Svezení Volkswagen Mama Up!: sen českých maminek? Těžko…

Krátce jsme vyzkoušeli prototyp speciálně upraveného minivozu Volkswagen mama up!. Je to skutečně praktický pomocník náročné maminky, nebo jen stylistické cvičení…?
Seznam kapitol
  1. Exibice, Kompaktní extravagance, Zkoušený vůz
  2. Konzole jako výstavka, Nevýhody, Technické údaje
  3. Fotogalerie

Exibice

V současnosti nejmenší Volkswagen se jmenuje VW Up! a byl představen již před dvěma lety, ovšem stejně jako jeho dvojčata Škoda Citigo a Seat Mii zůstává na našich silnicích solitérem. Špatné auto to není, nabízí překvapivě dobré jízdní vlastnosti a zaparkujete s ním kdekoli, ovšem za cenu nepříliš lidovou nabízí přeci jen poněkud stísněné prostorové dispozice a spartánskou výpravu.

Testy | Zajímavosti | Fascinace | Volkswagen | Premiéry | Design

Test: Volkswagen Up! - kouzlo „pěti“ dveří

To ale neznamená, že bychom tohoto prcka v redakci zatracovali! V klasických redakčních testech jsme vám podrobně představili verze VW Up! s pětidveřovou karoserií i VW Up! Shiftmatic s robotizovanou převodovkou. V Mnichově jsme se svezli také s modelem Volkswagen Eco Up! na CNG a v době nedávné jsme vám referovali rovněž o verzích VW Cheer Up! a VW Cross Up!.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Mama Up!: polooficiální tuning z českých luhů

Pokud vám některé z výše zmíněných variant přijdou jako lehce bizarní, to jste ještě neslyšeli o provedení, jež jsme nedávno krátce vyzkoušeli. Jmenuje se VW Mama Up! a následujících řádcích najdete jen naše stručné postřehy. S výjimkou výstroje interiéru se totiž tato novinka nijak neliší od vozů, jež jsme zkoušeli dříve, zájemce o podrobnosti tak odkazujeme na výše zmíněné testy.

Kompaktní extravagance

Model Volkswagen Mama Up! je ryze českým projektem, který vznikl ve spolupráci českého zastoupení značky Volkswagen a firem dodávajících příslušenství. Tento prototyp vychází z pětidveřového provedení VW Up! v kombinaci silnější verze litrového tříválce, manuálně řazené převodovky a prostředního výbavového stupně Move Up!, budoucí majitel se však může těšit také na velmi dlouhý seznam příplatkové výbavy zahrnující též klimatizaci, kožený interiér nebo litá kola a palubní počítač.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na vzniku tohoto konceptu se podílelo několik dodavatelských firem

A pro koho je vlastně takový vůz určen? Autoři tohoto modelu tvrdí, že „koncept mama up! vznikl jako ideální automobil pro maminky s dítětem v novorozeneckém věku, tedy přibližně do sedmi měsíců.“ Inu, na sedm měsíců auto kupuje jen málokdo, navíc Mama Up! je mimořádně úzce zaměřenou stavbou, jež je kromě vození novorozenců prakticky k ničemu. Ale k tomu se dostaneme.

Testy | Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Design

Test Volkswagen Up! Shiftmatic: šUp!em městem bez spojky

Původně stříbrný Volkswagen Mama Up! vzniknul pod dohledem firmy Lexani Racing. Vzhled vozu důkladně pozměnily matově bílé fólie WrapStyle s růžovými prvky a instalace specifických sedmnáctipalcových litých ráfků OZ Racing obouvajících zimní pneumatiky Pirelli Sottozero W210. Povrch karoserie dále ozvláštňují doplňky z nabídky německé společnosti ABT Sportsline a všimneme si mezi nimi hlavně mračítek na předních světlech a zdvojené koncovky výfuku.

Volkswagen Mama Up!
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)nezveřejněna
Cena základního provedení (vč. DPH)199 900 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy4x
El. řízení podvozkuESP, ABS, ASR, EBV, MSR
Centrální zamykáníAno na DO, sklopný klíč
El. ovládání okenAno, 2x
El. ovládání zrcátekNe
Čalouněníkůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelný volantAno, výškově
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, man.
AutorádioAno, s CD, MP3 a AUX
Přední mlhová světlaNe
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyNe
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Exibice, Kompaktní extravagance, Zkoušený vůz
  2. Konzole jako výstavka, Nevýhody, Technické údaje
  3. Fotogalerie
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2003
Stav: 188 745 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 172 154 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků