Svěží síla pro úspěšný model – nové Audi A6 a A6 Avant

Úspěšný manažerský vůz Audi A6 se nyní představuje v rozsáhle přepracované variantě. Limuzína a Avant jsou díky novým motorům, převodovkám, světlometům a informačnímu a zábavnímu systému ještě úspornější, výkonnější, atraktivnější a kvalitnější. S četnými novinkami přicházejí také sportovní modely S6, S6 Avant a RS 6 Avant, stejně tak mnohostranný A6 allroad quattro.

„S novým Audi A6 navazujeme na velmi úspěšný příběh psaný inovativní technikou a prémiovými ambicemi značky Audi,“ říká Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj. „Audi A6 stanovuje nová měřítka v mnoha technických oblastech, ať se jedná o lehkou karoserii s mnoha hliníkovými komponenty, výkonné a mimořádně úsporné motory, sportovní podvozek nebo velmi vyspělé asistenční a multimediální systémy.“

Design modelů A6 vyzařuje preciznost a sportovní eleganci svými ostrými křivkami, zdůrazněnými horizontálními liniemi a atleticky napjatými plochami. V rámci modernizace byly citlivě změněny tvary masky chladiče Singleframe, světlometů, otvorů pro přívod vzduchu, nárazníků, bočních prahů, zadních světlometů a koncovek výfukové soustavy. Na přání dodává Audi světlomety s technikou LED a Matrix LED v kombinaci s dynamickými ukazateli směru.

Díky inteligentní smíšené konstrukci nabízí karoserie nejvyšší míru tuhosti a bezpečnosti. Koncept důsledně lehké konstrukce je založen na použití mnoha komponentů z hliníku a oceli tvářené za tepla včetně tvrzení. Nový model A6 1.8 TFSI má pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 1535 kilogramů. Izolace interiéru od vibrací je excelentní, hladina hluku v interiéru extrémně nízká. 

Prostorný interiér navazuje na atletický vzhled exteriéru. Všechny detaily dokládají nekompromisní kvalitu, kterou důvěrně znají řidiči vozů Audi. Elegantní barvy a pečlivě vybrané materiály umocňují kultivovanou atmosféru. Mimořádně náročné zákazníky osloví nová nabídka paketů Audi design selection v barvách interiéru šedá Flint (modely A6) a červená Arras (S6).

Přední sedadla jsou na přání vybavena funkcemi odvětrávání a masáže se snadným ovládáním. Zavazadlový prostor modelu Audi A6 Avant nabízí objem 565 až 1680 litrů a mnoho praktických prvků výbavy. Na přání může být nakládání ještě pohodlnější díky automatickému ovládání zadního výklopného víka řízeného senzorem a elektricky ovládanému navíjecímu krytu zavazadlového prostoru.

Nové modely A6 stojí v čele svého segmentu také v oblasti informačních a zábavních systémů, jejichž nabídka sahá až k systému MMI Navigation plus s MMI touch. Vrcholný navigační systém s elektricky výsuvným osmipalcovým monitorem používá nyní novou technickou platformu s rychlým grafickým čipem Tegra 30 od společnosti Nvidia, partnera značky Audi. Doplňkový modul Audi connect přenáší data prostřednictvím rychlého standardu LTE a přináší do vozu na míru střižené internetové služby, mimo jiné nové aplikace pro přehrávání médií.

Velmi atraktivní je také nabídka asistenčních systémů, na jejímž vrcholu stojí adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go. Systémy Audi side assist, jehož radary sledují prostor za vozem, aby byla zajištěna bezpečná změna jízdního pruhu, a Audi active lane assist, který zabraňuje nežádoucím změnám směru jízdy, nyní úzce spolupracují. Asistent nočního vidění má rozšířenou funkčnost, bezpečnostní systém Audi pre sense basic patří k sériové výbavě. Důležité informace mohou být zobrazovány na přání dodávaným průhledovým displejem HUD (Head Up Display).

Rozsáhle přepracovaná nabídka motorů

Nabídka motorů pro nové modely A6 a A6 Avant zahrnuje tři agregáty TFSI
s výkonem 140 kW (190 k) až 245 kW (333 k) a pět jednotek TDI, které pokrývají rozpětí výkonu od 110 kW (150 k) do 240 kW (326 k). Všechny motory splňují limity emisní normy Euro 6 a jejich emise CO2 klesly až o 22 procent. Nejúspornější zážehové a vznětové motory nesou u značky Audi označení „ultra“ – 1.8 TFSI ultra v kombinaci se zcela novou převodovkou S tronic vystačí průměrně s 5,7 litru paliva na 100 kilometrů (133 gramů CO2 na kilometr). Přestože je pro model 2.0 TDI ultra s výkonem 110 kW (150 k) k dispozici kompletní sortiment výbavy, dosahuje mimořádně nízké hodnoty spotřeby paliva 4,2 litru na 100 kilometrů (109 gramů CO2 na kilometr). 

Vrcholný zážehový motor 3.0 TFSI byl rozsáhle přepracován. Vznětové jednotky 3.0 TDI clean diesel, nabízené ve dvou výkonových stupních se 160 kW (218 k) a 200 kW (272 k), byly rovněž dalekosáhle modernizovány. Motor 3.0 TDI clean diesel Biturbo dosahuje nejvyššího výkonu 235 kW (320 k). Speciální edice modelů A6 3.0 TDI competition a A6 Avant 3.0 TDI competition, s níž Audi slaví 25. výročí motorů TDI, je vyladěna dokonce na 240 kW (326 k), přičemž krátkodobě má řidič k dispozici výkon dokonce 255 kW (346 k) díky funkci overboost.

Vysokovýkonný turbodiesel spolupracuje s osmistupňovou převodovkou tiptronic, pro všechny ostatní modely jsou na výběr nově koncipované a mimořádně lehké šestistupňové mechanické převodovky s nízkým třením, nebo sedmistupňové převodovky S tronic. U variant s pohonem předních kol nahradila zcela nově vyvinutá dvouspojková převodovka dosavadní převodovku multitronic. Trvalý pohon všech kol quattro může být u verzí s motory o výkonu 200 kW (272 k) a vyšším doplněn o sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.

Také podvozek s náročnou konstrukcí zavěšení kol spojuje suverénní komfort se sportovní ovladatelností. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select se dodává sériově. Na přání nabízí Audi dva sportovní podvozky a podvozek se vzduchovým odpružením adaptive air suspension. U modelu A6 Avant 2.0 TDI ultra s výkonem 140 kW (190 k) jsou pružiny vyrobeny z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny. Tato inovace značky Audi ušetří cca 4,4 kilogramu hmotnosti, snižuje spotřebu paliva, zlepšuje preciznost a zvyšuje jízdní komfort. Nabízená kola mají průměr ráfku 17 až 20 palců.

Kvalitní a mužné: nové Audi A6 allroad quattro

U nového modelu Audi A6 allroad quattro, který vychází z modelu A6 Avant, je karoserie zvýšena a spodní část přídě a zádě chrání kryty z ušlechtilé oceli. Design působí robustním a mužným dojmem, lamely v masce chladiče Singleframe jsou uspořádány vertikálně. V nabídce jsou čtyři motory V6 se zdvihovým objemem tři litry – 3.0 TFSI a tři výkonové stupně turbodieselu 3.0 TDI. Vzduchové odpružení adaptive air suspension je součástí sériové výbavy.

Sportovnost na třetí: nové modely S6, S6 Avant a RS 6 Avant

Nové modely Audi S6 a S6 Avant jsou sportovní vozy pro každodenní provoz. Limuzína, poháněná motorem V8 4.0 TFSI s přeplňováním dvěma turbodmychadly a výkonem 331 kW (450 k), zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. U modelu S6 Avant trvá „sprint na sto“ 4,6 sekundy. Průměrná spotřeba paliva činí jen 9,2 litru na 100 km u Limuzíny, resp. 9,4 litru na 100 kilometrů u Avantu (emise CO2 214 gramů, resp. 219 gramů na kilometr). Velký podíl na této hospodárnosti má systém 

COD (cylinder on demand), který při částečném zatížení aktivuje jen čtyři z osmi válců.

Sériová výbava nových modelů Audi S6 a S6 Avant zahrnuje trvalý pohon všech kol quattro a vzduchové odpružení adaptive air suspension sport, u něhož byla světlá výška karoserie snížena o 20 milimetrů. Matně černé třmeny svírají přední kotoučové brzdy za 19“ koly.

Vrchol dynamiky v rámci nové modelové řady A6 představuje model Audi RS 6 Avant. Vysokovýkonný sportovní vůz pro všední den i volný čas zrychlí z 0 na 100 km za 3,9 sekundy a na přání dosahuje nejvyšší rychlosti 305 km/h. Jeho motor 4.0 TFSI je vyladěn na nejvyšší výkon 412 kW (560 k), v průměru se však spokojí s 9,6 litru paliva na 100 kilometrů (emise CO2 223 gramů na kilometr). I v tomto případě přispívá k úspornému provozu rozhodujícím způsobem systém COD.

Hnací sílu motoru V8 Biturbo přenáší osmistupňová převodovka tiptronic. Sériově dodávaný pohon všech kol quattro používá mezinápravový diferenciál s vyšší mírou svornosti. Vzduchové odpružení adaptive air suspension RS snižuje karoserii o 20 milimetrů. Alternativně montuje Audi tuhý sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control). Velké kotoučové brzdy se vyznačují konstrukcí se zvlněnými okraji, která snižuje hmotnost, kola mají průměr ráfku 20 palců. Na přání jsou k dispozici také 21“ kola.

Dodávky nové modelové řady Audi A6 zákazníkům budou zahájeny na podzim 2014. Základní cena Limuzíny s motorem 1.8 TFSI byla v Německu stanovena na 38 400 eur, A6 Avant 1.8 TFSI stojí 40 900 eur a A6 allroad quattro 3.0 TDI přijde na 56 650 eur. Ceníková cena modelu Audi S6 činí 75 400 eur, v případě Audi RS 6 Avant to je 108 900 eur. Ceny a sériová výbava pro český trh zatím nebyly stanoveny. 

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků