Alfa testuje model 149, Porsche pokračuje v chystání nového Cayenne, Audi piluje formu RS5, Renault pošle do světa Twingo CC ad.
Testy nového Porsche Cayenne pokračují
Předchozí informace o tom, že Porsche testuje nové, menší SUV se jménem Roxster, byly mylné. Nejde totiž o nic jiného, než novou generaci dobře známého obříka, modelu Cayenne. To je na trhu od roku 2002 a využívajíc podvozkovou platformu sdílenou s VW Touareg a Audi Q7, přišlo z této trojice do prodejů daleko nejdříve - rok před uvedením Touaregu a celé čtyři roky před Audi Q7.
Podle předpokladů by mělo Porsche představit novou generaci Cayenne v první polovici roku 2010. Co je zajímavé, ve stejném roce se představí také nový Touareg. Ten by měl ale zavítat do showroomů až koncem zmiňovaného roku. Nástupce Q7 pak dorazí až v roce 2013.
Oproti stávající generaci se příznivci značky mohou těšit na úspornější benzínové agregáty, nově pak i na první diesel automobilky a později nebude chybět ani hybridní verze.
Foto © Automedia
Testy pokračují i v zimním období
Foto © Automedia
Druhá sada snímků
Foto © Automedia
Porsche Cayenne nové generace při testech
Alfa Romeo 149: pokračovatelka tradic
Jako nástupce modelu 147 vypustí Alfa Romeo již v létě tohoto roku kompletně novou generaci a ta dostane číselné označení 149. Špionážním fotografům se podařilo zachytit testovací vůz v okolí Turína - jeho maskování však bylo poměrně výrazné. Zástupce nižší střední třídy bude mít za cíl chytnout za srdce zákazníky především mladšího věku, kteří hledají sportovnější svezení a nechtějí přílišnou usedlost.
Na délku bude nová Alfa měřit 4,3 m a bude postavena na základech (jak jinak než) Fiatu Bravo. Pod kapotou se objeví turbodmychadlem přeplňované benzínové i dieselové agregáty, vrchol nabídky bude tvořit atmosférický šestiválec ve verzi GTA. Výkony motorů se mají pohybovat od 120 do 265 koní a všechny budou kombinovány se šestistupňovými manuály. K některým agregátům bude za příplatek k dispozici také šestistupňový automat. Cena vozu by měla podle odhadů začínat někde okolo částky 20 tisíc Eur (540 tisíc Kč).
Foto © Automedia
Alfa Romeo 149 v okolí Turína
Audi RS5: přípravy vrcholí na Nordschleife
Na německém Nürburgringu se opět po nějaké době objevilo již poměrně dlouho připravované Audi RS5. Testovací kousek sice nese jen označení S5, to je ale vše v zájmu zachování „anonymity“. Zde můžete vidět, že zadní nárazník je již připraven na dvě oválné koncovky výfuku - uvnitř se ale u tohoto kousku nacházejí čtyři menší.
Nejnovější informace říkají, že model RS5 bude pohánět přeplňovaný desetiválec 5,2 l, který nalezneme v Audi RS6 a tam produkuje ohromných 580 koní výkonu. Otázkou však je, zda tomu toak může být i ve skutečnosti, A5 sdílí techniku A4 u té je (nebo spíše donedávna byla) vrcholnou verzí RS4 s motorem 4,2 V8.
Na definitivní informace si však musíme ještě chvíli počkat, přesný datum oficiální premiéry však známy není. Pokud by ale RS5 dostala desetiválec, nebyla by ani tak konkurencí pro M3, ale vážného soupeře by dostalo i BMW M6, na kterým může mít novinka z Ingolstadtu klidně i navrch.
Foto © Automedia
Audi RS5, i BMW M6 může mít problém
VW Tiguan BlueMotion: nejzelenější německé SUV
Z fotografií se vám zřejmě zdá, že jde o klasický Tiguan - v kabátu se ale to hlavní neukrývá. V době pseudoekologické si totiž inženýři od Volkswagenu řekli, že ani tento model nemůže zůstat bez povšimnutí, a tak mu nadělili pod kapotu úsporný turbodiesel 1,6 TDI CR s výkonem 105. Ne, není to mnoho, tato verze bude určena především spořivým řidičům a zároveň se chlubí nízkými emisemi CO2. Jenže co ostatní emise…
To ale není vše, automobilka chystá rovněž miniaturní facelift, pokud se to tedy tak dá nazvat. Nové bude ovládání klimatizace, jiný design dostanou i některé jiné ovladače a po vzoru ostatních modelů se Tiguan dočká i nového volantu (jako má Golf VI nebo Passat CC).
Tip: Přečtěte si náš první test VW Tiguan a test verze 2,0 TDI.
Foto © Automedia
Volkswagen Tiguan - BlueMotion i pod jeho kapotou, modernizace interiéru také
Renault Twingo CC: nejmenší z rodu kupé-kabrio
Mnozí Twingo CC očekávali již na autosalonu v Ženevě, ale nestalo se tak. Do redakce nám dorazily čerstvé špionážní fotografie vozu zachycené při probíhajících testech, jak jinak než na sněhu. Datum představení se tak zřejmě o trochu posune.
Vůz bude mít namířeno proti Peugeotu 207 CC a Opelu Tigra - půjde však zřejmě o nejlevnější způsob, jak se dostat k otevřenému vozu. Renault vsadil v tomto případě na pevnou skládací střechu místo klasické látky, co pomůže k lepší bezpečnosti a izolaci hluku, mínusem ale bude větší hmotnost.
Proslýchá se, že za celé zdržení vývoje může právě střecha a problémy s její konstrukcí - jedná se ale o informace zákulisní. Co však můžeme s jistotu říct, pod kapotou se objeví turbem přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,2 litru a výkonem vyladěným na cca 88 kW/120 k.
Foto © Automedia
Vývoj Renaultu Twingo CC se trochu zdržel