SwimBus: Nová obojživelná atrakce Hamburku

První obojživelný autobus v Německu začala v letošním roce v Hamburku provozovat společnost HafenCity RiverBus.

Vyhlídkové jízdy v obojživelných autobusech jsou stále populárnější kratochvílí turistů prakticky po celém světě. V Evropě je patrně nejznámější zástupce společnosti AmphiCoach Amphibious Vehicles provozovaný v Budapešti.

Nyní jej ovšem doplňuje SwimBus, jehož provoz letos na jaře spustila společnost HafenCity RiverBus v Hamburku, která uvádí, že jen za první dva měsíce jejích služeb využilo více než 6000 cestujících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Cesta k jízdám a plavbám obojživelného autobusu v Hamburku přitom zabrala celé čtyři roky. Fred Franken, majitel vozidla, k tomu uvádí, že největším problémem byly předpisy, které nepočítají s provozem obojživelného autobusu v Německu.

Naštěstí se vše nakonec podařilo vyřešit a získat potřebná povolení pro provoz na souši i na vodě a nyní si turisté mohou užívat vyhlídkové jízdy a plavby s třináctimetrovým autobusem na podvozku značky MAN, k jehož pohonu slouží dvojice vodních trysek, umožňujících plavbu rychlostí až 5,7 uzlů (10,55 km/h).

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků