Systém eCall definitivně schválen. Povinný bude od roku 2018

Ročně se má díky této novince zachránit na 2500 životů. Systém eCall propojuje palubní jednotku vozidla, mobilní telekomunikační síť a centra tísňového volání.

Další zařízení, které budou muset mít z rozhodnutí EU povinně všechna auta, je tady. Systém eCall byl definitivně schválen evropským parlamentem. Od prvního dubna 2018 tak bude muset mít toto zařízení každý nový osobní i lehký užitkový automobil.

Život řidiče | Názory

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Důvodem k zavedení této povinnosti je samozřejmě snaha o zvýšení bezpečnosti. Ročně se má díky této novince zachránit na 2500 životů. Dřívější zprávy pak udávají, že na území České republiky by měl systém eCall zachránit sedmdesát lidí.

Systém eCall propojuje palubní jednotku vozidla, mobilní telekomunikační síť a centra tísňového volání. Pokud dojde k nehodě, automobil sám vytočí linku 112 a oznámí svou polohu. Systém má být pasivní, respektive se má aktivovat pouze tehdy, pokud dojde k nouzové situaci. Pracovat ale bude zcela nezávisle a kontrola jeho funkce se stane součástí STK.

Záchranným složkám budou odeslány informace o typu auta, palivu, místě a času nehody a počtu cestujících. 

Život řidiče | Bezpečnost | Příslušenství

Zavedení systému eCall se odkládá. Nakonec se dočkáme v roce 2017

Bezpečnostní novinka má ale své odpůrce, podle kterých bude velmi snadné pomocí tohoto zařízení konkrétní automobily sledovat. Ideální by proto bylo nechat řidiči možnost eCall případně vypnout. Takovou možnost ale poslanci Evropského parlamentu velkou většinou odmítli.

Evropský parlament uvádí, že údaje systému eCall nebude možné předávat třetím stranám bez předchozího výslovného souhlasu dotčené osoby. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků