Tajné: další VW New Beetle brázdí Alpami

Volkswagen dále prohání nový New Beetle, Aston Martin ladí na Nordscheilfe hned dvojici novinek, nad Audi RS3 dále visí otazníky ad.

Aston Martin DBS: Bondův „služebák” čeká facelift

Aston Martin DBS se představil světu v roce 2007 a proslul především jako poslední služební vůz filmového agenta Jamese Bonda. Nestal se jím jistě jen tak pro nic za nic, je to bez ohledu na rozličné osobní preference jeden z nejkrásnějších vozů, který se v současnosti vyrábí. A se svým dvanáctiválcovým šestilitrem o výkonu přes pět set koní jistě nezůstává jen u krásy.

Jenže na vše časem padá prach, výjimečnost anglické automobilové klasiky nevyjímaje. Proto se ani jí nevyhne facelift, který má být v konečné podobě představen v průběhu roku 2011.

Technické úpravy avizovány nejsou, vnější podoba ale dozná několika změn. Tou nejviditelnější by měl být přepracovaný přední nárazník doplněný o přední světla modelu Rapide. Ty sice nejsou na vyobrazeném protoypu k vidění, naše zdroje ale o této úpravě mluví jako o hotové věci. K menším modifikacím dojde též na zádi, která dostane větší spojler pro zajištění lepší stability ve vysokých rychlostech. Upraven by dále měl být zadní difusor. Několik změn by mělo potkat i interiér, přesnější informace ale zatím nemáme.

Jak jsme již zmínili, faceliftovaný DBS čeká představení v průběhu příštího roku. Jako o místě veřejné premiéry slýcháme nejčastěji o jarním ženevském autosalonu. Pokud nám tedy automobilový bůh bude nakloněn, dočkáme se prvního kontaktu s inovovaným DBS již v březnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Faceliftovaný Aston Martin DBS ladí formu na Nordschleife, odhalit svou tvář by mohl již za pár měsíců

Nový VW New Beetle přistižen v akci, opět bez maskování

Nový Volkswagen New Beetle, New Volkswagen New Beetle nebo Volkswagen New New Beetle? Také se vám z toho točí hlava? Nevíme, jak se tohle auto bude jmenovat, víme ale jak bude vypadat. A to již od minulého měsíce, kdy jsme vám přinesli snímky prakticky nemaskovaného protoypu se všemi dostupnými informacemi.

Tentokrát si můžeme prohlédnout i první video, které zachycuje nového „Brouka” při jízdních testech v Alpách. Dle viditelných scenérií jde zjevně o Grossglockner Hochalpenstrasse, kde v tuto dobu bude zřejmě již pěkně nasněženo, ale video k nám do redakce doputovalo až s menším časovým odstupem. Materiál je to nicméně stále unikátní, nebo od Volkswagenu zatím o dalším New Beetlu nevíme zhola nic.

Od minulého měsíce jsme se mnoho nového nedozvěděli ani jinými kanály, a tak můžeme dále jen spekulovat. Vzhledem k tomu, že vůz je prakticky nemaskován a jeho úspěch lze očekávat hlavně v USA, je pravděpodobné, že se představí již velmi brzy na některém z amerických autosalonů. Ten nejvýznamnější se koná v lednu v Detroitu, další tak dobrou příležitost jako za dva měsíce by tedy Volkswagen celý další rok neměl. Uvidíme tedy třetí generaci Volkswagenu Beetle již v lednu 2011? Nechme se překvapit. Do té doby můžete sledovat, jak to vozu sluší za jízdy v ještě prosluněných alpských hvozdech...

Aston Martin One-77: britský superbrus dolaďuje formu

Uznáváme, Aston Martin One-77 není žádným tajemstvím. Jeho první podrobnější představení jsme vám přinesli před jedním a půl rokem, mohli jsme jej vidět i na oficiálním videu a nedávno jsme doplnili i detailnější informace o výkonu jeho fantastického atmosférického dvanáctiválce.

Jenže ani jeden z plánovaných 77 vyrobených kusů se zatím nedostal do prodeje a to znamená jediné - automobilka vůz stále dolaďje k jí zamýšlené dokonalosti. A děje se tak kde jinde než na Severní smyčce Nürburgringu, kde jsou snad trvale připraveni naši špióni a fotoaparáty a videokamerami.

Můžeme vám tak nabídnout fotografie posledního prototypu britské placky, která je i podle samotné automobilky testována naposledy předtím, než se dostane do rukou prvním zákazníkům.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Aston Martin One-77 si užívá posledních testů před začátkem prodejů

Aston Martin One-77 v akci: je libo více zvuku?

Po posledních fotografiích s výjimečným Aston Martinem One-77 k nám z Velké Británie dorazila též informace, že i když je vůz stále dolaďován k dokonalosti, zbývá na prodej jen posledních 22 kusů ze 77, které budou vyrobeny. Pokud tedy na One-77 máte zálusk, neměli byste nad jeho objednávkou dlouho váhat.

Vaše rozhodování může urychlit i další špionáźní video z Nürburgringu a jeho okolí. Jde zřejmě o tentýž vůz, který byl zachycen dříve, navíc ve velmi podobných podmínkách, mnohem lépe je ale slyšet jeho mimořádný, atmosféricky plněný dvanáctiválec s výkonem přes 700 koní. Pěknou podívanou (či spíše poslouchanou) kazí pouze už ze zvukové kulisy patrný unylý projev automatické převodovky, která bude zřejmě pro One-77 jedinou volbou. Však posuďte sami...

Roding Rroadster 23: ošklivé káčátko skutečností

Tohle auto vypadá, jako by mu něco chybělo, ale opak je pravdou - díky lehkému maskování mu stále něco přibývá. Jde o Roding Roadster 23 a když se loni ukázal coby koncept na autosalonu ve Frankfurtu, málokdo věřil, že se opravdu dočká avizované výroby. Poslední špionážní snímky z Nürburgringu ale svědčí o tom, že nešlo o žádný vtip a výrobce plánuje uvést vůz na trh co nevidět.

Od podoby konceptu se Roding Roadster v testovaném provedení příliš neliší, a tak se jeho posádka ani přílliš nebránila drzému objektivu našeho fotografa. Ve všech detailech si tak můžeme prohlédnout vskutku bizarní křivky tohoto sporťáčku, který chce vyzvat na souboj podobná, ale o poznání vkusnější díla Arielu, Caterhamu nebo KTM.

I když v soutěžích krásy vavříny sbírat nebude, na okruhu by Roding bodovat měl. Při testech na Nordschleife mu pro srovnání sloužilo superrychlé Porsche 911 GT2 a ze strany výrobce nešlo o přílišný optimismus. Vůz totiž pohání třistakoňový šestiválec, což mu v kombinaci s hmotností jen 920 kg má zajistit zrychlení na stovku výrazně pod čtyři sekundy a maximální rychlost 280 km/h.

Tápete nad číslovkou v názvu? Ta značí že Roding Roadster 23 vznikne jen v odpovídajícím počtu exemplářů. Kdy přesně se vůz objeví v prodeji zatím nevíme, mělo by se tak ale stát v průběhu následujícího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Z Rodingu Roadster krasavec už nebude, rychlík ale ano

Audi RS3: přízrak, nebo skutečnost?

Již několik mých kolegů si v minulosti vylámalo zuby na informacích o chystaném Audi RS3. Zní skoro neuvěřitelně, že jsme již před jeden a čtvrt rokem měli téměř za jisté představení vozu na autosalonu ve Frankfurtu, letos prakticky nebylo pochyb o pařížské premiéře. Faktem ale je, že vůz se nepředstavil do dnešního dne a snad jen dřívější špionážní fotografie a nejnověji i fotky volantu a přístrojové desky s označením RS3 a cejchováním přes 300 km/h v nás živí naději, že nějaká RS3 vůbec bude.

Osobně o tom ale přesvědčen nejsem. U Audi je sice typické, že RS modely představuje v závěru produkce v rámci propagace vozů té které řady, ale současná A3 už má příliš na kahánku. Všechny fotografie z Nordschleife i ony snímky přístrojové desky navíc mohou být stejně dobře skutečné jako mohou být jen přízrakem chytrých marketéru z Ingolstadtu. Do hlavy vedení Audi ale nikdo z nás nevidí, a tak přispěji ještě trochou do mlýna pozitivních očekávaní a spekulací.

Do rukou se nám totiž dostala ilustrace od našich kreslířů, jež ukazuje pravděpodobnou podobu RS3. Ta je prosta překvapení, kombinuje nám známý vzhled současné „á-trojky” a prvků známých z modelů RS5 či RS6. Na druhou stranu je třeba uznat, že vozu to v podobném balení i přes léta, která má „na hrbu”, sluší a uhlazený styl nedávných Audi (A3 již přece jen není dnešní...) decentně zvýrazněný sportovními doplňky je prostě chic.

Kdo ví, jak to s RS3 dopadne, nicméně můžeme si zrekapitulovat dosud známé spekulace. Vůz má bý vybaven motorem 2,5 R5 turbo známým z modelu TT-RS, jenž má být v RS3 naladěn na plných 350 koní. Převodovka má být jen automatická sedmistupňová, doufejme ale i v šestistupňový „manuál”, tato spekulace je totiž opřena jen o fotku volantu s „pádly”. Pohon všech kol je samozřejmostí, maximální rychlost 250 km/h nezbytnou nutností a produkce omezená na 2 700 kusů tradicí.

Dále můžeme jen věřit, že RS3 bude. Troufnu si říci, že pokud se nepředstaví na jarním autosalonu v Ženevě (jakkoli Němci by zřejmě raději viděli vůz poprvé na podzim ve Frankfurtu), žádná RS3 již nevznikne, výchozí A3 už na trhu déle jak rok vydrží jen stěží.

Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Buď si Audi utahuje z nás, nebo si po skutečném představení RS3 začne utahovat z konkurence. Na každý pád bychom se za takovýto vzhled vozu vůbec nezlobili...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků