Světové auto roku 2011: známe všechny finalisty

Na autosalonu v Ženevě byli vyhlášeni finalisté anket o nejlepší cestovní, sportovní, „stylové“ a „zelené“ auto roku 2011.

Během společné tiskové konference představitelů společností Bridgestone Corp. A New York International Auto Show byly zveřejněny seznamy strojů, které se budou ucházet o již výše zmíněné tituly „nej“. A protože jde o anketu americkou, budou všechny dekorované automobily pochopitelně opatřeny přídomkem „Světové auto roku“. Porota byla sestavena z údajně pečlivě vybraných a renomovaných motoristických novinářů z 24 zemí a při letošní volbě se rozhodování účastní celkem 66 „prvotřídních automobilových žurnalistů“.

Podmínkou pro zařazení do nominačního seznamu byl požadavek na to, aby byl konkrétní model v běžném prodeji alespoň na dvou kontinentech a v období od 1. ledna 2010 do 30. května roku letošního. Vítězné modely ze všech čtyř kategorií budou slavnostně vyhlášeny na autosalonu v New Yorku dne 21. dubna letošního roku, my vám nabídneme zatím alespoň trojice finalistů. V případě zájmu o tyto stroje neváhejte ani tentokrát využívat propojení na jejich detailní prezentace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Finalisté Světové auto roku 2011: Audi A8 / BMW 5 / Nissan Leaf

Nejdůležitějším z titulů bude Světové auto roku 2011 (World Car of the Year), jenž se pokouší konkurovat anketě Auto roku (COTY) s nepoměrně delší tradicí, která již svého vítěze pro letošní rok zná. V rámci volby WCOTY bylo do nominace zařazeno 39 osobních vozů z celého světa, z nichž porota vybrala nejprve 10 a nyní 3 finalisty. O post nejvyšší se tedy budou ucházet vozy Audi A8, BMW 5 a Nissan Leaf.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Finalisté Světové sportovní auto roku 2011: Ferrari 458 Italia / Mercedes - Benz SLS AMG / Porsche 911 Turbo 

Neméně zajímavou je kategorie Sportovní auto roku 2011 (World Performance Car of the Year). Do finále se zde propracovaly stroje Ferrari 458 Italia, Mercedes – Benz SLS AMG a Porsche 911 Turbo. U těchto vozů porotci akcentovali právě jízdní vlastnosti a výkony a do seznamu zařadily jen ty modely, u nichž se počítá s roční produkcí více než 500 kusů. Nemusí přitom jít o zcela nové typy, ale také o typy odvozené ze starších konstrukcí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Finalisté Světové zelené auto roku 2011: BMW 320d EfficientDynamics / Chevrolet Volt / Nissan Leaf

Titul Světové zelené auto roku 2011 (World Green Car of the Year), sponzorovaný společností Bridgestone Corp., bude udělen některému z následujících finalistů: BMW 320d EfficientDynamics Edition, Chevrolet Volt nebo Nissan Leaf. Kritéria pro zařazení do této soutěže jsou velmi podobná těm u WCOTY, ovšem s tím rozdílem, že daný model může být v prodejích jen na jednom kontinentě. A na závěr zde ještě máme titul čtvrtý, jehož jméno zní Světová cena za design 2011 (World Card Design). Zde se do trojice finalistů dostaly modely Alfa Romeo Giulietta, Aston Martin Rapide a Ferrari 458 Italia. Z výše uvedeného plyne, že do nejužších výběrů se v jednotlivých kategoriích dostaly převážně vozy sportovní a luxusní, což je jasným protikladem k praxi běžné při volbě (evropského) Auta roku…  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Finalisté Světové ceny za design 2011: Alfa Romeo Giulietta / Aston Martin Rapide / Ferrari 458 Italia
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků