Svezení Volkswagen Mama Up!: sen českých maminek? Těžko…

Krátce jsme vyzkoušeli prototyp speciálně upraveného minivozu Volkswagen mama up!. Je to skutečně praktický pomocník náročné maminky, nebo jen stylistické cvičení…?
Seznam kapitol
  1. Exibice, Kompaktní extravagance, Zkoušený vůz
  2. Konzole jako výstavka, Nevýhody, Technické údaje
  3. Fotogalerie

Exibice

V současnosti nejmenší Volkswagen se jmenuje VW Up! a byl představen již před dvěma lety, ovšem stejně jako jeho dvojčata Škoda Citigo a Seat Mii zůstává na našich silnicích solitérem. Špatné auto to není, nabízí překvapivě dobré jízdní vlastnosti a zaparkujete s ním kdekoli, ovšem za cenu nepříliš lidovou nabízí přeci jen poněkud stísněné prostorové dispozice a spartánskou výpravu.

Testy | Zajímavosti | Design | Volkswagen | Fascinace | Premiéry

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

To ale neznamená, že bychom tohoto prcka v redakci zatracovali! V klasických redakčních testech jsme vám podrobně představili verze VW Up! s pětidveřovou karoserií i VW Up! Shiftmatic s robotizovanou převodovkou. V Mnichově jsme se svezli také s modelem Volkswagen Eco Up! na CNG a v době nedávné jsme vám referovali rovněž o verzích VW Cheer Up! a VW Cross Up!.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Mama Up!: polooficiální tuning z českých luhů

Pokud vám některé z výše zmíněných variant přijdou jako lehce bizarní, to jste ještě neslyšeli o provedení, jež jsme nedávno krátce vyzkoušeli. Jmenuje se VW Mama Up! a následujících řádcích najdete jen naše stručné postřehy. S výjimkou výstroje interiéru se totiž tato novinka nijak neliší od vozů, jež jsme zkoušeli dříve, zájemce o podrobnosti tak odkazujeme na výše zmíněné testy.

Kompaktní extravagance

Model Volkswagen Mama Up! je ryze českým projektem, který vznikl ve spolupráci českého zastoupení značky Volkswagen a firem dodávajících příslušenství. Tento prototyp vychází z pětidveřového provedení VW Up! v kombinaci silnější verze litrového tříválce, manuálně řazené převodovky a prostředního výbavového stupně Move Up!, budoucí majitel se však může těšit také na velmi dlouhý seznam příplatkové výbavy zahrnující též klimatizaci, kožený interiér nebo litá kola a palubní počítač.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na vzniku tohoto konceptu se podílelo několik dodavatelských firem

A pro koho je vlastně takový vůz určen? Autoři tohoto modelu tvrdí, že „koncept mama up! vznikl jako ideální automobil pro maminky s dítětem v novorozeneckém věku, tedy přibližně do sedmi měsíců.“ Inu, na sedm měsíců auto kupuje jen málokdo, navíc Mama Up! je mimořádně úzce zaměřenou stavbou, jež je kromě vození novorozenců prakticky k ničemu. Ale k tomu se dostaneme.

Testy | Zajímavosti | Design | Technika | Volkswagen

Test Volkswagen Up! Shiftmatic: šUp!em městem bez spojky

Původně stříbrný Volkswagen Mama Up! vzniknul pod dohledem firmy Lexani Racing. Vzhled vozu důkladně pozměnily matově bílé fólie WrapStyle s růžovými prvky a instalace specifických sedmnáctipalcových litých ráfků OZ Racing obouvajících zimní pneumatiky Pirelli Sottozero W210. Povrch karoserie dále ozvláštňují doplňky z nabídky německé společnosti ABT Sportsline a všimneme si mezi nimi hlavně mračítek na předních světlech a zdvojené koncovky výfuku.

Volkswagen Mama Up!
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)nezveřejněna
Cena základního provedení (vč. DPH)199 900 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy4x
El. řízení podvozkuESP, ABS, ASR, EBV, MSR
Centrální zamykáníAno na DO, sklopný klíč
El. ovládání okenAno, 2x
El. ovládání zrcátekNe
Čalouněníkůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelný volantAno, výškově
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, man.
AutorádioAno, s CD, MP3 a AUX
Přední mlhová světlaNe
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyNe
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Exibice, Kompaktní extravagance, Zkoušený vůz
  2. Konzole jako výstavka, Nevýhody, Technické údaje
  3. Fotogalerie
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků