Systém eCall definitivně schválen. Povinný bude od roku 2018

Ročně se má díky této novince zachránit na 2500 životů. Systém eCall propojuje palubní jednotku vozidla, mobilní telekomunikační síť a centra tísňového volání.

Další zařízení, které budou muset mít z rozhodnutí EU povinně všechna auta, je tady. Systém eCall byl definitivně schválen evropským parlamentem. Od prvního dubna 2018 tak bude muset mít toto zařízení každý nový osobní i lehký užitkový automobil.

Život řidiče | Názory

Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Důvodem k zavedení této povinnosti je samozřejmě snaha o zvýšení bezpečnosti. Ročně se má díky této novince zachránit na 2500 životů. Dřívější zprávy pak udávají, že na území České republiky by měl systém eCall zachránit sedmdesát lidí.

Systém eCall propojuje palubní jednotku vozidla, mobilní telekomunikační síť a centra tísňového volání. Pokud dojde k nehodě, automobil sám vytočí linku 112 a oznámí svou polohu. Systém má být pasivní, respektive se má aktivovat pouze tehdy, pokud dojde k nouzové situaci. Pracovat ale bude zcela nezávisle a kontrola jeho funkce se stane součástí STK.

Záchranným složkám budou odeslány informace o typu auta, palivu, místě a času nehody a počtu cestujících. 

Život řidiče | Bezpečnost | Příslušenství

Zavedení systému eCall se odkládá. Nakonec se dočkáme v roce 2017

Bezpečnostní novinka má ale své odpůrce, podle kterých bude velmi snadné pomocí tohoto zařízení konkrétní automobily sledovat. Ideální by proto bylo nechat řidiči možnost eCall případně vypnout. Takovou možnost ale poslanci Evropského parlamentu velkou většinou odmítli.

Evropský parlament uvádí, že údaje systému eCall nebude možné předávat třetím stranám bez předchozího výslovného souhlasu dotčené osoby. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků