Tajné: Nordschleife úpí pod tíhou novinek

BMW a Mercedes drtí asfalt Severní smyčky hned několika novinkami. Máme špionážní fotky a videa nových M5 a M6, třídy SLK i C ad.

Nové BMW M6: 580 koní rozdupalo Nordschleife

Teprve před pár týdny se světu představila nová generace BMW řady 6. V podobě konceptu sice připomíná spíše obojživelný než sportovní vůz, ve verzi M6 ale jistě bude znovu silniční střelou. A právě nová generace „em-šestky” byla tento týden přistižena při testech na Nürburgring Nordschleife.

Vůz na přiložených snímcích je sice maskován v klasickém mnichovském stylu, ze kterého se zamotá hlava i pravidelnému konzumentovi LSD, ale ani ten nedokáže dostatečně dobře zakrýt přepracované nárazníky, velká 20" kola nebo čtveřici výfuků. Nemůže být pochyb o tom, že na 'Ringu ladí formu právě M verze nové šestky.

Pod kapotou najdeme osmiválec o objemu 4,4 litru s dvojitým přeplňovaním, který známe již karikatur ostrých BMW, modelů X5 M a X6 M. V nové M6 by měl být naladěn na výkon 580 koní a pokud nové kupé nepostihne obezita, mohlo by být nejrychlejší šestkou všech dob.

Zatím není jasné, kdy by se vůz mohl objevit na trhu, neboť k prodejům má dosti daleko i základní řada 6. Vzhledem k zjevně pokročilým testům by se tak ale mohlo stát již v druhé polovině roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Severní smyčka Nürburgringu již okusila sílu nového BMW M6. Snad brzy budeme moci i my...

Mercedes C Coupe: více stylu za stejnou cenu

Pokud se nyní ptáte, proč by Mercedes testoval nové kupé na bázi třídy C, když jeho poslední provedení s novým názvem CLC představil teprve předloni, nabízíme vám dvě vysvětlení. Tím prvním je, že CLC není úplně klasické kupé a připomíná spíše někdejší trojkový kompakt od BMW, vedle něhož mohlo kupé též existovat. Tím druhým pak, že CLC se může prostě zásadně změnit, neboť jeho vzhled je přijímán s podobnými rozpaky jako kdysi u zmíněného bavorského kompaktu.

Ať už je tak, onak, nebo ještě úplne jinak, máme tu první špionážní fotografie nového Mercedesu C Coupe. Je z nich zjevné, že vůz na rozdíl od E Coupe nedostane nikterak specifický vzhled a k dnes již dobře známé přídi sedanu přidá nově tvarovanou záď. Ta je delší a elegantnější než u současného CLC, zároveň se ale zdá, že využije koncových světel a zadního nárazníku sedanu. Specifické jsou též středové partie s odlišnou linií střechy a zajímavým prvkem na konci zadních bočních oken - na přiložených snímcích je sice pečlivě skryt, podle všeho se v jejich rozích ale máme dočkat. tzv. Hofmeisterovy křivky, známé hlavně z vozů BMW.

Pod kapotou můžeme očekávat všechny motorizace sedanu třídy C s benzinovými motory od 156 do 272 koní a nafťáky se 136 až 230 koňmi. Zda se dočkáme i verze AMG s mohutným osmiválcem 6,3 pod kapotou, to zatím není jasné.

Proslýchá se též, že novinka má být nejvýše stejně drahá jako sedan. To by naznačovalo spíše fakt, že vyobrazený vůz nahradí současné CLC, které je znatleně levnější než čtyřdvéřové provedení a nová verze by tuto situaci nemohla zásadně změnit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový model, nebo nástupce CLC? Vypadá to spíše na to druhé

I nové BMW M5 řádí na Severní smyčce

BMW svou novou M5 na bázi sedanu s interním označením F10 připravuje již poměrně dlouho. Doba vývoje se ale zdá být u konce.

Podle dostupných informací nyní nová „em-pětka” podstupuje na Nordschleife poslední testy před tím, než bude uvedena do výroby a v březnu roku 2011 oficiálně představena světu na ženevském autosalonu. Podobně jako u nové M6 pod její kapotou najdeme dvakrát přeplňlovaný osmiválec spojený bohužel opět pouze s automatickou převodovkou. Výkon by měl být tentokrát u M5 o něco nižší než u M6, počítá se 555 koňmi. Samozřejmostí bude pohon zadních kol přes „chytrý” samosvorný diferenciál přímo z dílen bavorské automobilky.

Na přiloženém videu lze spatřit několik záběru právě z posledních testů na Nürburgringu. Navnímat tak můžete nejen vzhled vozu, ale i jeho chování v náročných šikanách protínajícíh pohoří Eiffel a také jeho zvuk. Ten již bohužel s turbomotorem není tak návykový jako u vysokootáčkového desetiválce, ale taková je už doba...

Mercedes C facelift: konečně pořádné omlazení?

O faceliftu Mercedesu třídy C píšeme s menší nadsázkou již roky, ale dosud zatím žádný pořádný nepřišel. První větší omlazení jsme očekávali již pro letošní modelový rok, nakonec ale změny obnášely jen LED světla pro denní svícení, ke kterým se později přidaly i technické novinky.

Brzy se ale ukázalo, že tato vylepšení nebyla tím, co před námi Mercedes skrýval pod černou kamufláží. A nyní tu máme další špionážní snímky, které dosvědčují, že větší modernizace třídu C stále čeká.

Nejnovější sada snímků z (v této souvislosti) poněkud „profláklé” Nordschleife ukazuje poslední prototyp inovovaného Céčka při jízdních testech. Z nich je patrné, že automobilka připravila novinky pro přední nárazníky, světla a kapotu motoru. Taktéž záď dozná podobných změn, nová by měla být koncová světla i nárazník. Očekávány jsou menší modifikace interiéru a také vylepšení pohonných jednotek, přesnější informace nám ale scházejí.

Současný Mercedes třídy C se prodává od roku 2007 (přečtěte si náš test z téhož roku) a jeho omlazené provedení by se mělo dostat na trh během roku příštího tak, aby byl uveden pro prodejů dříve než nová generace BMW 3 a faceliftovaná verze Audi A4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Mercedes-Benz třídy C se konečně dočká větší modernizace

Mercedes-Benz SLK 2011: nová generace brousí 'Ring

Jen před pár týdny jsme vám přinesli nejnovějśí špionážní snímky chystané nové generace Mercedesu SLK, na nichž byl vůz maskován již opravdu velmi mírně. Dnes tu máme záběry kousku s o něco výraznějším krytím, ale zase jsou jízdní. Nabízíme vám video z posledních testů vozu na Severní smyčce německého Nübrugringu.

Vidět na něm můžeme novou generaci SLK při očividně tvrdých testech na jednom z nejnáročnějších okruhů vůbec. A to i přesto, že nejde o ostrou verzi AMG. Jak to „eselkáčku” na 'Ringu jde a zda brousí on jej, nebo je to spíše naopak, posuďte sami.

Mnoho nových informací se za poslední dny a týdny neobjevilo, a tak můžeme jen zopakovat, že vůz by měl zůstat u pro něj vesměs klasických řešení - pevné stahovací střechy, motorů R4 až V8, pohonu zadních kol a manuálních i automatických šesti- či sedmistupňových převodovek. Veřejná premiéra vozu na ženevském autosalonu v březnu příštího roku je prakticky jistou zálžitostí.

BMW 1 Coupe: nejmenší kupátko čeká facelift

BMW sice připravuje novou generaci řady 1, dvoudvéřové provedení té současné ale přišlo na trh o dost později. Vždyť jsou to teprve dva roky, co jsme pro vás ještě za čerstva otestovali verzi 135i, a tak nemůže být pochyb o tom, že kupátko si bude muset ještě pár let vystačit s faceliftem. A o tom, že se takové omlazení skutečně chystá, svědčí přiložené snímky, jenž zachycují jedničkové kupé s faceliftem přímo při průjezdu Mnichovem. Ano, toto je jediná sada špionážních materiálů, která nepochází z okolí Nürburgu.

Facelift to bude očividně drobný, změn se dočkají oba nárazníky a přední i zadní světla, pochyb nemůže být ani o drobných vylepšeních interiéru. Pod kapotou lze čekat snad jen nějaké pseudoekologické inovace, jinak by vše mělo zůstat při starém.

BMW 1 Coupe s faceliftem by se mělo představit světu co nevidět. Jeho premiéru očekáváme po boku verze 1 M Coupe, jejíž světlomety byly na dosud uvolněných snímcích finální verze kryty stejným maskováním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
BMW dopřeje jedničkovému kupé několik vizuálních novinek, technické změny neočekáváme

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků