Systémy nouzového brzdění pomáhají zachraňovat životy

Srážek automobilů s chodci přibývá. Proto se vyvíjejí systémy, jenž mohou takovým nehodám předejít. Automobilka Volvo přišla jako první s revoluční technologií Pedestrian Detection, která je schopná střetům člověka s vozem zabránit. Ta se společně s další aplikací švédského výrobce City Safety, pomáhající předcházet nehodám při nízkých rychlostech, stala vítězem srovnávacího testu systémů pro nouzové brzdění, který uspořádal autoklub ADAC. Bez nadsázky lze říci, že moderní brzdící technologie mohou zachraňovat lidské životy.

„Představte si sami sebe po ránu. Jste rozespalí, hlavou vám létají tisíce myšlenek. Většina z nich se věnuje práci či rodině. Stačí proto jediný chybný krok a nehoda je na světě. Pokud ale řidič používá revoluční asistenční technologii Pedestrian Detection, která chodce dokáže rozpoznat, může střetu i zabránit,“ řekla AutoRevue.cz Petra Doležalová ze společnosti Volvo Auto Czech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ukázky systému Pedestrian Detection

Aplikace Pedestrian Detection, kterou disponuje zatím jen švédská automobilka, může předem řidiče varovat a v případě, že nereaguje, samočinně aktivuje brzdy až do úplného zastavení. Při rychlostech do 35 kilometrů za hodinu systém kolizi zcela vyloučí, při vyšším tempu pak redukuje až o 85 procent riziko smrtelného poranění.

Prostor před autem hlídá laserové čidlo

Systém City Safety, s nímž jako přišla první švédská automobilka, zase pomáhá předcházet nehodám při nízkých rychlostech, nebo přinejmenším výrazně zmírnit jejich následky. Využívá laserového čidla umístěného v horní části čelního skla, pomocí kterého dokáže reagovat na vozidla ve vzdálenosti až šest metrů. Tato aplikace je aktivní při rychlostech od 4 do 30 kilometrů za hodinu.

Pokud systém zjistí nebezpečí nárazu do náhle zpomalujícího či stojícího automobilu, dokáže aktivovat brzdy. Jestliže řidič na nebezpečí nezareaguje, dojde k automatické aktivaci brzd a ke zpomalení na úrovni 50 až 100 procent dostupné brzdné síly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Záběry z testu technologie City Safety

Technologie City Safety, která získala ocenění německého autoklubu ADAC, je schopná rozpoznat vozidla jedoucí ve stejném směru až na vzdálenost 120 metrů a stojící vozidla na vzdálenost až 65 metrů. Při intenzivním brzdění dochází k aktivaci systému ABS, přičemž ke zpomalení je využito až 100 procent dostupné brzdné síly. Díky tomu je možné nehodě předejít, nebo alespoň co nejvíce eliminovat její dopady.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků