pěkný auto na pole, ale nesmět jezdit po veřejných komunikacích? Nevím, kde redakce bere tyhle pochybný vozy, ale přední rám je na silnicích zakázán už delší dobu.:-D
To je taková zvláštní pověra. Přední rám s "éčkem" na silnici samozřejmě může - jestli je to dobře nebo špatně je otázka, ale zákaz se týká jen pro silnici "evropsky" nehomologovaných typů.
No, to je fakt, ale vidím hodně dvojkových Tuaregů, Range roverů. Sportege či ix35 co to mají,
Rád bych věděl proč je přenos výkonu dozadu v pozici "LOCK" u elektromagnetické mezinápravové spojky omezen na zmíněných 50%. V praxi by to znamenalo že zadní kola nikdy nepřenesou větší výkon než přední a pokud přední kola ztratí trakci, přestane zadek táhnout taky. Proč je to udělané tak nešikovně ?
Je to jednoduchý systém. Spojka, umístěná u zadní nápravy, umí jen připojovat a odpojovat, nic víc, takže nemůže mít víc než 50 %, nemá si to jak vzít.
Fantomas: chyba, ta spojka si samozřejmě může vzít mnohem víc, klidně i celých 100%
A jak by to udělala?
Fantomas: Naprosto jednoduše. Stačí když zůstane sepnutá i v momentu kdy přední kola ztratí z nějakého důvodu úplně trakci. Přední kola netáhnou v této chvíli vůbec a takže auto tlačí jen zadní kola a to je těch 100%. Ta úplná ztráta trakce předku je pochopitelně spíše teoretická (např. jedno kolo ve vzduchu) ale i tak bude existovat i spousta mezistavů daných aktuální trakcí obou náprav, kdy ten zadek opravdu potáhne víc než 50% Netuším proč by mělo to padesátiprocentní omezení platit a za jakých okolností by vůbec nastalo.
Aha, už asi rozumím - k zadní nápravě vede trvale hnaná hřídel... Moje nepochopení, uznávám.
Bingo. Pri tehle situaci prenos na duhou osu nezalezi na mire uzavreni lamel ale na adhezi jedne a druhe napravy. Plus na tom, jak zasahne abs. Proto lamelove systemy dobre funguji i kdyz spinaji jen jednu napravu.
A proč je to tak udělané? Nejspíš je to z důvodu jednoduchosti a pro tohle auto a jeho předpokládané využití je to naprosto dostačující.
Kup si xdrive a potom vies na opacnu napravu prenies viac ako polovicu (v pripade xdrive na prednu napravu posles az 75%, pricom bezny pomer je 6:4 v prospech zadnej), ostatne 4WD riesenia su vzdy obmedzene tym, ze na jednu z dvoch naprav nikdy neposles viac ako polovicu. A ani v pripade locku to nie je pevnych 50:50, v pripade tohto Suzuki je aj pre lock rezim rozpatie pre zadnu napravu od 30-45, je to z dovodu ochrany pred poskodenim. Toto su crossovery a nie off-roady kamo:-D
Xdrive je nuda, mnohem lepší je Quattro :-) To umí sílu přenášet skorem do neomezených poměrů mezi nápravami.
To mas skoro pravdu. Xdrive je nuda, coz vyplyva z jeho konstrukce. Ale quattro neumi poslat cokoli kamkoli. Symetricke umi 25-75, novejsi asymetricke umi 17-83%. Je to dano mirou svornosti torsenu. Uplne uzavreni neumi. Umi ho nektere mercedesy, touareg a amarok s priplatkovym 4XM a vsechny klasicke offroady
Rambus: z toho co jsi napsal není pravda vůbec nic
XDrive mam, takze viem ako funguje a k tomuto Suzuku Ti prikladam popis fungovania 4WD, ja mam pravdu vzdy:-D"The i-AWD system operates in three modes via a console-mounted switch – 2WD mode for maximum fuel economy on dry pavement; AWD Auto mode, which controls the drive power distribution ratio to the rear wheels from 0-50 percent, depending on available traction; and AWD Lock mode designed to facilitate traction in case of snow or mud. When in Lock mode, power is distributed to the rear wheels in the range of 30-50 percent. When the vehicle reaches 36 mph in AWD Lock mode, the system automatically switches to AWD Auto mode."
Rambus: Jsi zjevně přesvědčený, že co je psané anglicky musí být vždy pravda. Bohužel to tak není a citovaný text je toho důkazem. Předpokládám že jej psal hloupý pracovník PR oddělení výrobce, který problematice nerozumí.Proč těch 50% neplatí doufám vyplývá jasně z mé diskuze s Fantomasem níže.Samozřejmě je tady ještě možnost že výrobce opravdu nastavil SW ovládání spojky tak aby při prokluzu předku nepřenášela výkon ani dozadu a dodržela tak limit 50:50, byla by to ovšem strašná kravina a nesmysl a zadní pohon by pak neměl skoro žádný význam
Ale je v pripade tohto Suzuki je to tak, ze zadna nikdy nedostane viac ako predna a aj tych 50% je len papierovych a realne to je cca 45% (najdi si test, kde to premeriavali). A ani xdrive, ani 4matic a ani 4motion nedokaze prerozdelovat obojstranne v rozsahu 0-100% - 100-0%, vzdy je to v jednom smere na jednu napravu max. v pomere 30-70, teda ako som napisal v pripade xdrive vies mat na zadnych 100%, ale na prednych maximalne tych 70-75%.
Rambus: xdrive že nedokáže přenést 100% přes předek ? Výborně, tak nám laskavě vysvětlí jakože se xdrive rozjede i když stojí zadními koly na válcích, a zadek tedy v tu chvíli nepřenáší vůbec žádnou sílu. Samo BMW se tímhle často chlubí na svých prezentacích, ale to stejné umí i třeba haldex.
Vsak taky xdrive a haldex je plusminus uplne to same. Rozdil je jen v tom, ze xdrive pripina predek a haldex zadek. Mira zakladniho rozdeleni momentu je dana nastavenim pritlaku v ecu. Umi pridat i ubrat. 100% dopredu u bmw je chimera, stejne jako 100% dozadu u haldexu. Zaridi to eds neboli brzdy. Pokud vyrazne pribrzdi zadek bez adheze u bmw, prenese se temer 100% dopredu. U VW presne totez ale opacne. Je to jen v elektronice abs, v nicem jinem.
Jan taraba: žádná chiméra, 100% jde u x-drive dopředu automaticky při totální ztrátě trakce zadní nápravy, celý výkon jde pak přes sepnutou spojku dopředu a vzadu není nic. A nepotřebuje k tomu ani EDS ani ABS ani nic jiného. U haldexu je to podobně.
doporučuju přečíst todle, než začneš šířit mistifikace:http://www.uloz.to/xjWrozM/systemy-pohonu-4x... ... Ani X-drive nedostane dopředu víc jak 50%, pokud je stejná adheze obou náprav. A při "100%" prokluzu jedné z náprav přenese těch 100% náprava druhá jak u xdrive, tak haldexu torsenu, nebo i u offroadu bez centralniho diferáku.
xpaja: doporučuju při čtení článku z tvého odkazu filtrovat informace vlastním rozumem, obsahuje i docela hrubé chybyMimochodem tvoje tvrzení jsou mylná - pokud myslíš že x-drive nedostane dopředu přes 50% při stejné adhezi obou náprav, stačí když budou vzadu staré pneumatiky a vpředu nové a při sepnuté spojce se hnací síla přesune dopředu protože přední kola budou mít mírně větší valivý průměrstejně tak je chybné tvoje tvrzení že i torsen při 100% prokluzu jedné nápravy přenese celý výkon na druhou
ad1) to uz je trochu překrucovani (takovych okrajovych podminek jako sjete gumy by se naslo i vic), proste za stejnych vstupnich podminek, do predu vic jak 50% nedostanu.ad2) jde o preneseny tocivy moment, kdyz na jedne naprave neprenesu zadny, druha veme 100%. To je to čím se ohání PR většiny automobilek.
xpaja: jistě, okrajových podmínek je víc, např. i rozdílné rychlosti kol v zatáčkách apod. Ovšem tyto okrajové podmínky mají tak zásadní vliv, že jsou schopné zásadně změnit rozdělování sil, třeba až do záporných hodnot - například -20:120 %. Schválně jestli víš kdy to nastane ?ad2) tak speciálně u torsenu je všeobecně známé (a z jeho konstrukce i logické) že rozdělení 100: 0 není schopný a potřebuje vždy nějaký protimoment který multiplikuje svým bias ratiem. Kdo se v problematice jen trochu orientuje tohle dobře ví.A jestli někdo z PR tvrdí opak, bude to už asi hodně velký vůl. Pokud máš konkrétní info kdo to je dej ho sem
To plati u kluznych systemu jako xdrive, haldex apod. U ozubenych soukoli ne. Torsen, 4matic, 4Xmotion a dalsi postavene na centralnim diferencialu samozrejme distribuci momentu symetricky umi. Coz nezna,ena ze na silnici jsou lepsi nez kluzne systemy.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.