Koncern Volkswagen zahájí oficiální svolávací akce na vozy vybavené motory generace EA 189 v lednu 2016. Některé vozy ale budou vyžadovat i další hardwarové úpravy než jen přeprogramování řídící jednotky. Řekl to nový šéf koncernu Matthias Müller.
Podle propočtu Volkswagenu by se mělo podařit do konce roku 2016 „opravit“ všechna postižená auta, ale celému koncernu bude podle Müllera trvat ještě několik let, než se ze skandálu Dieselgate vzpamatuje. Je to prý také dobrá přiležitost spustit úsporný program. Dojde i k decentralizaci řízení společnosti.
Volkswagen také upřesnil původní odhad 11 milionů dotčených aut na „jen asi 9,5 milionu“. Otázka ale bude, jestli se všichni majitelé dostaví se svými vozy do servisů. Někteří odborníci už dnes doporučují servisní zásah nepodstupovat.
Zajímavé také je, že se ještě přesně neví, co vlastně Volkswagen na evropském trhu způsobil. Aféra v USA je jasná, tam se VW přiznal. Ale způsob měření emisí v Evropě je jiný a odlišné jsou i limitní hodnoty pro normu Euro 5, kterou měly údajně motory 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI obcházet.