Svolávací akce Dieselgate začne v lednu 2016. Nebude to jen software

Koncern Volkswagen zahájí oficiální svolávací akce na vozy vybavené motory generace EA 189 v lednu 2016. Některé vozy ale budou vyžadovat i další hardwarové úpravy než jen přeprogramování řídící jednotky. Řekl to nový šéf koncernu Matthias Müller.

Podle propočtu Volkswagenu by se mělo podařit do konce roku 2016 „opravit“ všechna postižená auta, ale celému koncernu bude podle Müllera trvat ještě několik let, než se ze skandálu Dieselgate vzpamatuje. Je to prý také dobrá přiležitost spustit úsporný program. Dojde i k decentralizaci řízení společnosti.

Technika | Dieselgate | Názory

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Volkswagen také upřesnil původní odhad 11 milionů dotčených aut na „jen asi 9,5 milionu“. Otázka ale bude, jestli se všichni majitelé dostaví se svými vozy do servisů. Někteří odborníci už dnes doporučují servisní zásah nepodstupovat.

Zajímavé také je, že se ještě přesně neví, co vlastně Volkswagen na evropském trhu způsobil. Aféra v USA je jasná, tam se VW přiznal. Ale způsob měření emisí v Evropě je jiný a odlišné jsou i limitní hodnoty pro normu Euro 5, kterou měly údajně motory 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI obcházet.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků