Tajné: Jaguar připravuje pekelně ostré XF-R

Jaguar pracuje na ostrém modelu XF-R, Mercedes zase na svém rychlíku E63 AMG Estate, Hyundai čtyřdveřové coupé ad.

Jaguar XF-R: nabroušená kočka

Jaguar již poskytnul možnost prvního náhledu na ostrý model XF-R na festivalu rychlosti v Goodwoodu. Nyní k nám do redakce dorazily snad poslední snímky z jeho testování, které byly zachyceny v jihozápadní části Spojených států.

Pod kapotou této „kočky“ se objeví kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu pět litrů, který bude na zadní kola posílat něco málo přes 500 koní výkonu. Vůz bude postaven na 20“ kolech a jak sami vidíte, automobilka si s maskováním zvětšených otvorů, spoileru a čtveřice koncovek výfuku příliš námahy nedala. K oficiálnímu představení verze dojde někdy začátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Pod kapotou modelu XF-R se objeví osmiválec s objemem až pět litrů

Mercedes E63 AMG Estate: superkombi

Špionážní fotografové v poslední době číhají na německých okreskách na nové modely. Posledním úlovkem se stal nový Mercedes E63 AMG v provedení kombi, který má za úlohu stěžit život BMW M5 kombi, na Audi RS6 mu bude nějaký ten koník scházet.

Mercedes nevsadil na keramické brzdy, ale použije klasické ocelové kotouče. Soustava ale bude vybavena funkcemi jako sušení disků při mokrém počasí nebo cornering brake control, kde dochází k účinnému rozdělování brzdného účinku v závislosti od rychlosti a úhlu natočení volantu.

Za slovo stojí i další výbava - řidič bude mít k dispozici systém varování opuštění jízdního pruhu, systém monitorující oči nebo detektor stavu vozovky. Plusem stabilizačního systému je i schopnost vyhodnocovat boční vítr nebo opotřebení pneumatik.

Jak již správně tušíte, pod kabátkem se ukrývá osmiválec o objemu 6,2 litru, který dostane výkonovou porci kolem 530 koní. A to je každopádně pěkná nadílka. Představení modelu se uskuteční příští rok na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
E63 AMG Estate, s vysokootáčkovým osmiválcem pod kapotou

Bentley Continental GTC Speed: extrémní kabrio

Máme zde zajímavý úlovek v podání tohoto Bentley. Jde totiž o model Continental GTC Speed, co neznamená nic jiného, než pekelně rychlé, no zároveň luxusní kabrio. Půjde dokonce o nejrychlejší vůz této koncepce vyrobený ve Velké Británii vůbec.

Pod kapotou vozu se bude ukrývat dvakrát přeplňované dvanáctiválcové srdce s výkonem 610 koní. To vše znamená vskutku zajímavá čísla - stovku zvládne GTC Speed za 4,5 sekundy a dosáhne maximální rychlost 320 km/h.

Od slabší verze bude Speed odlišena širšími koly, nápadnějšími koncovkami výfuku a oproti coupé se na zádi objeví decentní spoiler. Datum představení této verze prozatím automobilka nezveřejnila.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Bentley Continental GTC Speed - skutečně rychlé kabrio

Mini již testuje nový Crossman

Možná budete namítat, že jsme vás jen přednedávnem informovali o tom, že nové terénní Mini se Crossman jmenovat nebude, ale ať je tomu tak či onak, špionážním fotografům se podařilo ukořistit první snímky z reálného provozu.

Nové Mini totiž bude prvním vozem automobilky, které si troufne i do mírného terénu, my však nepochybujeme, že stále půjde především o stylovku. Crossman pošle Mini do úplně nového a nepoznaného teritoria, co je na jednu stranu odvážné, na tu druhou snad i pochopitelné - podobné vozy jsou totiž stále populárnější.

Automobilka již stihla představit koncept tohoto vozu, který disponuje pohonem všech kol. Na jeho výrobě se bude angažovat rakouská společnost Magna Steyr a na trhu se vůz objeví v roce 2010. Dle vyjádření automobilky je to prozatím vše, další nový model se nechystá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Foto © Automedia
Mini Crossman při testech

Překvapení, Hyundai testuje čtyřdveřové coupé

Korejské automobilky prožívají výrazný rozmach. Občas se v jejich repertoáru objeví i nějaké to překvapení, a to se stalo i nyní. Špionážní fotografové totiž pořídili první fotografie čtyřdveřového coupé, které bude mít namířeno proti Volkswagenu Passat CC - možná se mu nepostaví přesně svými vlastnostmi, nižší cena by však měla případný rozestup adekvátně srovnat.

Snímky pocházejí z testů v jižní Francii. Podle neoficiálních informací by měl vůz dostat některé prvky i šasi z modelu Sonata. Podobně by na tom měla být i nadílka motorů, konkrétně se pod jeho kapotou objeví dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 165 koní, náročnější zákazníci budou moci sáhnout po šestiválci s objemem 3,3 litru a výkonu 250 k. Milovníci nafty se pak budou muset spokojit s dvoulitrem CRDi o výkonu 150 k. Příchod nového modelu se neočekává dříve než koncem roku 2009, případně začátkem 2010.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nové čtyřdveřové coupé od Hyundai

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků