Tajné: Lamborghini Jota je na spadnutí

Lamborghini dokončuje přípravy nové Joty, Ford přijde s novou Fiestou ST, VW ladí dalšího Brouka, Škoda cosi zkouší v Roomsteru ad.

Ford Fiesta ST 2011: Fabia RS dostane konkurenta

Ačkoli poslední léta více či méně sportovním verzím subkompaktních hatchbacků přejí, Ford jako kdyby na chvíli vypadl z role. Jeho předchozí provedení Fiesty ST se 150 koňmi pod kapotou bylo úspěšným vozem, jenže nová generace Fiesty nástupce ne a ne přinést. To se ale změní, velmi brzy.

Při testech totiž byla přistižena vývojová verze nové generace Fiesty ST a od pohledu nemůže byt pochyb o tom, že před sebou máme něco velmi ostrého. Pohlédněte na masivní přívod vzduchu k chlazení v předním nárazníku, velký zadní spojler, upravený zadní nárazník nebo dvojici mohutných koncovek výfuků, popř. i na sportovní sedadla v interiéru. Toto rozhodně není žádné ořezávátko a podle některých artefaktů by se mohlo zdát, že jde i o ostřejší verzi než je ST.

Naše zdroje ale tvrdí, že jde opravdu o novou generaci „estéčka”, která pod kapotou ukrývá čtyřválec 1,6 EcoBoost přeplňovaný malým, ale čiperným turbodmychadlem. Očekávat máme i přímý vstřik paliva do válců a proměnlivé časování ventilů. Motor má vyvinout výkon až 130 kW (177 koní) a nabídnout lepší skutečnou dynamiku i papírovou spotřebu paliva než dosavadní atmosférický dvoulitr.

Vzhledem k výkonu motoru a velikosti vozu nemůže být pochyb o tom, že nová generace Fabie RS si bude muset své zákazníky opět o něco více zasloužit. Jak moc ji bude nová Fiesta ST konkurovat, to uvidíme již brzy - malá dělová koule z Michiganu (no dobrá, ze Severního Porýní-Vestfálska...) se má světu představit buď ještě před koncem letošního roku, nebo začátkem roku příštího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový Ford Fiesta ST nebude žádný měkota

Lamborghini Jota: nový supersport dolaďuje formu na 'Ringu

Testy Lamborghini Jota, jak se má jmenovat nástupce modelu Murciélago, jsou v plném proudu. A do konce jízdních zkoušek zjevně mnoho času nezbývá. Svědčí o tom poslední fotografie, které naši trpěliví špióni pořídili na velmi tradičním místě - výjezdu z města Nürburg, ráje všech automobilových nadšenců.

Kamufláž vozu je sice stále kompletní, jde ale již jen o jakousi „přikrývku”, přes kterou lze dobře vidět většinu klíčových tvarů vozu. Ten se navíc podařilo nafotografovat hned s Murciélagem v závěsu, a tak si oba modely můžete hezky srovnat. Patrný je značně odlišný tvar předních světlometů, jinak tvarovaný přední nárazník či aerodynamické prvky na dveřích. Všimněte si též ladnějšího přechodu střechy v koncové partie, který skrývá mohutné přívody vzduchu k motoru. Samotná záď je jedinou výrazněji maskovanou částí, jasněji vidíme jen spodní část nárazníku se snad ještě masivnější koncovkou výfuku než jsme u velkých Lamborghini posledních let zvyklí.

Zdá se, že Jota je ještě o něco nižší než Murciélago, měla by být také lehčí díky (ještě) většímu využítí hliníku a karbonových vláken. Pod kapotou by se měl ukrývat nadále atmosféricky plněný dvanáctiválec s výkonem okolo 700 koní. Máme se tedy na co těšit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Nové Lamborghini Jota opět o něco blíže realitě

Volkswagen New Beetle: nová generace přistižena bez maskování

Volkswagen začal již v roce 1994 koketovat s myšlenkou návratu jednoho ze svých slavných modelů, klasického Brouka. Tehdy ukázal světu své první nápady, trvalo ale ještě několik dalších let, než se vůz v roce 1998 dostal na trh. Automobilka jej nazvala New Beetle, se starým Broukem ale mnoho společného neměl, snad jen vzhledové prvky. Z lidového vozítka se stalo jakési předražené retro pro ty, kteří od šedesátých let, kdy tančili s květinami ve vlasech a drogami v krvi kdesi na zabláceném poli, stačili zbohatnout.

Kupodivu se takových našlo dost, hlavně ve Spojených státech, kde si vůz jen v roce 1999 koupilo přes 83 tisíc zákazníků. Od té doby ale šly prodeje vytrvale dolů a dvanáct let po svém představení New Beetle jen vyzobává prodejní drobky. Pomoci k návratu na výsluní by mu měla pomoci nová generace, jež by se mohla na trhu ukázat již v průběhu příštího roku. A jak dokládají naše poslední špionážní snímky, vývoj novinky je opravdu daleko.

Nevíme, jak bude Volkswagen vozu říkat. Volba názvu New Beetle byla poněkud nešťastná, co bude po Novém Broukovi? Novější Brouk, nebo snad Nový Nový Brouk? Těžko říci, víme však jistě, jak bude novinka vypadat, neboť byla přistižena v akci jen s minimálním, nepodstatným maskováním.

Na druhou stranu, ono ani nebylo mnoho co skrývat, vůz ctí stále stejné linie. Ze snímků se zdá, že novinka bude o něco „bachratější”, především ale určitě bude o něco delší a nižší. VW již dříve sliboval, že další generaci Brouka dopřeje více prostoru na zadní sedadlech a toho by bez delší střechy těžko dosáhl.

Další informace zatím nemáme, v útrobách vozu ale lze znovu očekávat techniku kompaktních Volkwsagenů posledních let. V Americe spíše objemnější motory nové Jetty, v Evropě pak menší motůrky s větrníčkem (rozumějte turbem), jaké dnes známe z Golfu. A podle současných spekulací se nový, novější nový Brouk dočká i hybrdního pohonu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Další inkarnace Brouka očividně nemá daleko do výroby

Copak to Škoda testuje v hávu Roomsteru?

Musíme se přiznat, že nemáme ponětí, co se to našim špionážním fotografům podařilo nafotit při alpských testech. Jde sice zjevně o Škodu Roomster, nese však velmi zvláštní kamufláž na svých předních i zadních partiích. Otázkou je, proč.

Sama kamufláž je velmi zvláštní. Nic podobného jsme dosud neviděli na žádném prototypu škodovky a neznáme to ani z testovacích vozů jiných značek. Části, které zakrývá, navíc byly předmětem letošního faceliftu tohoto modelu a ačkoli by podle mnohých zasloužily i další, nedá se předpokládat, že by k němu opravdu mělo dojít. Nic také nenasvědčovalo tomu, že by mělo jít o hybridní či elektrickou verzi.

Prý velmi přátelsky vystupující řidič prototypu příliš v tom fotografům příliš jasno neudělal, ke zvídavým dotazům přistoupil po vzoru vojáka Švejka - nejprve řekl, že neví, co testuje, pak že by mohlo jít o test sportovního paketu či snad dokonce sportovní verze (Roomster RS? To snad ne...) a nakonec že kamufláž nic zvláštního neskrývá a je to jen vábnička pro natěšené fotografy.

Vybrat si tedy můžete z nabidnutých možností, nebo i z některých dalších - může jít třeba také o mulu nové generace vozu. Pokud by vás napadlo cokoli pravděpodobnějšího, nebo snad víte více, neváhejte se s námi podělit o vaše poznatky v diskusi pod článkem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Skrývá tento vůz něco zajímavého, nebo si s námi škodovka jen hraje?

Volkswagen Tiguan facelift: konečně i pro Evropu?

Příběh faceliftovaného Volkswagenu Tiguan je poněkud komplikovaný od samého začátku, nyní se nám však ještě více zamotal. Vůz se totiž ve své omlazené podobě pro čínský trh představil již loni a od té doby čekáme, kdy se facelift dostaví i do Evropy.

Špionážní snímky z června naznačovaly, že VW na faceliftu evropské verze skutečně pracuje, podle všeho se měla ukázat již na pařížském autosalonu. Jenže ten je právě v plném proudu a ouha, faceliftovaný Tiguan nikde. On se totiž prohání v „maskáčích” kdesi v horách...

Maskování ovšem ubylo, a tak si na nových snímcích můžeme prohlédnout již nemaskovou inovovanou záď a zatím skrytou příď. Ani jedna z omlazených částí by ale neměla skýtat větší překvapení, jakkoli nelze očekávat stjené řešení jako u čínského provedení. Pravděpodobně se dočkáme přídě ve stylu „nového” Passatu s ostřeji řezanými liniemi a LED světly pro denní svícení.

Technika by měla zůstat bez větších změn a páteř nabídky by měly tvořit motory 1,4 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI s šestistupňovými manuálními i automatickými převodovkami.

A kdy lze očekávat oficiální představení vozu? Naše zdroje nyní hovoří až o ženevském autosalonu roku 2011, nedivili bychom se ale ani premiéře na podzimní auto show v Los Angeles.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Na faceliftovaný Volkswagen Tiguan zatím v Evropě čekáme marně, automobilka ale na omlazení zjevně pracuje

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků