Tajné: Nová Honda Civic má svou karoserii

Honda testuje Civic deváté generace, BMW prohání novou „jedničku”, Opel ladí Amperu, Bentley dolaďuje facelift Conti GT ad.

BMW 1 2012: automobilka pokračuje v testech nové generace

V roce 2007 v Mnichově rozhodli o faceliftu pro BMW řady 1. Jak je známo, podobné kroky jsou jen dočasné a ačkoli v poslední době většinu fanoušků zajímá pouze připravovaná verze M, již nějaký ten pátek chystá automobilka novou generaci s kódovým oznečením F20. Ta má dorazit během následujících dvanácti měsíců jako vůz modelového roku 2012.

Zajímavostí je, že „jednička“ by měla být k dispozici i v jiných karosářských verzích, než na jaké jsme zvyklí nyní, konkrétně by se mělo do nabídky dostat i prodloužené provedení, které má vyhovovat požadavkům amerických zákazníků - zde se totiž klade velký důraz na vnitřní prostor.

Pohonné jednotky budou zastupovat přeplňované zážehové tří a čtyřválce, vrcholem pak bude třílitr R6 s dvojitým přeplňováním. Nebudou chybět ani „čisté diesely” a poprvé také hybridní verze - ta by však měla dorazit později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
BMW pokračuje v testech nové „jedničky”

Honda Civic deváté generace již „ve své kůži”

Honda pokračuje v testech nové generace modelu Civic. Po minulé sadě fotografií, kde byla přistižena pouze mula, automobilka pokročila a vozy už nesou novou karoserii. Exemplář byl přistižen na německých silnicích - škoda jen toho výrazného maskování, které nám nedovoluje vidět z nového provedení Civicu více.

Podle informací, které máme prozatím k dispozici, se rozměry vozu příliš nezmění, o trochu větší ale bude rozchod kol. Co se týká designu, ten by měl být trochu uhlazenější a méně extravagantní.

Současná „UFO“ generace dorazila na trh v roce 2005, historie Civicu ale sahá až do roku 1972. Na trh by měla novinka dorazit koncem příštího roku, a to včetně hybridní verze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Honda Civic deváté generace již s novou karoserii

Opel Ampera: „elektrovůz“ přistižen v produkční podobě

Velice zajímavý kousek v podobě Opelu Ampera se podařilo ukořistit fotografům, nyní netradičně na americké půdě. Dobrou zprávou je, že testovací vozy nenesly žádné větší maskování a lze tak pozorovat spojitost s konceptem. Jak již tomu bývá zvykem, netradiční technologie bývají častokrát zabalené v netradičním designu, a tak to bude i v případě Ampery, sestry Chevroletu Volt.

O pohon vozu se bude starat elektromotor s relativně vysokým výkonem až 150 koní a točivým momentem 370 Nm, který budou napájet baterie s kapacitou 16 kWh. To dovolí vozu ujet čistě na elektrický pohon až 60 km, potom se spustí malý zážehový agregát, aby baterie dobíjel. Na jedno natankování tak bude Ampera schopna ujet až 500 km. Výhodou je, že baterie bude možno nabíjet i z elektrické sítě.

Co se týká dynamických parametrů, stovku zvládne vůz za cca 9 sekund a dosáhne maximální rychlost 161 km/h. Je vidět, že u Opelu mají na cestě velice zajímavou alternativu ke konvenčním vozům. Model se představí světu v příštím roce a dovolím si tvrdit, že jeho úspěch či neúspěch může ovlivnit už jen cena. Nechme se překvapit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Opel Ampera při testech

Opel Antara: facelift ještě letos

Ačkoli německý Opel zřejmě očekával ze strany modelu Antara lepší čísla prodejnosti, SUV zůstane v podobě současné generace na trhu ještě nějaký ten pátek. Musí si vystačit s faceliftem, který se představí koncem tohoto roku. A co bude nového?

Jak můžete vidět z přiložených fotografií (testovací muly Chevroletu Captiva), změn se dočká hlavně přední část vozu. Ta by měla dostat sportovnější vzhled, podobně jako tomu bylo u jiných modelů automobilky. Osvěžení by se podle všeho měl dočkat také interiér.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Facelift se projeví především na přední části

Bentley Continental GT facelift: uhlazenější tvář již v Paříži

Na povedeném modelu není příliš co měnit, a tak to bude i v případě Bentley Continental GT - pro ten se chystá pouze jemný facelift. Modernizované budou přední světlomety (s nižším umístěním), nárazník, maska chladiče a vnější zpětná zrcátka. To vše s cílem větší uhlazenosti.

Pod kapotou samozřejmě zůstane přeplňovaný dvanáctiválec pohánějící všechna čtyři kola. K představení faceliftované verze má dojít na podzimním autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Bentley Continental GT s faceliftem se představí na letošním pařížském autosalonu

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků