné až o ročníku 2013. Věřme spíše té první variantě, čtyři roky od produkci blízkého konceptu ke skutečné výrobě, to by bylo příliš.

Subaru STI Coupe FT-86 Spy 01.jpg Subaru STI Coupe FT-86 Spy 02.jpg Subaru STI Coupe FT-86 Spy 03.jpg
Subaru STI Coupe FT-86 Spy 04.jpgFoto © Automedia
Subaru STI Coupe bude jistě vypadat lépe, boulička na přední kapotě mu ale zŕejmě zůstane

Kia Picanto 2011: nová generace korejské lahůdky

Těžko říci, pro koho a v jakém smyslu bude tato Kia pikantní, ale s celkem nepěkným maskováním to zatím žádná lahůdka pro oči není. Prototyp nové generace Picanta byl v této podobě přistižen nedaleko vývojového centra automobilky v německém Rüsselsheimu, kde podstupuje závěrečné testy před zavedením do sériové výroby.

Ačkoli maskování je stále dosti výrazné, proporce jsou i tak zřejmé. A zjevné z nich je, že vůz si udrží současné tvary, jakkoli by poněkud krabicoidní karoserie měla dostat z pera Petera Schreyera několik nových nápadů. Na přídi jsou patrné do hloubi blatníků posunutá přední světla, profil pak ve srovnání se soućasným Picantem naznačuje poněkud dynamičtější linie. O zádi zatím, vzhledem k výraznému maskování, nemůžeme říci prakticky nic.

Zachycený prototyp je pětidvéřový a očekává se, že právě tato karosářská verze bude z počátku nabízena jako jediná. Do úvahy ale připadá i pozdější nasazení (ještě) levnější třídvéřové varianty.

Pod kapotou očekáváme motory známé ze současného Hyundai i10, a to včetně nového litrového motoru s emisemi CO2 ve výši 99 g na kilometr, který oslaví premiéru na nadcházejícím pařížském autosalonu.

Samotné Picanto si debut odkroutí na jaře příštího roku v Ženevě a do prodejů by se měl dostat v průběhu léta.

Kia Picanto 2011 Spy 01.jpg Kia Picanto 2011 Spy 02.jpg Kia Picanto 2011 Spy 03.jpg
Kia Picanto 2011 Spy 04.jpg Kia Picanto 2011 Spy 05.jpgFoto © Automedia
V rüsselsheimském lahůdkářství pečou novou generaci Kiy Picanto

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud