Systém e-HDI je nově dostupný pro Peugeot 3008, 5008 a Partner

Francouzská variace na téma samočinného vypínání motoru a následného nastartování za pomoci reverzibilního alternátoru se dál šíří nabídkou Peugeotu. Od prvního července si ji můžete pořídit v kombinaci s modely 3008, 5008 a Partner.

Klepněte pro větší obrázek

Systém start/stop je spojen s naftovou jedna-šestkou a robotizovanou převodovkou BMP6. V nabídce nahradí verze s motorem 1.6 HDI FAP 112 k 2-Tronic. Jak uvádí výrobce, e-HDI by mělo v městském provozu představovat oproti svému předchůdci patnáctiprocentní úsporu paliva.

Stejnou úsporu pak nabízí také Partner Teepe, který taktéž přichází s motorizací 1.6 e-HDi. V jeho případě je agregát naladěn na 92 koní a opět nechybí robotizovaná převodovka. Nový start/stop systém se týká pouze osobní varianty.  Z důvodu co nejmenší produkce emisí CO2 dostal Partner ještě další úpravy. Konkrétně se jedná o uzávěru sání na přední masce, deflektory pod podvozkem, zadní spoiler a pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Systém e-HDI je zajímavým řešením samočinného vypínání motoru. Namísto klasického zesíleného startéru je zde použit takzvaný reverzibilní alternátor, který dokáže pracovat také jako elektromotor a přes řemen tak roztáčí motor. Výhodou je tišší proces startování a fakt, že se motor dokáže vypnout a znovu zapnout ještě za jízdy. Aby nedocházelo k poklesu napětí, je zde použit kondenzátor, který krátkodobě dokáže uchovat energii pro několik nastartování za sebou. 

Peugeot 5008 1.6 e-HDI pořídíte za 547 900 Kč, 3008 1.6 e-HDI vyjde na 552 900 Kč a „ekologický“ Partner Teepe dostal cenovku 404 900 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků