Tajné: nový Golf GTI je na cestě

Golf GTI nové generace se již testuje, Audi dokončuje TT RS a ladí RS5, Toyota Prius dostane řadu vylepšení ad.

Audi TT RS: nejsilnější TT bez maskování

Inženýři a testovací jezdci u Audi nelení a pilně pracují na nejsilnější verzi „tétéčka“ všech dob. Cíle jsou vysoké - konkurovat výbornému Caymanu od Porsche. Starší sada fotografií pochází z legendární Nordschleife, nová pak ze silničních testů.

Automobilka obdaří ostrý model dvojicí velkorážních výfuků a velkých vrtaných brzd. To nejzajímavější ale leží pod kapotou. Audi se po dlouhé době vrátí k pětiválcovému přeplňovanému motoru, který bude mít objem 2,5 litru a bude dopován hned dvěma turby.

Jeho výkon se bude pohybovat na úrovni 257 kW (350 k) a na všechna čtyři kola bude přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Za příplatek bude k dispozici dvouspojková převodovka DSG.

Ostrá verze TT RS bude od těch základních patřičně odlišena. Dostane nový agresivní nárazník s velkými nasávacími otvory, zadní difuzor, širší prahy i blatníky, vnější zrcátka s hliníkovými kryty a brzdové třmeny s logem RS.

Očekávaná doba představení je konec tohoto roku, s velkou pravděpodobností se tak TT RS objeví na autosalonu v Paříži. Za zmínku taky stojí, že  ani sériová TT nezůstane stranou a dočká se vylepšení. Nejvýkonnější verzi bude pohánět šestiválec o objemu 3,6 litru s výkonem 206 kW (280 k), který v TT nahradí současný vrchol v nabídce -  motor 3,2 V6 FSI (250 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
„eReSko” při silničních testech

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi TT RS na Nordschleife

VW Golf GTI VI: ikona v novém provedení

Špionážní fotografové si nedají pokoj ani v létě a díky jejich dobře odvedené práci se nám do redakce dostaly první snímky Volkswagenu Golf GTI šesté generace. Vůz sice nese výrazné maskování, ale přiložená ilustrace může napovědět mnohé.

Pod kapotou se toho moc nezmění, stále se o pohon bude starat dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec TFSI s výkonem zvýšeným na 155 kW/211 k. Zákazníci budou moci volit mezi klasickým šestistupňovým manuálem a dvouspojkovým DSG.

Jako koncept se GTI předvede na podzimním autosalonu v Paříži, poté se dočká zahájení produkce a první dodávky poputují pochopitelně do Evropy. Američtí zájemci si budou muset počkat trochu déle.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Počátešní testy GTI šesté generace

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Jak bude zřejmě vypadat

Toyota Prius: hybrid s řadou vylepšení

Toyota pracuje na nové generaci stále populárnějšího modelu Prius již delší dobu. Nyní se špionážním fotografům podařilo ukořistit bližší záběry, ale co je důležitější, získat nové drahocenné informace.

Nový Prius totiž potěší jak stranu zelených, tak lidi toužící po větším výkonu. Menší zážehová patnáctistovka totiž bude nahrazena větším agregátem o objemu 1,8 litru, který bude kombinován s ještě pokročilejším elektrickým pohonem. Ten bude zřejmě využívat i energii získanou ze střešních solárních článků a spotřeba ve městě se sníží až na fantastických 2,9 litru na 100 km.

Co se týká vnějšího vzhledu, ten bude z velké části propracován - radikální změnu kabátku však očekávat nelze, a to je tak trochu škoda. Z dalších čísel třeba uvést, že Prius naroste do šířky o 2,5 cm, ale zároveň se sníží jeho délka o 3 cm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prius z bližšího pohledu

Audi RS5 konečně zachyceno

Špionážním fotografům se podařilo přistihnout nejostřejší verzi z rodu A5, pochopitelně s označením RS5. Stalo se tak na americké půdě při horkých testech, které testovací vůz momentálně podstupuje.

Na fotografiích se vůz podobá víc na model S5, finální bodykit bude o poznání ostřejší. Hádanka o tom, co bude pod kapotou, je již rozluštěna - tam si najde místo opět (a naštěstí) skvělý osmiválec 4,2 litru, který bude posílen až na cca 450 koní. To jistě fanoušky čtyř kruhů potěší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi RS5 při testech v USA

Ford Fusion sedan opět přistižen

Pod maskováním na nové sérii špionážních fotografií se nenachází nic jiného než Ford Fusion v provedení sedan, který dorazí v nové generaci na trh v roce 2010. Vůz se dočká změn na přední masce i zadním nárazníku, nové budou také přední světlomety i zadní skupinové svítilny.

Pod kapotou by se měl objevit také modernizovaný 2,5-litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem kolem 200 koní, který bude vykazovat až o 20% lepší spotřebu než jeho předchozí verze. Jak tušíte správně, vůz bude určen především pro americký trh (tak jako tomu je i současné generace), nakolik se s ním bude chtít Ford prosadit i v Evropě, ukáže až čas. Do té doby si musíme vystačit s evropským Fordem Fusion, což je docela jiná káva...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nová sada snímků s menším maskováním

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Ford Fusion sedan při testech

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků