Světové auto roku není ani Mustang, ani Passat. Uspěl Mercedes-Benz

28 komentářů

Perkins
4. dubna • 6:56

Jeden z mála výsledků stupidních anket, který mohu podpořit. To co v minulém roce předvedl MB je vážně dobré. Zejména S kupe. Gratulace.

Jenyk
5. dubna • 6:32

S Coupe je skutecne z dnesni produkce jedno z mala aut, na ktere se bude vzpominat. Take gratuluji.

Josef
3. dubna • 23:57

"Světové" auto roku - MB Céčko, "Evropské" auto roku Passat a "České" auto roku Fabia....
Názorný příklad posouzení "auta roku", jak to vidí "Češi" v Česku, kde vládne automobilová doba kamenná a kde se bude o Fabii stále diskutovat jako o "rodinném" autu a vést rozsáhlé diskuse "odborníků" o velikosti vnitřního prostoru a významu rozdílů hodnot cm ve "velikosti" a rozdílu 2kW ve "výkonu" motoru a nějakých 3 km v rozdílu "maximální rychlosti" při porovnávání s "konkurencí"... Alespoň že ve světě mají lidi rozum a ocení titulem "auta roku" pořádné auto, jakým MB céčko rozhodně je, a proto si ocenění zaslouží nejenom od zákazníků, kteří si ho kupují.

Carlsson
4. dubna • 11:53

Ano je to smutny pripad .Cesi voli jediny kriterium LEVNY! Pak nas nemuze prekvapit Cinsky zradlo Sapa k prasknuti a Auto roku fabie.Ale nerikam ze je to sracka to ne je to jen auto pro masy.Auto roku by se melo posuzovat jinak urcite ne podle ceny ta Vas pri stretu NEOCHRANI ;;((

stealth01
4. dubna • 12:54

Nemyslím. To kritérium nebude LEVNÝ. Čisté teoretický by se koncern mohl dopustit ve svých přesných marketingově obchodních strategiích chyby a povolit vytvořit Škodě sportovní kupé Škoda Tudor s petivalcem od audi pod kapotou. Výkon by to mělo cca 400 koni a bylo by to velmi drahé auto (třeba 1,5 milionu s nějakými keramickými brzdami).
Pokud by to byla jediná novinka roku od Škody, myslím, ze by tento Tudor byl na prvním místě v anketě auto roku v ČR.
Cena vysoká a praktičnost nulová. Přesto si myslím, ze by vyhrála Škoda. Lidé v CZ (stejně jako lidé v Itálii, Francii, Japonsku) proste podporuji domácí značku a mají velkou radost z úspěchu, který ta značka vytváří na domácím i světovém trhu.
Vyhrála Fabia, protože je to domácí auto. Tím bych to asi uzavřel.

Josef
4. dubna • 14:11

Stealthe, domácí auta jsou samozřejmě upřednostňována i na Západě, ale jsou tam schopni ocenit i zahraniční "výjimečnosti" a dají jim proto přednost před domácími značkami. Tento rok byla konkurence opravdu velká a vítězství Fabie lze jen vysvětlit jako ocenění, že po tom "hnusu" minulé Fabie se podařilo na trh uvést něco hezkého. Ten kontrast je opravdu vidět. Jenže - mezi námi - ten Passat by si objektivně svými vlastnostmi (a originalitou) vítězství zasloužil v Česku více než ta Fabie, zejména když se v případě Passata jedná také o domácí značku (stejný vlastník - koncern VW a v Česku se do něj vyrábí řada komponentů).

Fantomas
4. dubna • 8:22

Češi prostě některé věci vidí jinak. No a co?

Josef
4. dubna • 10:19

Nejde ani tak o vítězství Fabie v Česku, jako o to, jak je vnímána, nebo skrze Fabii "vymývána" mysl lidí o tom, jak je to "výjimečné" a "nejlepší" auto, skoro by se dalo říci, že je představováno jako "zázračné" auto. Jako by nebylo jednodušší sdělit objektivní skutečnost, že se jedná o jedno z několika dobrých aut v kategorii malá auta se všemi plus a minus, která tato kategorie přináší. A třeba také případně tvrdit, že se jedná o "rodinné auto" s připomínkou, že se v takovém případě jedná o výrazný kompromis, který si musí uvědomit průměrně rostlí potenciální kupci s vícedětnou rodinou. Výjimka potvrzující pravidlo platí pro liliputány, které kategorie malých aut jako rodinných vozů může uspokojit bez kompromisu...
Ještě doplním, že je opravdu směšné diskutovat o prakticky zanedbatelných rozdílech, jak už jsem uvedl, s tím, že "něco" je "lepší", když to má větší výkon o 2 kW apod.
To, že se v případě MB céčka nebo v případě Passatu jedná o mimořádně povedená auta, která nabízejí svým majitelům nadprůměrný zážitek z jízdy, to je snad bez diskuse. Ale není to zadarmo, což je logické, protože za všechno se platí.
Samozřejmě všechny soutěže typu "Auto roku" je potřeba brát s rezervou. Ale Fabii s titulem "světového auta roku" ve srovnání s MB céčkem nebo Passatem si tedy nedovedu vůbec představit.

stealth01
4. dubna • 11:14

Můžu vědět, Josefe, kolik jsi s novým Merecedesem třídy C a novým Passatem najezdil kilometrů, po jakých silnicích a za jakých podmínek (déšť, sníh, bláto, sucho)?
Pokud více než deset tisíc, pak věřím tomu co píšeš. Pokud je to jen opakování testerů v časopisech (alá "radost z jízdy" a podobná prohlášení), pak je to jen snůška nesmyslů.
Chtěl bych vědět, jak jsi se cítil v těchto vozech, co bys jim třeba vytkl, jak se chovaly v zatáčkách atd. Rád bych věděl, kde je spatřuješ v porovnání s ostatními konkurenty a proč přinášejí nadprůměrný zážitek z jízdy.

Josef
4. dubna • 13:42

Stealthe, nevím jestli jsi ten samý stealth, se kterým jsem zde na stránkách autorevue diskutoval.
Proto "zkráceně", v novém Passatu jsem akorát seděl, "ošahal" jsem si ho a prolezl ze všech stran. Vzhledem k tomu, že jsem předchozí (a také ještě starší) model Passatu (stávající - ve výprodeji) používal řadu let jako služební, určitě o Passatu mohu něco hovořit, protože jsem s ním toho zažil dost (každodenní užívání...). Je jasné a nezpochybnitelné, že každý nový model je lepší jak předchozí (u WV to platí s pravděpodobností blížící se jistotě), a proto mohu říci že Pasat bude (je) "skvělý". V současnosti mám služební Octavii a nového Passatu si tedy bohužel neužiji... S MB céčkem (předchozím modelem) jsem něco najezdil (víc než "pár" km...) a mohu srovnávat, byl opravdu dobrý a lepší než můj služební Passat (nové céčko bude určitě také lepší než to staré céčko...). V MB Esku jsem se vezl akorát na zadním sedadle a nemělo to chybu... Jako rodinný vůz mám už pár let auto střední třídy, se kterým mám najeto víc než polovinu ze 120000 km (druhou polovinu manželka), mohu říci, že je lepší než bývalý Passat, ale nechci sdělit co to je, aby se zase "diskuse" někam neujížděla (stálo necelých 900000,- Kč a Ford to není...). Povozil jsem se trošku také Lexusem IS 250, který by byl mým současným favoritem a asi bych mu dal přednost před novým MB céčkem, ale to bych si ještě ověřil povozením v novém céčku. Svezl jsem se i jinými auty, ale to bylo opravdu jen svezení (no možná ještě za zmínku stoji Impreza..). Nikdy to ale nebylo soutěžní testování "na hraně" na uzavřené trati.
Pokud mohu něco sdělit o zážitcích "v zatáčkách", tak mohu potvrdit důležitost pneu (značky, konkrétním modelu a stavu), bohužel jsem si u služebního Passatu nemohl vybírat a jezdil jsem na tom, co mi na auto zrovna nasadili. Proto i různé "testy" beru s rezervou a musím se usmívat, když ve srovnávacích testech vidím nejenom různé "značky/modely" pneu ale i různé rozměry (profily,...).
Co se týče "testování", nejsem "testovacím" jezdcem a ani profesionálním "závodníkem". Pouze hodně jezdím (každý den) a auta mne baví. Mohu potvrdit to, že díky globalizaci a ostré konkurenci jsou dnes všechna srovnatelná auta výborná v běžném provozu i při překračování povolené rychlosti (ne maximum daného auta!). Některá jsou lepší a jiná o něco horší, ale podle posouzení "názorů" od kolegů z práce (a obchodních partnerů při neformálním "kecání" o autech) mohu potvrdit skutečnost, že řada lidí rozdíly vůbec nevnímá (zdaleka se nepřiblíží limitům auta) a potom je to všechno jen o individuálním vnímání na základě subjektivních pocitů, což je hodně "zajímavý" parametr, a proto vždy hovořím o tom, aby si každý auto vyzkoušel osobně a podle toho se pří výběru rozhodl, což je odpověď na ten zmíněný „nadprůměrný zážitek z jízdy“, který každý jedinec vnímá jinak. Vzhledem k tomu jsou jakékoliv informace o tom, jak například auto sedí v zatáčce při smyku ve160 km/hod a s jakým „glancem“ dané auto překoná "škvíru" v betonu na x-tém km D1 při rychlosti 200 km/hod úplně irelevantní. Drobná poznámka - rád bych věděl upřímnou odpověď od závodních jezdců soutěžáků, kteří by řekli, které ze srovnatelných aut/značek (konkurentů) je lepší...
V čem se asi Stealthe shodneme, je to, že dobré auto, které už uspokojí „fajnšmekry“ stojí cca kolem milionu. Pokud jde o upřednostnění komfortu, volí se dobře vybavená střední třída aut a pokud je zásadní argument „svižnost“ v zatáčkách, tak se volí Hot hatche. Samozřejmě pokud je zdroj financí „nevyčerpatelný“, lepších možností existuje opravdu dost... Auto za 300000,- Kč se kupuje jako „chleba“ – uspokojí, ale nenadchne, přesto je dobré si vybrat podle toho, co každému sedne a co si každý vyzkouší a co se mu líbí. V této cenové „kategorii“ bych nějaké diskuse zcela ignoroval, protože „objektivní rozdíly" jsou u těchto aut opravdu nicotné.
Více o mých názorech a o práci s argumenty lze vyčíst z mých příspěvků v jiných "diskusích" na adresách:http://www.autorevue.cz/srovnani-ojetin-za-300-00... ... http://www.autorevue.cz/prave-testujeme-volkswage... ... http://www.autorevue.cz/evropskym-autem-roku-2015... ... http://www.autorevue.cz/evropske-auto-roku-zna-sv... ... http://www.autorevue.cz/bmw-218d-active-tourer-vs... ...
www.autorevue.cz/test-volkswagen-passat-20-bi-tdi-b8-jak-jezdi-ten-nejsilnejsi/?showforum=1http://www.autorevue.cz/podivejte-se-jak-vypada-m... ... http://www.autorevue.cz/test-land-rover-discovery... ... http://www.autorevue.cz/mazda2-je-skyactiv-v-kape... ...
Napsal jsem toho Stealthe už dost, abych prokázal "dobu kamennou" v automobilismu v Česku, která se projevuje i v argumentacích a v (ne)znalostech některých přispěvatelů ve zdejší diskusi a u některých z nich navíc i o jejich šovinismu, nacionalismu a primitivismu (i proto ta „doba kamenná“). Proto jsem vlastně reagoval a doufal, že se to může časem zlepšit... Mám ale pocit, že se v Česku ta „doba kamenná“ nezmění, nejen v oblasti automobilismu – automobilového trhu a všeho, co s tím souvisí…
Ještě drobný dovětek - myslím, že z toho všeho, co jsem napsal, těží Škoda, protože není ve světě obvyklé, aby jedna značka měla 32 procent obsazenosti trhu. Zkrátka Češi znají a uznávají jedině "českou" značku a něco jiného je až na výjimky ani "nenadapadne", protože ve všech možných (a nemožných) testech přece vítězí Škoda, protože je přece "nejlepší". Kdyby si ale osobně každé auto vyzkoušeli, tak by to vypadalo jinak. Což je logické, protože přece každý z nás je jiný a jinak vnímá a hodnotí. Proto na západ od Česka je pestrost aut na silnicích větší.

Fantomas
4. dubna • 10:24

Všechny reklamy a propagační akce jsou jen zlegalizované lži. A je to tak i všude jinde.
Smiř se s tím, že různí lidé mohou věci vidět jinak a po svém.

Mirek
5. dubna • 14:38

A teď si představ, že od příštího roku bude jedním z koncernových hlavních dodavatelů plastových dílu korejská firma. To by jistě stálo za reklamu. Mi to je vcelku jedno, kdo dodává díly do auta, které si koupím, když budou kvalitní, ale jak to spolknou škodafilové a spol, tak na to jsem zvědavý. :-D

Josef
4. dubna • 10:39

Proto jsem uváděl, že je to potřebné "brát s rezervou"...:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
5. dubna • 11:25

No vida, tak to ber s rezervou i ty sám a nevyjadřuj se o ostatních s takovým výsměchem.

Josef
5. dubna • 19:41

Já se Fantomasi nevyjadřuji o ostatních s výsměchem. Pokud bys pozorně četl, co jsem napsal (i v jiných příspěvcích), tak především upozorňuji na to, aby lidé při výběru a koupi auta spoléhali především sami na sebe a vybírali podle toho, co se jim líbí a co nejlépe vyhovuje teprve po tom, co si auto osobně vyzkouší. Aby nekoukali na nějaké „soutěže“ a „srovnávací tabulky“ a různá „srovnání“, ve kterých vychází jako vítěz v Česku vždy stále stejná značka. Zejména v situaci na trhu, kdy je z čeho vybírat a kdy srovnatelná auta jsou svými parametry z praktického hlediska v podstatě identická a výsledky „hodnocení“ vychází víceméně jen ze subjektivního vnímání „hodnotících komisí“. Špatné auto už na trhu díky globalizaci a ostré konkurenci nekoupíme. Poukázal jsem na nenormálnost v podobě 32 procent na trhu v Česku, které drží jediná značka/výrobce. Pokud by se lidi řídili vlastním úsudkem, sympatiemi, vkusem a skutečnými vlastními potřebami a brali reklamu a marketinkové počínání firem s rezervou, tak by to na trhu vypadalo podobně, jako západně od Česka. Byla by větší pestrost aut na silnicích. To proto, že každý člověk je jiný, má jiné vnímání a jiné požadavky.
Ostřeji s ironií jsem reagoval a reaguji vždy jen na „experty“ typu Zelí a JA-NE, kteří uráží, pomlouvají a šíří lži a nepravdy a nepředkládají objektivní argumenty a důkazy, o které by opírali svá radikální tvrzení a šovinistické názory.
Takže to všechno beru s rezervou i já sám a stejně s rezervou jsem vzal tvoje sdělení: „Všechny reklamy a propagační akce jsou jen zlegalizované lži.“

stealth01
4. dubna • 7:51

Ano, ano. Mají rozum a proto oceňují auta typu:2011 Nissan Leaf
2012 VW Up!
2013 VW Golf
2014 Audi A3Takže to máme tři roky po sobě automobilovou dobu kamennou, o Nissanu Leaf nemluvě a až tento rok zvítězilo pořádné auto, protože je to Mercedes-Benz.Prostě "ve světě mají lidi rozum". :-D

Jan Novak
4. dubna • 10:51

stealth01 snižujete úroveň zdejší diskuse, protože to co píšete je prostě tupá manipulace, velde těchto aut zvolili i další, tak jako je tomu každý rok a bylo tomu i letos, kdy byl mimo jiné oceněn i Cactus

stealth01
4. dubna • 10:57

Ne, určitě nesnižuji úroveň diskuze. Copak jsem psal o "době kamenné"?

Josef
4. dubna • 11:06

Stealthe, ty o "době kamenné" v automobilismu v Česku nepíšeš, ty tu "dobu kamennou" svým myšlením a příspěvky prokazuješ jako názorná ukázka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
4. dubna • 11:07

Mohl bys být konkrétní?

Josef
4. dubna • 14:02

Víš Stealthe, pod jakýmkoliv pojmem "vítěz" vnímám výjimečnost a originalitu. Zejména u "světového auta roku", což ten MB Céčko beze zbytku splňuje. U těch aut, které jsi uvedl, mi ta originalita chybí. Jedná se o "koncernové stavebnice" a vadilo by mi, pokud bych u auta značky, jako třeba Audi, našel díly, které lze dohledat ve Škodovce... Naopak to samozřejmě Škodovkáře potěší, když najde v jeho autě něco, co je instalováno v podstatně dražším Audi. V žádném případě bych si ale nedovolil tvrdit, že třeba ten Golf je špatné auto. Je to moc dobré auto a jeho vítězství jsem tehdy vnímal s rozpaky a považoval jeho vítězství jako uznání za dlouhodobé úspěchy Golfu na světovém trhu. Mezi námi Stealthe opravdu takový Golf na Céčko, nejenom originalitou, nemá (a Passat bohužel není také originál, ale stavebnice...). Ale jak už jsem uvedl, anketu AOW či AOE, nebo cokoliv jiného, beru s rezervou. Poněkud mne překvapuje, že Lexus je v "soutěžích" jaksi opomíjen, i když se jedná o krásné originální auto s výjimečnými vlastnostmi a kvalitou.

stealth01
5. dubna • 8:39

Mně šlo v podstatě jen o to, že hodnotíš subjektivně práci poroty v tomto roce jako výbornou, ale že v minulých letech vyhrály "koncernové krabice" a porota je nakonec vybrala, se nezmiňuješ. A to je podle mě zase "názorová neobjektivita". Tak buď budeme hodnotit subjektivně vítězství auta - protože se nám prostě líbí (což tedy mně se třída C líbí až neskutečně a to auto má na to, aby tuto anketu zvítězilo) anebo budeme hodnotit porotu, která se dle Tvého názoru řídí rozumem, ale pak bychom ji neměli zatracovat za udělení ceny auto roku v minulých letech.
S těmi koncernovými díly. To je ale u všech prémiových automobilek. BMW pravděpodobně bude sdílet podvozkovou platformu Mini pro novou řadu 1. Rolls Royce by si lidé pak nemohli kupovat, protože by tam našli z "laciného" BMW celý infotainment. Lexus a Toyota sdílí také velké množství komponent.
Audi má tři velké výhody:1. Dostává se k tomu nejlepšímu - technologie koncernu se objeví v Audi jako první
2. Pečlivě testuje nové dodavatele komponent na ostatních značkách a pak je uvádí do svých modelů (když jsem dělal obchodního ředitele jedné megafirmy z Koree, která vyhrála kontrakt na dodávku "střev" do autorádií, tak z Audi přišla odpověď, že je budou instalovat, až je minimálně dva roky bude zkoušet v reálných modelech VW, Škoda a Seat.
3. Celková prémiovost, která je vyjádřená pro zákazniky tolik důležitou individualizací. Můžeš v podstatě všechno měnit a ladit podle svého stylu. Barvu karoserie, kola, druhy a barvy kůže, dekorace (včetně vzácných druhů dřeva a extrémně náročných dekorů, kdy se třeba spojuje černé dřevo s hliníkovými proužky o výšce 2 milimetry), barvu nití na volantu, sedadlech, řádící páce atd atd. Pokud máš model A8 nebo R8, pak se dostáváš do speciálního servisního módu, kdy Ti přijede nasmlouvaná firma a jednou za čas auto ručně umyje přímo před domem.Já jsem vybíral auto do města (na dálnice používám nové BMW řady 5) a rozpočet jsem si dal maximálně milion korun. Projel jsem novou Octavii (rosol na dřevěné desce, houbovité brzdy), Golf a Seat (obojí bylo nad Octavií, ale interiéry mě nepřesvědčily) až po Audi A3, které jsem si nakonec objednal. Stačilo se projet a bylo mi jasné, že ostatní koncernové bratry strčí s přehledem do kapsy. Kromě toho každá motorizace v době kdy jsem ji objednával měla víceprvkovou zadní nápravu a každá A3 má na přední nápravě pomocný hliníkový rám, který v koncernu dostal pouze Golf R. To jsou věci, které prostě nevidíš a pak lze dost jednoduše a dost hloupě napsat., že A3 je vlastně jen dražší Volkswagen.

Josef
5. dubna • 12:23

Pro úvod zopakuji to , co jsem k „soutěži“ napsal: „To, že se v případě MB céčka nebo v případě Passatu jedná o mimořádně povedená auta, která nabízejí svým majitelům nadprůměrný zážitek z jízdy, to je snad bez diskuse. Ale není to zadarmo, což je logické, protože za všechno se platí.Samozřejmě všechny soutěže typu "Auto roku" je potřeba brát s rezervou. Ale Fabii s titulem "světového auta roku" ve srovnání s MB céčkem nebo Passatem si tedy nedovedu vůbec představit.“
Pokud by místo Audiny A3 byl vítězem světového auta roku Audi R8, nic bych v nejmenším nenamítal, protože tento skvost je opravdu NĚCO. Ale jak jsem napsal i v jiných příspěvcích, hodnocení AOE, AOW a podobně je potřebné brát s velkou rezervou a mně osobně stačí seznam 10 finalistů a je mi jedno, kdy z nich nakonec skončí jako „vítěz“. Opravdu Stealthe, pod titulem světového auta roku si představuji něco jiného jako Fabie, WV Up nebo Golf. Ten Passat už je „zkousnutelný“ a ta A3 se zavřením obou očí také. V každém případě zmíněné „soutěže“ jsou součástí marketingu a nejsou soutěží v pravém slova smyslu (proto jak jsem psal – beru to s velkou rezervou). Nikde jsem Stealthe nepsal, že se komise těchto soutěží řídí rozumem. Psal jsem v jednom příspěvku, že jde (zjednodušeně řečeno) víceméně o akce novinářů a „automobilistických medií“, kde redaktoři nedělají nic jiné, než sledují co se během roku děje kolem aut, a to, co je zaujme, to ocení „bodováním“ podle „specifického“ dotazníku. Že je to spojeno i s obchodní politikou a marketingovými-reklamními akcemi výrobců, to je jasné. Opět proto připomínám tu potřebu brát tyto „soutěže“ s rezervou. Letos na rozdíl od minulých let se dostaly do čela auta, která bych do čela umístil i já (a je mi jedno, jestli letos vyhrál MB Céčko nebo Passat – obojí je pro mne „přijatelné“ ). Ale je mi celkem putno, jestli příště vyhraje zase něco „překvapivého“, akorát jak jsem už minule zmínil, pod vítězkou Miss v podobné „soutěži“ si představuji něco jiného, než „kuchařku“ odvedle (která v řadě parametrů může být úplně nejlepší).
K té originalitě – asi se opět shodneme, že MB je originál a „společné“ díly se objeví pouze u AMG a v obdobných „tunerských“ dílnách. Pokud uvedeš koncerny, nikde jsem neuváděl, že by to kromě WV nedělal žádný jiný koncern. Ale MB je prostě MB, a když si sednu do MB, tak v něm nenajdu nic, co by se dalo najít ve Škodovce. Což ale prakticky neznamená, že by to bylo v podstatě z technického hlediska špatné, ale pocit originality a výjimečnosti je narušen, to jistě uznáš. Zejména, když za auto zaplatím nemalé peníze.
Teď k těm zmíněným výhodám Audi:
1. O tom, že je ve WV koncernu Audi jednička, to je absolutní pravda a nikdy a nikde jsem to nezpochybňoval. Akorát „skvostem“ Audi není A3, ale třeba ta R8 (ta by si titul světového auta roku určitě zasloužila) nebo A8.
2. O tom nic. Musí se zkoušet, to je jasné. Ale proč by to mělo být děláno na úkor Škody a Seatu? (U VW už moc nezkouší – nechtějí si pošramotit pověst) Proto jsem někde už psal, že proč bych si měl kupovat „kopie“ jako Škoda či Seat, když si mohu koupit WV, nebo připlatit a jít přímo do Audi? (poznámka nedávno bylo možné koupit Golfa v určitých konfiguracích levněji něž Octavii) Navíc, proč by měl zákazník Škody nést na svých bedrech „pokusy“ s 1, 2 TSI, aby až po letech zákazníci dostali finální kvalitní podobu (řetězy, ventily, rozvody,…)?
3. Potvrdil jsi „výhodu“ která je typická pro WV a vlastně i pro ostatní německá auta. Každý zákazník si může sestavit auto podle svých představ. Jenže každá mince má dvě strany. Pokud je zjednodušeně řečeno každé takto „sestavené“ auto „originál“, představuje to náročnost pro logistiku a servis. Jak jistě víš, se systémem kvality souvisí opakování a vzorkování a „šperkování“ každého jednotlivého procesu. Pokud se k určité montáži speciálního občas vybíraného prvku dostane pracovník na montážní lince jenom občas, tak z hlediska lidského činitele může snadněji docházet k chybám/snížení kvality. V servisu je to o to horší, že se mechanici ke „specialitám“ dostanou už úplně výjimečně a některé věci vidí až po letech. Vzhledem k tomu, že každé servisní operace jsou obodovány a účtuje se mechanikovi za práci stanovená částka, tak si jistě dovedeš představit, kolik času v takové situaci bude mechanik věnovat studiu manuálů a případné konzultaci s centrálou. (je dost příkladů, které by šlo ukazovat, jako například svého času reklamace el. stahování zadních oken u škodovky, protože si to objednávalo poměrně málo zákazníků…atd.). Existuje opačný přístup, typický pro Japonce, minimální individualizace a bohatá výbava už v základu. Kromě základu 2-3 další možnosti výbavy a jen pár doplňků. Platí zde ale výhoda, že v podstatě všechny auta jsou víceméně stejná, pracovníci na linkách v Japonsku všechno díky opakování dělají s rutinou, začínají rozcvičkou, v práci se stravují „dietně“ (aby po obědě neusínali) a vše násobně kontrolují… V servisu se mechanik setkává při ročních prohlídkách se stejnou technikou a opakuje všechny stanovené operace a nic ho nepřekvapí (zákazník si ve výrobě žádné „originality“ nemůže objednat). Myslíš si Stalthe, že díky tomu, co jsem uvedl, je ještě „individualizace“ vždy výhodou? Proč ne, když si to lidi přejí, ať si každý vybere, co se mu líbí. Ještě doplním jednu věc, kterou jsem u ž v jedné diskusi uvedl. V Česku je standardem, že zákazník jde koupit Octavii a počátečním šoku, když zjistí, že si přišel k prodejci s pěnězi, které stačí akorát na „holátko“, nějaké „drobnosti“ ještě se skřípěním zubů připlatí a dá na „doporučení“, že se auto dovybaví „potom“. A přichází na řadu „stodolové servisy“ v Horní Dolní, kde mu „za hubičku“ Octavii dovybaví. Z čeho asi a odkud vezmou díly, to je snad jasné. A doplácí na to i koncernoví bratři… U Japonců tento problém nehrozí – auta jsou vybavená, pořádně postavená a ve značkových servisech pořádně servisovaná (žádný mechanik není překvapován „individuálními“ zástavbami a v autě najde všechno kompletní na svém místě…) a díky tomu, že se „nic“ nekazí (souvisí to s tím, co bylo napsáno výše), tak není hlad po „náhradních dílech“. Co s tím dále souvisí, to se dá domyslet. Ještě bych uvedl to, co jsem už napsal v příspěvcích jinde (viz. můj včerejší odkaz), exisituje „americký“ přístup zákazníka. Přijde k prodejci pro „auto“ (ne pro parodii auta – „holátko“), vybere si mezi dvěma variantami vybavené a ještě vybavenější a dvěma motory silný a ještě silnější a řeší maximálně dovybavení koženým čalouněním a vyhříváním sedaček nebo volbou barvy). To, aby v autě všechno fungovalo a auto obsahovalo všechno, co nové (moderní) auto má obsahovat a bylo ergonomicky uspořádáno, to ponechá na výrobci. Kdo jiný, než výrobce by měl vědět, co a jak má fungovat a co a jak má splňovat příslušné normy a co je dobré pro bezpečnost cestujících osob v autě? Samozřejmě i v Americe je možnost individuální výbavy auta na přání zákazníka, ale to dělají zákazníci, když si kupuji Rolls Royce, Ferrari, Maybacha apod.K tvému poslednímu odstavci mohu sdělit moji shodu v názoru: „Audi staví (a prodává) pořádná auta, kvalitně provedená a naladěná, která musí uspokojit každého, který se pro ně rozhodne.“ To, že to není zadarmo, to jsme se také shodli a na pořádné auto, které uspokojí „fajnšmekra“ se musí připravit cca milion (pokud je těch milionů více, jsou dostupné i lepší alternativy ve výběru). Pouze k poslední větě – malé rejpnutí, opravdu si myslíš, že řadu věcí, co máš v A3, nenajdeš v Octavii (nejde samozřejmě o některé díly nápravy, nechce se mi uvádět zde seznam všech dílů – zeptej se v servisu nebo přímo u výrobce)? Ale to není z technického hlediska v podstatě špatné (je to vyzkoušené a osvědčené ), ale „originál“ je prostě „originál“. Hlavně, aby na tvoji A3 nedostali zálusk „podnikavci“, kteří přesně vědí, co z A3 lze použít pro jiné žádané audiny a koncernové bratry. Jaký máš v A3 motor? Předpokládám, že také „originál“ Audi.

Josef
4. dubna • 10:37

Pokud se vedle těchto aut, co jsi uvedl stalthe, postaví MB céčko, tak asi není o čem diskutovat bez ohledu na značku (výrobce). Je to stejné jako by v soutěži Miss World měla vyhrát nějaká kuchařka ze sousedství, i když je pravděpodobné, že uvařená večeře bude asi lépe chutnat od té kuchařky než od té Miss World...
Když se má v takové "soutěži" sdělit, že je něco nejlepší, tak to musí být se vším všudy a na "peníze" se až tolik nehledí. V Česku je to ale vnímáno jinak, a ty jsi to stealthe svojí reakcí prokázal, a proto já používám ten termín "doba kamenná" (který pro oblast automobilismu v Česku platí) a potvrdím ho argumentem, jaké je složení registrovaných vozů v Česku (vedou Favority, Felicie,...) a jejich průměrné stáří. To, že v některých státech světa vládne doba "dinosaurů" a česká "doba kamenná" je v tomto srovnání výrazné plus, to ovšem také pravda. Ale Somálsko nebo Etiopie se hodnocení "auta roku" neúčastní/neřeší to.

stealth01
4. dubna • 11:06

Víš, co jsem chtěl říct, že? Myslím, že jsi podle příspěvků inteligentní člověk. Pokud vyhraje Mercedes-Benz, je to bráno tak, že je vše v pořádku a v porotě sedí velmi rozumní lidé.
Pokud by náhodou (teď to berme čistě hypoteticky) vyhrála Fabie, protože by opravdu přinášela nejlepší vlastnosti, které se v této anketě hodnotí (na což se dá podívat na jejich oficiálních stránkách), budeme všichni psát o směšnosti takové ankety, podplacených porotcích atd., atd.
Pokud je někdo neobjektivní, pak je to především zákazník, čtenáři a diskutující na všech úrovních a ve všech světových diskuzích. A to je zarážející a trochu i trapné.
Problém je, že vždycky máme nějakou tu modlu, ke které vzhlížíme a asi to nebude zrovna Renault Twingo, ale většinou právě supermodely významných hráčů.
Tak tedy, doufám, že jsi pěl oslavné ódy, když porota zvolila VW Golf a Audi A3. Protože pak bych objektivně věřil textu Tvého příspěvku, že porota World Car of The Year volila s rozumem.
Protože porota se nemění a právě její práci si vyzvdvihoval.

Mitch
3. dubna • 22:47

Tak maji rozum. Zvolit Fabii autem roku muze jen totalni... No je to proste hnusna plastova karikutura.

Jan Novak
3. dubna • 21:24

Konečně porota nesložená ze socek co volí VW Pola nebo Fiaty 500, tihle mají koule.
Skvělý výběr ve všech kategoriích.

Syčák
3. dubna • 16:26

Gratulace Mercedesu, myslím, že letos si ty ceny zasloužil, zvláště nový sporťák AMG GT je super rozšíření nabídky sportovních auťáků.

Doporučujeme

Články odjinud