Mazda pracuje na nové trojce, v Německu chystají ultimativní supersport, Lotus prohání na Nordschleife model Eagle ad.
Mazda testuje novou trojku
Jen před pár dny se podařilo špionážním fotografům zachytit novou Mazdu 3 modelového roku 2010, přičemž u prodejců se nový model objeví již v létě 2009. Ačkoli testovaný vůz nese na sobě nezbytné kilogramy kamufláže, nelze přehlédnout zajímavě tvarované přední světlomety či zadní svítilny.
Dle dostupných informací má být nová trojka sportovnější než ta současná. Inženýři připravili pro vůz novou šestistupňovou manuální převodovku, která bude v různém odstupňování spojena s motory, které jsou i v současné nabídce, teda kromě nejsilnějšího z nich. Tím má být dvaapůllitrový zážehový čtyřválec.
Ve výbavě vozu nebudou chybět komfortní prvky jako satelitní navigace, MP3 audiosystém s pevním diskem nebo kožené čalounění sedadel. Zachycený vůz má představovat novinku mezi karoseriemi „trojky“ - Grand Touring sedan, který má být prostornější a variabilnější než ten současný.
Foto © Automedia
Mazda 3 MR2010 při testech
Veritas RS3: ultimativní supersport z Německa
Veritas byla malá společnost, která byla založena ke konci druhé světové války třemi zaměstnanci BMW. Jejich snem bylo postavit ultimativní sportovní vůz, a to se jim i podařilo - celkově však postavili jen 75 vozů, pak jejich společnost zkrachovala.
Nejpopulárnějším vozem Veritas se stal vůz Spyder, který samozřejmě používal motor BMW, a to konkrétně šestiválec z modelu 328, který vzniknul koncem třicátých let.
V roce 2001 uzřel světlo světa koncept RS3, který poháněl dvanáctiválec BMW, vyladěný na výkon přibližně 670 koní a 760 Nm. Jeho vývoj byl ale pozastaven a fanoušci nebo spíš obdivovatelé zůstali zklamáni.
Nyní, o sedm let později, je čas na radost. Veritas RS3 se znova testuje a jak sami vidíte, jde o skutečně ortodoxní sporťák s jedním místem k sezení. Kvůli absenci střechy a jen malému větrnému štítku je řidič nucen používat přilbu. To je vzhledem k výkonům vozu pochopitelné, vždyť RS má být schopné uhánět rychlostí až 350 km/h. Použitím šasi z extrémně lehkých materiálů se podařilo docílit hmotnosti jen 950 kg.
Poslední testy probíhali na legendární Nordschleife a v okolí Nűrburgringu, ovšem detailnější informace ohledně vozu se špionážním fotografům zjistit nepodařilo. V případě pokračování testů by se ale situace měla změnit a je pravděpodobné, že na cesty zavítá skutečně exotický a velmi zajímavý vůz.
Foto © Automedia
Veritas RS3, zajímavý stroj při testování
Renault prohání i třídveřový Mégane
Pětidveřovou verzi připravované novinky francouzské automobilky jsme vám přinesli v sadě špionážních fotografií před pár dny. Nyní zde máme její třídveřovou sestru, která bude sportovněji laděná a měla by oslovit především mladé zákazníky.
Mégane třetí generace dorazí na trh v roce 2009 a to hned v několika provedeních. K dispozici bude jak tří, tak pětidveřový hatchback, sedan, kombi, coupé-cabrio a s velkou pravděpodobností i crossover. Úkolem vozu bude stěžit situaci novému Peugeotu 308, Fiatu Bravo nebo kupříkladu také připravovanému Volkswagenu Golf šesté generace.
Jak můžete i díky přiložené ilustraci sami vidět, nový Mégane jde svou vlastní cestou a s tím současným toho mnoho společného mít nebude. Vůz bude postaven na podvozkové platformě Nissanu Qashqai, která kromě vylepšených jízdních vlastností přinese více místa pro posádku, a to hlavně vzadu.
Foto © Automedia
Renault Mégane 3D ve fáze testování
Ford Fusion sedan přistižen při testech
Pod rozsáhlým maskováním na dnešní sérii špionážních fotografií se nenachází nic jiného než Ford Fusion v provedení sedan, který dorazí v nové generaci na trh v roce 2010. Vůz se dočká změn na přední masce i zadním nárazníku, nové budou také přední světlomety i zadní skupinové svítilny.
Pod kapotou by se měl objevit také modernizovaný 2,5-litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem kolem 200 koní, který bude vykazovat až o 20% lepší spotřebu než jeho předchozí verze. Jak tušíte správně, vůz bude určen především pro americký trh (tak jako tomu je i současné generace), nakolik se s ním bude chtít Ford prosadit i v Evropě, ukáže až čas. Do té doby si musíme vystačit s evropským Fordem Fusion, což je docela jiná káva...
Foto © Automedia
Ford Fusion sedan při testech
Lotus pokračuje v testech modelu Eagle na Nordschleife
Oproti minulosti dnes automobilka Lotus prožívá dobré chvíle. V prvním řadě našla stabilitu ve vlastním managementu a nabídkou svých současných modelů má o slušný úspěch postaráno. Jenomže když se daří, tak třeba investovat do nových projektů. Proto se Lotus rozhodl postavit zcela nový vůz se jménem Eagle, který se podařilo špionážním fotografům znovu přistihnout, tentokrát při jarních testech na legendární Nordschleife.
Již první informace napověděly, že půjde o sporťák větší než je model Elise a tak se i skutečně stalo. Novinka bude mít uprostřed uložený atmosférický zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru z dílen Toyoty, který bude svůj výkon posílat na zadní kola. „Vypůjčený“ motor má hned dvě výhody – první je, že tým inženýrů se může soustředit na věci jako podvozek nebo bezpečnost, tou druhou je plnění přísných emisních norem jak v Evropě tak v Americe. Veřejnosti se představí koncept Eagle již v červenci tohoto roku na britské motorshow.
Foto © Automedia
Lotus Eagle na Nordschleife
Foto © Automedia
Eagle při dřívějších testech
Foto © Automedia
Nový Lotus Eagle ve Skandinávii
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5