Světové auto roku 2010: vítězem je opět VW Polo, nejlepší sporťák je od Audi

Autosalon v New Yorku se stal také místem vyhlášení laureátů letošních ocenění Světové auto roku (World Car of the Year) a Světové sportovní auto roku (World Performance Car of the Year). O volbu se postarala porota složená z šesti desítek novinářů z více zemí. Ti nejprve vybrali tři finalisty, v nejostřeji sledované části WCOTY jimi byly vozy Toyota Prius, Volkswagen Polo a Mercedes-Benz řady E, a titulem WCOTY 2010 nakonec dekorovali právě nové Polo, které se dříve stalo i evropským autem roku.

O pověst nejlepšího sporťáku se ve finále utkaly stroje Audi R8 V10, Porsche 911 GT3 a Ferrari California, přičemž i v tomto případě putuje titul k reprezentantovi koncernu Volkswagen, tentokrát však do Inglostadtu. Porotci ještě udělily ceny Chevroletu Camaro (za design) a technice BlueMotion koncernu Volkswagen Group za její lásku k životnímu prostředí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo 2010
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Audi R8 V10
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků