System zareaguje, zabrzdi a zozadu to do vas napali kamion s vodicom v polospanku.
Nevyrábí Volvo i kamiony? Třeba to jednou budou montovat i do nich. Ale ta účinnost bude asi záviset i na celkové hmotnosti vozidla nebo soupravy.
Volvo osobni a nakladni automobilky jsou dve ruzne firmy.
Ked to zacnu montovat do kamionov, tak to ich vodici nebudu jazdit v polospanku, ale budu natvrdo spat v spacej kabine :)
Jak si na to řidiči zvyknou, tak zapomenou, k čemu je brzdový pedál. A třeba pak bude díky takovým systémům opravdu zbytečný, takže si někteří "řidiči" přestanou plést brzdu z plynem. Když bude chtít takový řidič zastavit, tak prostě nasměruje vozidlo na nějakou překážku a bude doufat, že ji systém nouzového brzdění včas rozpozná a zareaguje správně. :-D
Tak to bych to auto raději nesměroval na nějakou tmavší zeď, protože by si ten krám mohl myslet, že je to tunel a jet vesele dál. Pokud ovšem ten systém bude jen ve Volvu, tak tu spíš bude spousta zdí s dírama po autech jako na tomhle videu www.youtube.com ...
Přesně tak! A ještě by mě zajímaly ty statistiky o vzrůstajícím počtu srážek auta s chodcem. Mohl by prosím na ně pisatel dát odkaz? Děkuji.
Nemohl, to se tak jen píše jako spousta jiných věcí, které si pisatel vytahá z rukávu, protože se to do článku hodí ;-) Já bych si spíš typl, že počet srážek spíše klesá, ale to jsem taky vytáhl z rukávu :-))
Stranky MVCR nabizeji presne statistiky nehod i s chodci za nekolik poslednich let, pri letmem prohlednuti nutno rici, ze autor clanku ma pravdu. Tedy alespon za CR. Tudiz tahani cisle z rukavu neni zas tak slozite. Jen podotknu, ze dane statistiky jsou volne k dispozici na danem webu. Tudiz misto trepani nesmyslu stacilo kliknout, pek minut pohledat a mate jasno.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.