Systém e-HDI je nově dostupný pro Peugeot 3008, 5008 a Partner

Francouzská variace na téma samočinného vypínání motoru a následného nastartování za pomoci reverzibilního alternátoru se dál šíří nabídkou Peugeotu. Od prvního července si ji můžete pořídit v kombinaci s modely 3008, 5008 a Partner.

Klepněte pro větší obrázek

Systém start/stop je spojen s naftovou jedna-šestkou a robotizovanou převodovkou BMP6. V nabídce nahradí verze s motorem 1.6 HDI FAP 112 k 2-Tronic. Jak uvádí výrobce, e-HDI by mělo v městském provozu představovat oproti svému předchůdci patnáctiprocentní úsporu paliva.

Stejnou úsporu pak nabízí také Partner Teepe, který taktéž přichází s motorizací 1.6 e-HDi. V jeho případě je agregát naladěn na 92 koní a opět nechybí robotizovaná převodovka. Nový start/stop systém se týká pouze osobní varianty.  Z důvodu co nejmenší produkce emisí CO2 dostal Partner ještě další úpravy. Konkrétně se jedná o uzávěru sání na přední masce, deflektory pod podvozkem, zadní spoiler a pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Systém e-HDI je zajímavým řešením samočinného vypínání motoru. Namísto klasického zesíleného startéru je zde použit takzvaný reverzibilní alternátor, který dokáže pracovat také jako elektromotor a přes řemen tak roztáčí motor. Výhodou je tišší proces startování a fakt, že se motor dokáže vypnout a znovu zapnout ještě za jízdy. Aby nedocházelo k poklesu napětí, je zde použit kondenzátor, který krátkodobě dokáže uchovat energii pro několik nastartování za sebou. 

Peugeot 5008 1.6 e-HDI pořídíte za 547 900 Kč, 3008 1.6 e-HDI vyjde na 552 900 Kč a „ekologický“ Partner Teepe dostal cenovku 404 900 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2012
Stav: 122 512 km
Cena: 220 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 102 964 km
Cena: 164 000 Kč
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 44 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků