Tahač s vodíkovým pohonem nese křestní jméno fyzika Tesly

Americká společnost Nikola Motor Company odhalila prototyp tahače s palivovými články. Pohánět jej má celkem šest elektromotorů.

Dosti tajuplně působila společnost, která se na trhu objevila teprve před šesti měsíci. Nyní Nikola Motor Company odhalila prototyp svého tahače Nikola One. Pokud přemýšlíte, zda název souvisí s Teslou, není tomu tak. 

Už na první pohled zaujme novinka zajímavým vzhledem. Co nabídnout má také po technické stránce. Všechny tři nápravy tahače bude pohánět šest elektromotorů, kteří získají energii z vodíkových palivových článků. Dohromady mají výkon 736 kW.

Zajímavosti | Elektromobily | Technika | Palivo

Jak vyřešit dojezd elektromobilů? „Baterie“ se budou tankovat

Dojezdová vzdálenost se bude lišit podle konfigurace. Má se pohybovat v rozmezí od 1287 do 1931 kilometrů. "Tankování" bude možné na síti 364 vodíkových plnících stanic, které společnost vybuduje napříč Amerikou a Kanadou. 

Zajímavou možností je pořídit si model Nikola One na leasing. Za měsíční splátku od přibližně 127 000 korun do 178 000 korun v závislosti na výbavě, dostanete neomezený k dispozici počet kilometrů a neomezené "tankování" vodíku. 

Vedení americké společnosti nechce zůstat jen při jednom modelu. Už brzy bychom se mohli dočkat dalšího tahače s označením Nikola Two. Ten má být určen pro krátké a střední trasy. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků