Systém eCall znovu na scéně: ÚAMK nechce čekat do roku 2017

Tento týden se v Praze konala konference European Space Solutions, v rámci které proběhl také test systému eCall, a to přímo před Kongresovým centrem. Za účasti náměstka ministra dopravy, prezidenta ÚAMK nebo ředitele BESIP (a dalších) byla simulována srážka několika osobních automobilů s nákladním vozem, který navíc přepravoval nebezpečný náklad. Celá akce měla poukázat na připravenost k zavedení tohoto systému v České republice a také na jeho přínos.

Život řidiče | Bezpečnost | Příslušenství

Zavedení systému eCall se odkládá. Nakonec se dočkáme v roce 2017

Test připravil ÚAMK ve spolupráci se společností Vítkovice IT Solutions, Telefónica O2, Ministerstvem dopravy a HZS. Podle nařízení EU se měl systém eCall povinně objevit ve výbavě nových automobilů už příští rok, nakonec bylo jeho zavedení odloženo na rok 2017.

Podle prezidenta ÚAMK Oldřicha Vaníčka je ale Česká republika na zavedení této novinky připravena. ÚAMK se tudíž zasazuje o dodržení původních termínů. Systém eCall má zachránit v celé Evropě 2500 životů ročně, v ČR by to mělo být 70.

Nouzové volání eCall používá tři základní složky: palubní jednotku vozidla, mobilní telekomunikační síť a centra tísňového volání. Hlavním problémem je právě palubní jednotka, která je napojena na systémy vozidla a je schopna sbírat nejrůznější data.

Systém by měl být pasivní a měl by se aktivovat pouze v případě nehody. V souvislosti s jeho povinným zavedením se ale objevují kritické názory, podle kterých je až příliš snadné případné rozšíření a de facto sledování pohybu konkrétních automobilů na konkrétních místech.

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 460 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek