Switzer GT2 R911S: 911 koní z Porsche 911 GT2

Americký ladič s neamericky znějícím jménem Switzer uvedl Porsche 911 GT2 s dvojnásobným výkonem. To už americky zní...

V Ohiu se pustili do přestavby současného provedení Porsche 911 GT2. Jejich snažení vyvrcholilo vznikem stroje Switzer GT2 R911S, který je dvakrát silnější než výchozí verze a dokonce o plných 291 koní výkonnější než vrcholný model 911 GT2 RS, který se honosí titulem nejsilnější silniční Porsche všech dob a my jsme vám jej podrobně představili na tomto místě.

Novinka tak dosahuje výkonu symbolických 911 koní (679 kW). U Switzeru si za základ vzali svoje dasavadní provedení P800 GT2. Za těmito parametry stojí především použití ohromných chladičů stlačovaného vzduchu a adaptace na spalování blíže neupřesněného „závodního“ benzínu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

911 koní se postará o to, že na rovinkách nový stroj zřejmě jen tak nenajde konurenci, aby si své přednosti udržel i v zatáčkách, disponuje Switzer R911S novým titanovým stabilizátorem a aktivním pérováním, přičemž celý podvozek včetně tlumičů a pružin odladila specializovaná firma JRZ Racing (ta si vydobyla ostruhy v závodech seriálů Patron GT3 Cup a Grand-Am Rolex GT). Pro každého zákazníka bude vybírána specifická kombinace tlumičů a per podle jeho konkrétních požadavků a zkušeností.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní provedení Switzer GT2 R911S si zachovává jízdní komfort výchozího modelu, pokud však toužíte po ještě lepších jízdních výkonech, můžete si připlatit za verzi R911S Carbon. Ta se vyznačuje sadou povrchových karosářských dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů a odstraněním přebytečných dílů a izolačních materiálů, což dále zlepšuje poměr pohotovostní hmotnosti k výkonu a snižuje těžiště vozu.

Zatímco zákazníci toužící po novém továrním Porsche 911 GT2 RS si na svůj vysněný vůz ještě počkají, vyobrazený stříbrný Switzer GT2 R911S je údajně připraven k okamžitému odběru. A cena? Měla by být dokonce nižší než u vlajkové lodi ze Stuttgartu, začíná v přepočtu na částce 158 692 eur, přičemž verze R911S Carbon bude stát 193 000 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Switzer GT2 R911S alias Porsche 911 GT2 od Switzer Performance
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků