Tajné: nový Mercedes B nebude jako Golf

Mercedes nové třídě B nešije až tak nové šaty, Opel prohání sexy Astru GTC, Lancia začala s přípravami nového Ypsilonu ad.

Opel Astra GTC 2011: produkční verze trénuje v Americe

Patrně si vzpomenete na koncept Opel Astra GTC Paris, který se představil na letošním pařížském autosalonu a mohli jsme jej vidět dokonce i na videu. Že Opel chystá novou generaci Astry GTC tak určitě není žádným překvapením, otázkou ale je, jak si mnoho si sériová verze vezme z té koncepční. A právě na to mohou alespoň částečně odpovědět nejnovější špionážní snímky.

Ty potvrzují, že vývoj nového „gétécéčka” je v plném proudu a probíhá překvapivě v zámoří, kde se vůz určitě prodávat nebude. Automobilka si zřejmě myslela, že něco jako Opel Astra nebude americké „špióny” zajímat ani v nejmenším, což mohl být předpoklad i správný, představa o nenápadnosti neznámého vozu s komplikovaným maskováním uprostřed lesa ale byla očividně zcela špatná. Nicméně právě díky tomu si prototyp GTC můžeme docela dobře prohlédnout.

Pravdou bohužel je, že maskování je velmi výrazné a bude to chtít cvičené okolo příznivce Opelu, aby našel rozdíly konceptem a tímto prototypem. Na první pohled se každopádně zdá, že vůz si ponechá nejen své atraktivní proporce, ale dokonce i detaily karoserie. Všimněte si třeba prohlubní na maskování bočních partií, které se nacházejí přesně v místech, kde měl koncept výrazné prolisy, jenž jej do značné míry činily výjimečným. Pokud zůstanou zachovány, bude to jedině dobře.

Oba nárazníky bude oproti konceptu zřejmě přece jen umírněnější, ale nelze vyloučit, že zůstanou vlastní verzi OPC, kdežto na snímcích vidíme jen jedno z „obyčejných” GTC. Sluší se na tomto místě zmínit, že GTC nikdy nebylo označením pro sportovní, ale jen pro třídvéřovou verzi, která mohla být vybavena i docela slabými motory. Tento přístup zůstane zachován i v nové generaci a zatímco v Paříži jsme mohli vidět GTC s nadupaným motorem, ve výrobní realitě to nebude pravidlem.

Když už jsme u verze OPC, tu má i v produkční verzi pohánět přeplňovaný dvoulitr s turbodmychadlem twin-scroll a přímým vstřikem, který vozu dodá výkon rovných 300 koní. Standardem zůstane i manuální převodovka se šesti stupni a samosvorný diferenciál na přední nápravě.

Hlavním nepřítelem nového GTC bude VW Scirocco, jemuž se Opel chce postavit ještě agresivnějším designem než jsme dosud u GTC byli zvyklí. Premiéra produkční verze je očekávána na jaře roku 2011, tedy pravděpodobně na ženevském autosalonu. Pokud by se vývoj vozu protáhl, představení na podzim ve Frankfurtu to jistí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Foto © Automedia
Nová Astra GTC vyrazila do lesů. Nikoli bavorských, ale amerických...

Mercedes B 2012: nová generace zvenku i zevnitř

Pokud netrpělivě čekáte na příchod nové generace Mercedesu třídy B, máme pro vás velmi zajímavý materiál. Našim špionážním fotografům se totiž podařilo vůz přistihnout při testech ve Spojených státech a nafotit jej nejen zvenčí, ale k překvapení vyplašeného řidiče i zevnitř. Pojďme se tedy podívat, co ukořistili.

Ačkoli se dlouho hovořilo o tom, že nový Mercedes B bude již klasický hatchback ve stylu Volkswagenu Golf, ze snímků je patrné, že realita bude trochu odlišná. Vůz si ponechá ideu současného provedení, bude ale přece jen o trochu nižší. Pokusí se tak konkurovat jak malým MPV, tak kompaktním hatchbackům a oslovit mladší zákazníky než dosud. Aktuálně je totiž typickým majitelem „Béčka” zákazník ve věku 40 až 50 let a přes veškerou úctu k nim si můžeme říci, že o mladší zákazníky rozhodně nejde.

Nafocený interiér vozu je stejně jako zevnějšek stále částečně maskován, mnohé detaily zejména palubní desky je však patrné již nyní.

Mnoho nevíme o motorech, kterými se vůz bude moci při vstupu na trh pochlubit, dají se však očekávat podobné motory jako dosud. Spekuluje se o „zelenější” variantě, než jakou jsou současné Mercedesy Blue Efficiency, která by měla být poháněna elektromotorem s energií čerpanou z palivových článků. Pochybujeme však, že by se tuto technologii vzhledem k její problematické efektivitě podařilo dostat do doby příchodu nové třídy B na trh do sériové výroby.

Nechme se však překvapit, vůz by se měl představit v druhé polovině příštího roku jako model 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mercedes své „Béčko” před našimi fotografy neukryl, neuhlídal ani jeho vnitřek

Mercedes C 2011: faceliftovaná verze přistižena s minimem maskování

O faceliftovaném Mercedesu třídy C jsme v posledních měsících psali tolikrát, že shrnout veškerý dosavadní vývoj a zvraty v něm by dalo na vlastní článek. Úvodem tedy připomeňme jediné - možná skutečný a možná vybájený únik prvních oficiálních snímků.

Dnešní nové špionážní snímky, které zachycují faceliftované „Céčko” s již jen velmi drobným maskováním, totiž v podstatě potvrzují jejich pravost. Všimněte si nyní již nezahaleného předního nárazníku s LED světly, tvaru předních světlometů a viditelných „vnitřností” světel. To vše je tak stejné, že uniknuvší snímky musejí být autentické.

Záď bohužel porovnat nemůžeme, neboť na dnešních fotografiích vidíme variantu kombi, která má zadní partie ztvárněné přece jen jinak. Přesto si troufnu tvrdit, že vzhled nové třídy C již není obestřen tajemstvím, výše odkazovaný článek jej dle mého odhaluje zcela.

Vzhled ale není to jediné, co facelift Mercedesu C změní. Krom upraveného interiéru, který je na uniknuvších snímcích též k vdění, se lehkých změn dočká i nabídka motorů a rozsah příplatkové výbavy. Podle všeho též ze scény zmizí model CLC, který nahradí nové C Coupé.

Inovované „Céčko” se nejpravděpodobněji představí světu na březnovém autosalonu v Ženevě, do prodejů by se pak mělo dostat hned záhy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nové špionážní fotografie faceliftovaného Mercedesu téměř stoprocentně potvrzují autenticitu dříve uniknuvších snímků

Lancia Ypsilon 2012: malá kráska v maskáčích

Novou generaci luxusního mini jménem Lancia Ypsilon nevidíme poprvé. Již loni jsme vůz mohli spatřit v kabátku Fiatu Panda, tentokrát si ji můžeme prohlédnout již ve své vlastní kůži. Vůz je bohužel kompletně maskován, navíc fotografie byla pořízeny snad z letadla za husté mlhy, přesto jsou to snímky docela cenné - žádné lepší jsme dosud nemohli vidět.

Mnoho informací o voze jako takovém bohužel nemáme. Zdroje momentálně hovoří o tom, že nová generace malé Lanice bude představena až v první polovině roku 2012, tedy za více než dva roky. Její rozměry by měly být velmi podobné těm současným a není příliš troufalým předpokladem, že nabídka motorů zamíří směrem k ještě menším a úspornějším agregátům.

Na další podrobnosti si chtě nechtě musíme počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Včera v Turíně pořízené fotografie ukazují nový Ypsilon pod výraznou kamufláží, ale aspoň ve své karoserii.

Hyundai Genesis přistižen s faceliftem i osmi kvalty

Velkému sedanu Hyundai Genesis jsme se na našich stránkách nikdy příliš nevěnovali, neboť se v Evropě zatím neprodává a je otázkou, zda se kdy prodávat bude. Párkrát jsme se ale „otřeli” o elegantní variantu kupé, jež se momentálně vyrábí mj. ve variantách 2,0 Turbo a 3,8 V6 R-Spec a k mání je i na některých evropských trzích. Zda někdy oficiálně dorazí do českých luhů a hájů je zatím ve hvězdách, dovézt si Genesis Coupe v evropském provedení ale můžete dokonce i ze Slovenska. Ceny začínají na velmi příznivých 26 999 Eur za verzi 2,0 T a 28 999 Eur za verzi 3,8 V6 (přibližně 660 a 710 tisíc Kč). V nabídce českého Hyundai tento model stále chybí.

Ale zpět k variantě sedan. Ta byla přistižena při testech ve své druhé domovině, Spojených státech. Ze snímků je patrné, že se vůz dočká omlazení, které postihne přední i zadní nárazník, přední světlomety a masku chladiče, která se přiblíží té, jež jsme mohli vidět na nové vlajkové lodi Equus.

Co je ale zajímavější, vůz dostane novou osmistupňovou převodovku, jejíž výstup je na snímcích též k vidění. Nechvalně proslulá „lachtaní ploutev” německého BMW tentokrát posloužila i korejské konkurenci, která v luxusním segmentu za mořem BMW hodně zatápí. A s novou převodovkou jí to půjde ještě lépe - má nabídnout o 2 % nižší spotřebu a přitom lepší dynamiku.

Pod kapotu se navíc dostane i nový, atmosféricky plněný motor 5,0 V8 s označením Tau a výkonem 429 koní. Inu, zase jednou máme Američanům co závidět...

Inovovaný Genesis i s novou technickou by se měl dostat do prodejů v průběhu roku 2011 jako model 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Hyundai Genesis s faceliftem a novým osmistupňovým „automatem”


 

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků