Světové auto roku 2011: známe všechny finalisty

Na autosalonu v Ženevě byli vyhlášeni finalisté anket o nejlepší cestovní, sportovní, „stylové“ a „zelené“ auto roku 2011.

Během společné tiskové konference představitelů společností Bridgestone Corp. A New York International Auto Show byly zveřejněny seznamy strojů, které se budou ucházet o již výše zmíněné tituly „nej“. A protože jde o anketu americkou, budou všechny dekorované automobily pochopitelně opatřeny přídomkem „Světové auto roku“. Porota byla sestavena z údajně pečlivě vybraných a renomovaných motoristických novinářů z 24 zemí a při letošní volbě se rozhodování účastní celkem 66 „prvotřídních automobilových žurnalistů“.

Podmínkou pro zařazení do nominačního seznamu byl požadavek na to, aby byl konkrétní model v běžném prodeji alespoň na dvou kontinentech a v období od 1. ledna 2010 do 30. května roku letošního. Vítězné modely ze všech čtyř kategorií budou slavnostně vyhlášeny na autosalonu v New Yorku dne 21. dubna letošního roku, my vám nabídneme zatím alespoň trojice finalistů. V případě zájmu o tyto stroje neváhejte ani tentokrát využívat propojení na jejich detailní prezentace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Finalisté Světové auto roku 2011: Audi A8 / BMW 5 / Nissan Leaf

Nejdůležitějším z titulů bude Světové auto roku 2011 (World Car of the Year), jenž se pokouší konkurovat anketě Auto roku (COTY) s nepoměrně delší tradicí, která již svého vítěze pro letošní rok zná. V rámci volby WCOTY bylo do nominace zařazeno 39 osobních vozů z celého světa, z nichž porota vybrala nejprve 10 a nyní 3 finalisty. O post nejvyšší se tedy budou ucházet vozy Audi A8, BMW 5 a Nissan Leaf.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Finalisté Světové sportovní auto roku 2011: Ferrari 458 Italia / Mercedes - Benz SLS AMG / Porsche 911 Turbo 

Neméně zajímavou je kategorie Sportovní auto roku 2011 (World Performance Car of the Year). Do finále se zde propracovaly stroje Ferrari 458 Italia, Mercedes – Benz SLS AMG a Porsche 911 Turbo. U těchto vozů porotci akcentovali právě jízdní vlastnosti a výkony a do seznamu zařadily jen ty modely, u nichž se počítá s roční produkcí více než 500 kusů. Nemusí přitom jít o zcela nové typy, ale také o typy odvozené ze starších konstrukcí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Finalisté Světové zelené auto roku 2011: BMW 320d EfficientDynamics / Chevrolet Volt / Nissan Leaf

Titul Světové zelené auto roku 2011 (World Green Car of the Year), sponzorovaný společností Bridgestone Corp., bude udělen některému z následujících finalistů: BMW 320d EfficientDynamics Edition, Chevrolet Volt nebo Nissan Leaf. Kritéria pro zařazení do této soutěže jsou velmi podobná těm u WCOTY, ovšem s tím rozdílem, že daný model může být v prodejích jen na jednom kontinentě. A na závěr zde ještě máme titul čtvrtý, jehož jméno zní Světová cena za design 2011 (World Card Design). Zde se do trojice finalistů dostaly modely Alfa Romeo Giulietta, Aston Martin Rapide a Ferrari 458 Italia. Z výše uvedeného plyne, že do nejužších výběrů se v jednotlivých kategoriích dostaly převážně vozy sportovní a luxusní, což je jasným protikladem k praxi běžné při volbě (evropského) Auta roku…  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Finalisté Světové ceny za design 2011: Alfa Romeo Giulietta / Aston Martin Rapide / Ferrari 458 Italia
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků