Právě když si sedám v Bělé pod Bezdězem do poslední novinky značky VW, pick-upu Amarok, abych krátce zkusil, jak si poradí s dřívějším vojenským polygonem, o pár tisíc kilometrů dál v thajském Bankoku na tamější International Auto Show sličná hosteska odhaluje stažením plachty podobnou, jen trochu víc nablýskanou novinku - Chevrolet Colorado.
Co se děje, napadne možná někoho, kdo se orientuje na automobilovém trhu a ví, že nový pick-up se dosud objevoval na světě vždy jednou za drahně let, odsouzen pak další dlouhé roky být vyráběn v prakticky nezměněné podobě.
Jenomže doba je pro automobilky (přesněji pro jejich majitele) krušná a je tedy třeba zabojovat o každičkého posledního koupěschopného zákazníka. Byť by takových mělo být v okrajovém segmentu po celém světě jen pár desítek tisíc.
A tak mám teď možnost zažívat originální dojmy z jízdy v historicky reálněprvním pick-upu VW (pomíjím v 90. letech 20. století u VW licenčně vyráběnou Toyotu Hilux). Záhy se pak dočkají podobných pocitů i ti, co volí značku Chevrolet.
Každopádně obě novinky v kategorii pick-upů jasně naznačují cestu vývoje: ač si zachovávají charakteristický stavební rys v podobě tuhého žebřinového rámu, už to ale nejsou výhradně jen tvrdí pracanti, ale víc plnokrevní automobiloví fešáci se vším všudy. Počínaje třeba elektronikou zasahující do chování podvozku, přes chromované nárazníky a konče koženým volantem.
Pick-up prožívá kuriózní kotrmelce; v Americe nejběžnější rodinný vůz lze nyní vidět ze severu Afriky s přimontovaným protiletadlovým kulometem jako bojové vozidlo a na jiném místě světa bude k vidění nablýskaný na parkovišti před operou.
Snímky Volkswagenu Amarok byly pořízeny minulý týden při testování na autodromu v Bělé pod Bezdězem.